[B4 1.9 TDI] Słabe i twarde hamulce (z ABS)
[B4 1.9 TDI] Słabe i twarde hamulce (z ABS)
Dzień dobry,
No więc mam problem z hamulcami. Bardzo słabo działają. Co prawda da się hamować, ale droga hamowania jest bardzo długa. Ostatnio wsiadłem do audi A4 braciaka to jak z podobną siłą naciskałem pedał hamulca to praktycznie samochód zamiast dojechać do skrzyżowania to prawie mi stanął w miejscu.
Ostatnio wymieniane były przewody hamulcowe (przetarły się z przodu), dolany był świeży olej hamulcowy(co prawda nie wymieniony, ale przynajmniej 3/4 jest nowa). Wszystko elegancko odpowietrzone pod okiem znajomego mechanika. Sprawdzone też zostały klocki i tarcze, wszystko ok.
Drugi mechanik powiedział, że za bardzo servo przepuszcza powietrze, ale jak usłyszałem 1300 zł za nowe servo to lekko zbladłem. Nawet kupiłem jakieś używane servo niedawno ale w podobnym stanie było co moje aktualne.
Sprawdzałem po podpompowaniu hamulca na wyłączonym silniku i po włączeniu pedał hamulca schodził w dół. Później doczytałem się o jakimś zaworze w wężyku, ale nie wiem dokładnie to który:
Co do twardości hamulca to mogę się mylić, ale bądź i bądź i w tym wypadku jak podczas jazdy wciskam mocno hamulec to schodzi do jakiegoś punktu ok 3-4 cm w dół i zostaje w tym miejscu. Samochód zwalnia, ale bez jakichś wielkich rewelacji. PS mam prawko od roku .
Przyzwyczaiłem się jeździć z takimi hamulcami, ale na pewno jakby udało się je naprawić to byłoby trochę bezpieczniej.
Byłbym wdzięczny za pomoc .
Opcjonalnie wie ktoś może gdzie można jakieś działające servo kupić? początek naklejki na servo po znaczkiem audi to 4A.
No więc mam problem z hamulcami. Bardzo słabo działają. Co prawda da się hamować, ale droga hamowania jest bardzo długa. Ostatnio wsiadłem do audi A4 braciaka to jak z podobną siłą naciskałem pedał hamulca to praktycznie samochód zamiast dojechać do skrzyżowania to prawie mi stanął w miejscu.
Ostatnio wymieniane były przewody hamulcowe (przetarły się z przodu), dolany był świeży olej hamulcowy(co prawda nie wymieniony, ale przynajmniej 3/4 jest nowa). Wszystko elegancko odpowietrzone pod okiem znajomego mechanika. Sprawdzone też zostały klocki i tarcze, wszystko ok.
Drugi mechanik powiedział, że za bardzo servo przepuszcza powietrze, ale jak usłyszałem 1300 zł za nowe servo to lekko zbladłem. Nawet kupiłem jakieś używane servo niedawno ale w podobnym stanie było co moje aktualne.
Sprawdzałem po podpompowaniu hamulca na wyłączonym silniku i po włączeniu pedał hamulca schodził w dół. Później doczytałem się o jakimś zaworze w wężyku, ale nie wiem dokładnie to który:
Co do twardości hamulca to mogę się mylić, ale bądź i bądź i w tym wypadku jak podczas jazdy wciskam mocno hamulec to schodzi do jakiegoś punktu ok 3-4 cm w dół i zostaje w tym miejscu. Samochód zwalnia, ale bez jakichś wielkich rewelacji. PS mam prawko od roku .
Przyzwyczaiłem się jeździć z takimi hamulcami, ale na pewno jakby udało się je naprawić to byłoby trochę bezpieczniej.
Byłbym wdzięczny za pomoc .
Opcjonalnie wie ktoś może gdzie można jakieś działające servo kupić? początek naklejki na servo po znaczkiem audi to 4A.
Ostatnio zmieniony 29 lip 2011, 23:00 przez InBoU, łącznie zmieniany 1 raz.
Koledzy gdy depnę hamulce na postoju jest twardy to pedał ma stać w miejscu czy opadać bo mam kiepskie hamulce pedał twardy trzeba deptać mocno by wyhamować vacum wymienione płyn nowy po odpaleniu pedał opada w dół to serwo oki niby. Ale gdy depne na zapalonym silniku na hamulec to pedał schodzi w dół
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
skoro koledze leci pedał w podłogę to ewidentnie coś nie domaga, bo takie coś nie ma mieć miejsca w żadnym aucie.dyras pisze:Moze te auta tak maja jezdzilem roznymi autami i po przesiadce do 80'tki czulem ze jak flinston bede musial pomoc nogami by sie zatrzymac
Więc nie pisz że te auta tak mają bo żadna rada dla niego :!:
A w jaki sposób były odpowietrzone hamulce? Bo mało kto o tym wie ale przy abs zasada odpowietrzania od koła położonego najdalej od pompy nie ma racji bytu. Jest na odwrót. Odpowietrza się sprzęgło, potem lewy przód, prawy przód, lewy tył i prawy tył. Ostatnio jak mechanicy u kumpla zmieniali płyn to odpowietrzyli według starej zasady. Pompa zwarjowała i tracił hamulce. Po odpowietrzeniu tak jak trzeba problem ustąpił. Tym bardziej że twoje objawy wskazują częściowo na zapowietrzenie układu.