Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.0 ABK] Piasty 4x108 na 5x112

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
JacoP
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 30 maja 2009, 18:41
Lokalizacja: Zawoja

Post autor: JacoP » 08 sty 2010, 10:50

Mam plany kupić quattro i przełożyć silniczek na 1.9 TDI i podnieść w nim moc troszkę. Piasty chcę wymienić ze względu na felgi a także zamierzam wzmocnić hamulce głownie z przodu na dwu tłoczkowe.

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 08 sty 2010, 10:53

mikoPKK99 pisze:Panowie czym się kierujecie przy zmianie rozstawu na 5x112? Oczywista sprawa to większy wybór w kółkach, ale czy u kogokolwiek jest to podyktowane zmianą hebli na jakiś konkretniejszy zestaw niż z s2?
Większość zmienia, dlatego, że później jest lżej dostać dobrą tarcze, o większych gabarytach pod zacisk wielotłoczkowy i nie mam tu na myśli zacisk z S2, bo pod niego to można zakupić tarcze 4x108mm. Zmiana piast tylko dla większego wyboru felg, to dla mnie nonsens.

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 08 sty 2010, 12:42

Dokładnie jak uderzasz tylko w 2 tłoczki to daruj sobie 5x112.

Awatar użytkownika
kris4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 285
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:37
Lokalizacja: kuj - pom(Radziejów)

Post autor: kris4 » 09 kwie 2011, 08:40

Witam,czytając to to mało kto sie decyduje na wydanie kasy na taki zabieg, jeśli bym miał takie cos zrobic tojedynie kompletowanie część przez jakis rok, i dopiero dac sobie tydzien na zamontowanie tego, A to dla tego ze mam esd i nie wszystkie piasty pasują wiec to by troche zajeło, i głównie to zależy mi na hamulcach. Ale sie zobaczy czy to ma sens bo jesli kupie tarcze zimermana to i zaciski lukasa na przodek to to co bym założy zupełnie powinno starczyc <ok>
Ale to juz indywidualna sprawa
Z tego co juz przeglądałem to po niżej 1000 nie ma szans zejść wiec wydatek na rok to nie duży ,jak kto auto zostawia do siebei to tak.

Awatar użytkownika
mikoPKK99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 361
Rejestracja: 10 wrz 2009, 18:25
Lokalizacja: PKK 99

Post autor: mikoPKK99 » 09 kwie 2011, 10:29

Jak chcesz zrobić komplet to 1k PLN to mało.
Przód: piasty a4+zaciski wedle możliwości $$ i pod to tarcze
Na tył najsensowniej chyba dać taki zestaw i przechodzisz na wentylowany tył:
piasty a6c4 / audi 200(ok.150PLN)+
zaciski(i jarzma,pasuje p&p) s8 D2(ok.150PLN)+
tarcze 280x22 (ok.250PLN)+
klocki (ok.100PLN)
Do tego musisz doliczyć łożyska i tokarza, no i jak chcesz żeby to miało ręce i nogi to piaskowanie,malowanie i zestawy naprawcze zacisków i żeby to chodziło:
pompa hamulcowa/serwo s8 D2(ok.140PLN).
1k może braknąć, ale może jak ktoś robił na innym setupie to rozpisze inny cennik.

Awatar użytkownika
szuan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1370
Rejestracja: 08 gru 2007, 00:10
Lokalizacja: Śląsk! - SWD/smi
Kontakt:

Post autor: szuan » 09 kwie 2011, 13:53

mikoPKK99 pisze:pompa hamulcowa/serwo s8 D2(ok.140PLN).
u mnie zostałą seryjna pompa z serwem od aah, zobacze jak to bedzie sie zachowywać przy zaciskach pod 288/312, bedzie uciekac pedał, to wtedy bede myslal, choć jestem dobrej nadziei, ze ma jakis zapas kazda pompa ;-)

ja kompletowalem zestaw niecale pol roku, wszystko mozna tylko trzeba mocno chcieć ;-)

aha i jak ktoś chce tylko dla wiekszego wyboru felg, to proponuje tylko nawiercić nowy rozstaw 4x100 w tarczach i piastach, szkoda pieniądza na zwykle widzi mi sie, a seria zestaw hamujący daje nawet rade, bo nikt o zdrowych zmyslach nie ciśnie w mieście 150 i wyzej <mikolaj>

pzdr

Awatar użytkownika
mikoPKK99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 361
Rejestracja: 10 wrz 2009, 18:25
Lokalizacja: PKK 99

Post autor: mikoPKK99 » 09 kwie 2011, 19:15

aah ma inną pompę niż np. abc z tytułu 2-tłoczkowych zacisków, także dopóki nie musi obsługiwać w sumie 10 tłoczków to pewnie da rade.
Kris4 uderz jeszcze do maroonia, on ma 5x112 i zaciski z prosiaków to może on ci coś więcej podpowie odnośnie zbudowania całego zestawu.
I szuan ma rację, dla samych felg nie ma co się raczej w to pakować bo jednak $$$ idzie.

Awatar użytkownika
Harry71
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 672
Rejestracja: 25 gru 2009, 10:38
Lokalizacja: DW

Post autor: Harry71 » 13 kwie 2011, 22:54

Co do serwa musi byc 10'' bo 9'' nie dalo rady u mnie zaczelo puszczac przy 16-tu tloczkach z tego co wiem to niewielkim kosztem zrobil Maniekmak na gratach z a4+ jakies male mody i wszystko bangla

andy

Post autor: andy » 20 kwie 2011, 00:49

panowie czy zaly zestaw na przod z passata b5fl podejdzie do b4 Quattro bo takowy moge miec tanio akurat ??

Awatar użytkownika
blackpedro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 14 maja 2011, 09:59
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: blackpedro » 21 cze 2011, 21:25

andy pisze:panowie czy zaly zestaw na przod z passata b5fl podejdzie do b4 Quattro bo takowy moge miec tanio akurat ??
No też jestem ciekawy co z przodem w b4 quattro. Czy tyko z S2 piasta podejdzie czy z czegoś innego też?

Awatar użytkownika
mikoPKK99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 361
Rejestracja: 10 wrz 2009, 18:25
Lokalizacja: PKK 99

Post autor: mikoPKK99 » 21 cze 2011, 23:53

na tył do ośki piasty z audi 200 dały seryjne et i podeszły bez probelmu - może warto przymierzyć to do quattro? Jeżeli chodzi o zaciski s8 d2 tył to do 4x4 podchodzą bez rzeźby dla tarczy went. 280mm, dla ośki trza dorabiać adaptery.

Awatar użytkownika
blackpedro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 14 maja 2011, 09:59
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: blackpedro » 19 lip 2011, 10:42

Czyli do 80 quattro tył z c4 czy a4 b5 quattro pasuje bez problemu i ET się nie zmienia. A co jest do zrobienia przy przodzie? Piasty z c4 tylko czy łożyska itp też do wymiany? Silnik AAH

MateuszAudi23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 12 lis 2016, 11:52

Post autor: MateuszAudi23 » 04 gru 2016, 11:26

Witam serdecznie :-)
Chciałbym zmienić rozstaw śrub z 4x108 na 5x112 w Audi 80 B4 ze względu na to, że posiadam bardzo ładne felgi mocowane na pięć szpilek. ;-) W związku z tym mam pytanie: czy piasty 5x112 z Audi 100 C4 2.5TDI lub Audi A4 B5 1.8T będą pasowały do Audi 80 B4 2.3 NG. ? ;-)
Serdecznie pozdrawiam i z góry dziękuję za każdą odpowiedź ;)

dieselpower
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 27 sie 2007, 00:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: dieselpower » 06 gru 2016, 21:04

Temat tyłu jest rozwiązany pasuje p&p piasta z B5q a czy ktoś zakładał taką piastę do przodu? wg tego co wyczytałem na anglojęzycznych forach ludzie piszą że pasuje, ale piasta jest delikatnie krótsza i trzeba zrobić podkładkę pod tarcze około 2mm ktoś może to potwierdzić?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl