Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.8] Modyfikacje - uturbienie silnika

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
ptasior1988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 20 sie 2007, 19:10
Lokalizacja: Świdnica

Audi 80 b3 1.8s turbo

Post autor: ptasior1988 » 29 sie 2007, 20:08

Większość części będe miał z szrotu to zminimalizuje koszty więc koszt będzie mniejszy pozatym mam znajomego któty zajmuje się robieniem kolektorów itd z kwasówek więc to kolejny plus jak to będzie zobaczymu narzzie musze zdobnyć jakąs tyrbine z kolektorem na baze

Awatar użytkownika
nitro20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 254
Rejestracja: 29 sty 2007, 18:12
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: nitro20 » 29 sie 2007, 20:40

na allegro masz kilka sztuk z a4 ceny ok 1600 zł

pajak100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 27 sie 2007, 18:41
Lokalizacja: płock

Post autor: pajak100 » 04 wrz 2007, 12:10

do silnika który masz nie da się założyć turbiny. A już na pewno nie na gażniku. A jak już ją jakimś cudem założysz to wylecą korbowody z bloku. O ile będzie to miało ręce i nogi. Kiedyś już próbowałem taką akcję zrobić. Byłem młody. Założyłem turbo do VW polo 1.3. Grzebaniny od metra- 3 dni z kolesiem w garażu, wszystko trzeba było sztukować i dorabiać, zrezygnowaliśmy już nawet z czujnika ciśnienia oleju żeby wyprowadzić z silnika smarowanie turbo. Ogólna komedia , ale samochód z góry spisaliśmy na straty. Silnika nie odprężyliśmy, turbina okazała się spier...... i brała ostro olej, że już nie wspomnę o wirnikach które nie osiągały odpowiednich obrotów. W sumie dała może z 15KM.
Morał historii jest taki że nie warto. Wałek od świątka tyle samo da. Poza tym silnik z turbo ma natryski na denka tłoków, inne panewki inny stopień sprężania i wiele innych rzeczy.

Ale to nie powód żeby się załamywać. Zrobiłem w życiu jednego fajnego swapa. Wstawiłem do VW polo silnik 1.8 16V i dałem mu gażniki od ścigacza hondy CBR 900 RR. I wtedy dopiero poczułem że żyję:)) Silnik kręcił się do 9000orotów/min. Proponuję wiec gażniki ( japońce mają po jednym gażniku na cylinder) czyli razem w listwie 4 gażniki. Koszt z gażnikami to około 400zł. Nie proponuje tych gażników z allegro bo to akurat moje gażniki, nie nadają się zbytnio bo są to gażniki grawitacyjne. Mankamentem tego rozwiązania jest ekonomia spalania. Jakbyś sie zdecydował na to rozwiązanie to mogę udzielić kilku ciekawych rad. Pozdr

Awatar użytkownika
homer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 392
Rejestracja: 29 mar 2007, 21:45
Lokalizacja: Sosnowiec Śląsk
Kontakt:

Post autor: homer » 05 wrz 2007, 21:56

a tak z ciekawosci to nie mowisz o przepustnicach??? :roll:

Seba80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 30 sie 2007, 17:18
Lokalizacja: Łomża

brak sensu

Post autor: Seba80 » 05 wrz 2007, 23:37

turbo do gaznika? bardzo zly pomysl. skutku nie przyniesie. prawdopodobnie silnik sie rozpadnie krotko mowiac. jesli chcesz mocy- tylko swap silnika. nic wiecej nie kombinuj, bo silnik kupisz za 1.5tys a przerobki tez z 1000pewnie wyciagniesz i nic to nie da. szukaj kupca na swoj motor szykuj 1tys i smigasz. na dlugo nie na dwie jazdy.

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Re: brak sensu

Post autor: FranoF1 » 06 wrz 2007, 19:33

Seba80 pisze:turbo do gaznika? bardzo zly pomysl. skutku nie przyniesie. prawdopodobnie silnik sie rozpadnie krotko mowiac. jesli chcesz mocy- tylko swap silnika. nic wiecej nie kombinuj, bo silnik kupisz za 1.5tys a przerobki tez z 1000pewnie wyciagniesz i nic to nie da. szukaj kupca na swoj motor szykuj 1tys i smigasz. na dlugo nie na dwie jazdy.
przypuśćmy:

kupie B1
i teraz zrobisz mi swapa na 16V 2,0L :?: za 1,5 tys zł :?: hmm :roll:


sorry za ot..ale mnie kreci

Seba80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 30 sie 2007, 17:18
Lokalizacja: Łomża

ta jasne.

Post autor: Seba80 » 07 wrz 2007, 20:02

silnik 2.0 8v czy 16v mozna kupic za ok 1500zl. tyle mam do powiedzenia. a jak ktos chce to turbo nawet do malucha moze wepchnac. ale po co i za ile :)

Zablokowany

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl