[80 b4] Kontrolka swiateł mijania
mam prosbe do Ciebie Cobra, bo piszesz ze rozebrałes juz wielokrotnie cała deske z zegarami, a jak mam dopiero taki zamiar (po raz pierwszy).
Mógłbys dac kilka wskazówek i rad jak rozebrac panel i dostac sie do zaróweczek/diod od komputera? poniewaz podejzewam przepalona zaróweczke od cisnienia, bo przestała mi swiecic, a czujniki chyba sprawne (podłączyłem kabel od czujników - bo są dwa do masy i komp mrygał kontrolką cisnienia, a zarówka dalej nie paliła). jakie tam są żaróweczki do podswieltlenia kontrolek komputera? czy beda pasowały te od nadmuchu i podswietlenia przycisków (wciskane)?
pozdrawiam
Mógłbys dac kilka wskazówek i rad jak rozebrac panel i dostac sie do zaróweczek/diod od komputera? poniewaz podejzewam przepalona zaróweczke od cisnienia, bo przestała mi swiecic, a czujniki chyba sprawne (podłączyłem kabel od czujników - bo są dwa do masy i komp mrygał kontrolką cisnienia, a zarówka dalej nie paliła). jakie tam są żaróweczki do podswieltlenia kontrolek komputera? czy beda pasowały te od nadmuchu i podswietlenia przycisków (wciskane)?
pozdrawiam
Musisz wyciągnąć zegary i w czarnym module z tyłu zegarów, na samym środku będziesz miał 3 żaróweczki... 1 z nich właśnie Cię interesuje... (w tym czarnym module MC są 3 żarówki, od ciśnienia jest ta 3, umieszczona poniżej dwóch)
żarówki to są takie jak do podświetlenia zegarów, czyli R5 w oprawce, dokładnie to jest żarówka 2W.
A jak wyciągnąć zegary? chyba nie trzeba tłumaczyć. odkręcasz 2śruby krzyżakiem od górnej osłony, potem 2 śruby trzymające licznik, odpinasz z tyłu wtyczki - są zabezpieczone dodatkową blokadą którą trzeba wysunąć w kierunku przeciwnym do licznika. Tylko MC - ten czarny moduł ma zabezpieczenie szczypcowe, musisz po prostu ścisnąć i wyjąć wtyczkę.
Pozdrawiam
żarówki to są takie jak do podświetlenia zegarów, czyli R5 w oprawce, dokładnie to jest żarówka 2W.
A jak wyciągnąć zegary? chyba nie trzeba tłumaczyć. odkręcasz 2śruby krzyżakiem od górnej osłony, potem 2 śruby trzymające licznik, odpinasz z tyłu wtyczki - są zabezpieczone dodatkową blokadą którą trzeba wysunąć w kierunku przeciwnym do licznika. Tylko MC - ten czarny moduł ma zabezpieczenie szczypcowe, musisz po prostu ścisnąć i wyjąć wtyczkę.
Pozdrawiam
dziks cobra musze przyznac ze swietnie tłumaczysz no i fotki dodajesz to duzo pomaga razem wziete dla kogos kto ma pierwszy kontakt z audi:) jutro spróbuje i zobacze jak mi pójdzie (mam nadzieje tylko ze to wina zarówki) dam znac jak mi poszło
a tak z innej beczki gdzie na forum pomagasz na temat wskażnika temperatury, bo u mnie nie działa? daj link chetnie poczytam
pozdrawiam
a tak z innej beczki gdzie na forum pomagasz na temat wskażnika temperatury, bo u mnie nie działa? daj link chetnie poczytam
pozdrawiam
- Doc
- Administrator
- Posty: 4642
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
Gdybym wiedział wcześniej kupiłbym maluchaKORU pisze:Maluch ma takie cos seryjnie :mrgreen: a Audi 80 tez mialy ale te co eksportowano do Wloch
Ja zmieniłem podswietlenie zegarów na mocniejsze, wiec zapalenie swiatel = zapalenie zegarów, a - i tu wazne spostrzeżenie:
NIE zapalenie świateł = nie zapalenie podswietlenia zegarów :mrgreen: :lol:
Mata problemy hoopy :mrgreen:
cobra pisze:tylko że w słoneczny dzień nie zobaczysz podświetlonych tarcz zegarów
Zamiast malucha lepszy polonez - w standardzie miał obrotek i kontrolkę świateł mijania :lol:
a co do wskaznika, to wpisz w szukajce wskaznik temperatury i będziesz miał co czytać
Poldek miał też w opcji zegar ciśnienia oleju
i juz licznik rozebrany zbadany i złożony, oto wnioski:
mój licznik nie wyswietla cisnienia oleju po przekreceniu kluczyka w pozycje zapłon, nawet nie ma takiej szybki z symbolem "koneweczki", sa tylko :ABS, Hamulec reczny, Światła długie oraz ładowanie akumulatora; reszta pozycji jest zaslepiona i nie ma tam zaróweczek, sa to m.in. niezapiete pasy, poduszka powietrzna, swiece zarowe i inne, natomiast cisnienie oleju wydaje mi sie ze jest wyswietlane w górnym wyswietlaczu ciepłokrystalicznym, a na odwrocie tego wyswietlacza mam tylko dwie zaróweczki; licznik który umiesciłes na fotografii cobra troche sie rózni od mojego (chociazby tym ze ty masz na odwrocie wyswietlacza 3 zaróweczki a ja 2), dodam ze moja B4 jest z końcówki 1991 roku moze wtedy były takie montowane. Patrzałałem u kolegi co ma B3 to faktycznie u niego pali sie cisnienie oleju na pozycji zapłon. czy ktos ma podobny licznik jak mój? i czy jest z moim wszytsko okey? zauwazyłem tez małe kółeczka zebate z plastiku na odwrocie wskaznika paliwa, czy one słuza do wyregulowania wskazan paliwa? i po przeciwnej stronie od strony zegara temperatury silnika rózniez jest jakas regulacja?! po złożeniu wszystkiego mój wskaźnik temeperatury wkoncu dygnął odziwo:) jednak gdy go skontrolowałem to troszke oszukuje, mianowicie wentylator włacząył sie w temp ok 80 stopni, czy da sie to wyregulowac a moze jest wszytko okey? czekam na sugestie
pozdrawiam i przepraszam za zbytnie rozwiniecie tematu wykraczajac jednoczesnie poza tematyke forum
mój licznik nie wyswietla cisnienia oleju po przekreceniu kluczyka w pozycje zapłon, nawet nie ma takiej szybki z symbolem "koneweczki", sa tylko :ABS, Hamulec reczny, Światła długie oraz ładowanie akumulatora; reszta pozycji jest zaslepiona i nie ma tam zaróweczek, sa to m.in. niezapiete pasy, poduszka powietrzna, swiece zarowe i inne, natomiast cisnienie oleju wydaje mi sie ze jest wyswietlane w górnym wyswietlaczu ciepłokrystalicznym, a na odwrocie tego wyswietlacza mam tylko dwie zaróweczki; licznik który umiesciłes na fotografii cobra troche sie rózni od mojego (chociazby tym ze ty masz na odwrocie wyswietlacza 3 zaróweczki a ja 2), dodam ze moja B4 jest z końcówki 1991 roku moze wtedy były takie montowane. Patrzałałem u kolegi co ma B3 to faktycznie u niego pali sie cisnienie oleju na pozycji zapłon. czy ktos ma podobny licznik jak mój? i czy jest z moim wszytsko okey? zauwazyłem tez małe kółeczka zebate z plastiku na odwrocie wskaznika paliwa, czy one słuza do wyregulowania wskazan paliwa? i po przeciwnej stronie od strony zegara temperatury silnika rózniez jest jakas regulacja?! po złożeniu wszystkiego mój wskaźnik temeperatury wkoncu dygnął odziwo:) jednak gdy go skontrolowałem to troszke oszukuje, mianowicie wentylator włacząył sie w temp ok 80 stopni, czy da sie to wyregulowac a moze jest wszytko okey? czekam na sugestie
pozdrawiam i przepraszam za zbytnie rozwiniecie tematu wykraczajac jednoczesnie poza tematyke forum
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: