Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9 TDI] Różnice pomiędzy wtryskiwaczami

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mody86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 09 cze 2008, 22:14
Lokalizacja: Katowice

[B4 1,9 TDI] Różnice pomiędzy wtryskiwaczami

Post autor: mody86 » 16 lip 2011, 00:02

Witam,
mam pytanie czym różnią się te wtryski od siebie 028 130 201 G a 028 130 201 T ??

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 16 lip 2011, 00:30

pierwsze masz od 1Z a drugie AFN ;-) daj te drugie to parę koni przybędzie :mrgreen:

Awatar użytkownika
mody86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 09 cze 2008, 22:14
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mody86 » 16 lip 2011, 23:14

tyle to też wiem tylko chciałbym wiedzieć skąd właśnie te parę koni przybędzie

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 17 lip 2011, 08:02

mody86 pisze:kąd właśnie te parę koni przybędzie
A no stąd na przykład że wtryski od AFN dostarczą do silnika więcej paliwa <ok>

Awatar użytkownika
mody86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 09 cze 2008, 22:14
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mody86 » 17 lip 2011, 08:52

ok wszystko pięknie ładnie ale od strony technicznej mnie interesuje różnica, dlaczego właśnie podaje więcej paliwa skoro oby dwa biją po 190 Bar, inne mają iglice czy o co chodzi?

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 17 lip 2011, 08:55

mody86 pisze:inne mają iglice
dokładnie, większa średnica otworu

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 17 lip 2011, 09:24

I podstawowa sprawa - zachowany będzie skład mieszanki przeznaczonej do wybuchu w cylindrach . Skład stechiometryczny , czyli tyle jednego i drugiego żeby pier...dyknięcie miało największą siłę .
Jeśli to będzie zachwiane , to efekt całkiem odwrotny . Kucykuf ubędzie , bo nadmiar jednego i niedobór drugiego składnika ( powietrze i nafta ) , będą sobie wzajemnie przeszkadzać .

Tak mie się bynajmniej wydaje . A może tylko wydaje ?

Awatar użytkownika
mody86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 09 cze 2008, 22:14
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mody86 » 17 lip 2011, 09:31

to wiadomo że będzie trzeba ustawić dawkę paliwa żeby mieszanka w rezultacie nie była uboga lub za bogata ale to już inna strona medalu

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 17 lip 2011, 10:12

Bo sobie pomyślałem , że proponowany wtrysk z większą dziurką , właśnie powiększy dawkę paliwa i trzeba będzie dopakować więcej powietrza .
Stąd właśnie było moje chędożenie .

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 21 lip 2011, 22:37

antoni pisze:I podstawowa sprawa - zachowany będzie skład mieszanki przeznaczonej do wybuchu w cylindrach . Skład stechiometryczny , czyli tyle jednego i drugiego żeby pier...dyknięcie miało największą siłę .
Jeśli to będzie zachwiane , to efekt całkiem odwrotny . Kucykuf ubędzie , bo nadmiar jednego i niedobór drugiego składnika ( powietrze i nafta ) , będą sobie wzajemnie przeszkadzać .

Tak mie się bynajmniej wydaje . A może tylko wydaje ?
trochę pomieszałeś typy silników, diesel prawie zawsze pracuje przy nadmiarze powietrza i jego sprawność jest dużo większa jak silnika benzynowego, poza tym do cylindrów nie dostaje się żadna mieszanka tylko paliwo jest wtryskiwane w rozgrzane pod wpływem sprężania powietrze
antoni pisze:Bo sobie pomyślałem , że proponowany wtrysk z większą dziurką , właśnie powiększy dawkę paliwa i trzeba będzie dopakować więcej powietrza .
Stąd właśnie było moje chędożenie .
powietrza to trzeba dopakować jak zaczyna mocno dawać z tyłu czarnym dymem :mrgreen:

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 10 sie 2011, 18:47

UKI_XX pisze:I podstawowa sprawa - zachowany będzie skład mieszanki przeznaczonej do wybuchu w cylindrach . Skład stechiometryczny , czyli tyle jednego i drugiego żeby pier...dyknięcie miało największą siłę .
Jeśli to będzie zachwiane , to efekt całkiem odwrotny . Kucykuf ubędzie , bo nadmiar jednego i niedobór drugiego składnika ( powietrze i nafta ) , będą sobie wzajemnie przeszkadzać .

Tak mie się bynajmniej wydaje . A może tylko wydaje ?

trochę pomieszałeś typy silników, diesel prawie zawsze pracuje przy nadmiarze powietrza i jego sprawność jest dużo większa jak silnika benzynowego, poza tym do cylindrów nie dostaje się żadna mieszanka tylko paliwo jest wtryskiwane w rozgrzane pod wpływem sprężania powietrze
dobrze poprawione bo kolega był w błędzie a prawie nikt tego nie zauważył :lol:

Awatar użytkownika
darecki2010
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 18 paź 2010, 11:41
Lokalizacja: LCH

Post autor: darecki2010 » 16 lis 2011, 14:30

Zakładaj AFN-y i bedziesz zadowolony.
Sam takie założyłem parę dni temu i jestem zadowolony bo mocy jest wiecej a pali mniej

kris00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 16 lip 2009, 21:07
Lokalizacja: Łańcut/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: kris00 » 17 lis 2011, 19:17

Witam
Nie chce zakładać nowego tematu w sprawie wtrysków mianowicie mam pytanie od jakiej wersji silnikowej są wtryski o numerze 028 130 201G
czy są można zakładać do 1Z w celu zwiększenia mocy czy może to jest to samo co oryginalne od 1Z

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 17 lis 2011, 19:50

kris00 pisze:czy może to jest to samo co oryginalne od 1Z
Wg. etki to wtrysk do 1Z <ok>

[ Dodano: 2011-11-17, 19:56 ]
kris00, Dodam, że do tego silnika etka podaje wtryski o numerze...
028 130 201 X
..................G
..................GX
..................AX
..................H
..................HX

Awatar użytkownika
darecki2010
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 18 paź 2010, 11:41
Lokalizacja: LCH

Post autor: darecki2010 » 18 lis 2011, 16:52

Miałem takie u siebie czyli 1Z 90KM na pierburgu.100%

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl