[B4 2,0 ABK]silnik szarpie na biegu jałowym i podczas jazdy
[B4 2,0 ABK]silnik szarpie na biegu jałowym i podczas jazdy
Witam!
Niedeawno kupiłem audi 80 B4 93r 2,0 115KM 250tyś km, wszystko grało, dojechałem do domu no i zauwazyłem ze zaczął nieróno chodzic na biego jałowym (spadały obroty) potem zaczął tez szarpac w trakcie jazdy . Od tej chwili zaczeła sie przygoda z mechanikami / odwiedziłem ok 5 warsztatów 2X był podłanczany pod komputer, zostało sprawdzonie lub wymienione:
-kable wys. napięcia (nowe)
-czujnik temp silnika (wymiana z innego ABK)
-aparat zapłonowy z cewką (podmianka z innego ABK) + ustawienie zapłonu
-Przepływomierz (wymiana z innego ABK)
- sonda lambda (sprawdzana miernikiem 2 razy, ale wydawało mi sie ze ci fachowcy za dobrze na mierniku sie nie zali )
-silnik krokowy (wymiana z innego ABK)
-komputer (wymiana z innego ABK)-rozrząd był przestawiony o 1 ząbek teraz jest dobrze ale tak samo chodzi
Silnik szarpie prawie zawsze na rozgrzanym silniku no i czasami na zimnym, zaczyna wtedy kopcic (jasny dym) kiedy silnik dobrze pracuje to nie dymi. Może łapie lewe powietrze ale wszystkie wężyki wydają sie szczelne hmm. Moze uszczelka pod kolektorem ssącym puszcza lewe powietrze? Wogóle jak to sprawdzic?
PROSZE o POMOC bo juz pomału trace głowe no i nerwy
z góry dziękuje.
Niedeawno kupiłem audi 80 B4 93r 2,0 115KM 250tyś km, wszystko grało, dojechałem do domu no i zauwazyłem ze zaczął nieróno chodzic na biego jałowym (spadały obroty) potem zaczął tez szarpac w trakcie jazdy . Od tej chwili zaczeła sie przygoda z mechanikami / odwiedziłem ok 5 warsztatów 2X był podłanczany pod komputer, zostało sprawdzonie lub wymienione:
-kable wys. napięcia (nowe)
-czujnik temp silnika (wymiana z innego ABK)
-aparat zapłonowy z cewką (podmianka z innego ABK) + ustawienie zapłonu
-Przepływomierz (wymiana z innego ABK)
- sonda lambda (sprawdzana miernikiem 2 razy, ale wydawało mi sie ze ci fachowcy za dobrze na mierniku sie nie zali )
-silnik krokowy (wymiana z innego ABK)
-komputer (wymiana z innego ABK)-rozrząd był przestawiony o 1 ząbek teraz jest dobrze ale tak samo chodzi
Silnik szarpie prawie zawsze na rozgrzanym silniku no i czasami na zimnym, zaczyna wtedy kopcic (jasny dym) kiedy silnik dobrze pracuje to nie dymi. Może łapie lewe powietrze ale wszystkie wężyki wydają sie szczelne hmm. Moze uszczelka pod kolektorem ssącym puszcza lewe powietrze? Wogóle jak to sprawdzic?
PROSZE o POMOC bo juz pomału trace głowe no i nerwy
z góry dziękuje.
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2007, 23:25 przez grabon.a, łącznie zmieniany 1 raz.
no teraz pali mi ok 12l /100km bardzo spokojnie jezdziłem ale wydaje mi sie ze to przez te naprawy bo samochód był wiele razy odpalany no i u każdego troche pochodził na luzie. a z tą temperaturą to raczej nie skacze. Możesz bardziej opisac gdzie sie znajduje ten przekażnik i jak wygląda bo mam możliwosc przełozenia go z innego audi.
pozdr
pozdr
też mi palił ok 11l/100km teraz ok 8l/100km. I tu jest mały problem bo nie wiem który to jest ,bo nie ja to naprawiałem Stary ma jakiś symbol 357-906-381 Wiem że znajduje się pod kierownicą (musisz odkręcić półeczkę) Może dojdziesz po tym numerze jakoś. Widziałem że jak diagnosta go dociskał to na kopie (VAG-u :?:) od razu robiło się 14V. Wymienił na nowy i po kłopocie. Probuj, może jakoś sobie poradzisz. Tam jest tylko kilka przekaźników
Witam chetnie tez sprawdze ten przekaznik tez mam delikatne drgania obrotow na biegu jalowym i pali 15 l lpg w miescie wiec moze jest to jakas przyczyna i tak samo jak u kolegi kopci a instalacja gazowa ma jakies 15 tys kilometrow dopiero i bylem na regulacji bez efektow a niestety lpg kosztuje juz 2,29 zl i idzie w gore :cry:
Powinien być w tym samym miejscu.ozzy pisze:mam podobne objawy, ale silnik ABT, czy ten przekaznik jest w tym samym miejscu co w ABK
Po to jest forum, żeby sobie pomagać. Wspólnymi siłami można dojść do wszystkiego Życzę wszystkim żebyśmy się nie spotykali w dziale silnik, a spoty i zloty Pozdrgrabon.a pisze:woow!! mieliscie racje z tym przekaznikiem ;] Wielkie dzięki!!
jeszcze go nie wymieniłem ale przeczyściłem styki i poprawiłem luty chociaz wyglądały wzorowo no i działa, obroty równe ;]