[b3]Wymiana głowicy w Audi 80 z (1.8 Gaźnik) na (2.0 Wtrysk)
[b3]Wymiana głowicy w Audi 80 z (1.8 Gaźnik) na (2.0 Wtrysk)
Witam, chciałbym wymienić głowicę tak jak w temacie. Jest to możliwe? Posiadam Audi 80 B3 2.0 z Wtryskiem mechanicznym.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony 02 lis 2013, 18:27 przez Juby_PW, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
A w temacie masz głowica gaźnik > wtrysk, więc jak chcesz wsadzić głowicę od silnika gaźnikowego aby jeszcze raz przełożyć głowicę od silnika z wtryskiem?Juby_PW pisze:Posiadam Audi 80 B3 2.0 z Wtryskiem mechanicznym
Tak właściwie w jakim celu chcesz to zrobić, dla zwiększenia mocy czy pozbycia się mechanicznego wtrysku.
_uwaga
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Każdy rozumie inaczej ja to czytam i wychodzi, że kolega ma audi na mechanicznym oraz głowice od gaźnikowca i chce tą głowice założyć do swojego auta.
Musisz uściślić co chcesz zrobić. Ilu zaworowe te głowice obie 8V?
Jeśli chcesz zmienić gaźnik na wtrysk to czy nie lepiej zmienić sam osprzęt? Odpada koszt uszczelki. Stara głowica niedomaga czy jak?
Mogę napisać coś więcej ale napisz co masz i co chcesz założyć.
[ Dodano: 2011-07-20, 19:22 ]
W temacie masz zmianę gaźnika na wtrysk, a w treści tematu piszesz że masz audi na wtrysku. Te audi na wtrysku to dawca?
Musisz uściślić co chcesz zrobić. Ilu zaworowe te głowice obie 8V?
Jeśli chcesz zmienić gaźnik na wtrysk to czy nie lepiej zmienić sam osprzęt? Odpada koszt uszczelki. Stara głowica niedomaga czy jak?
Mogę napisać coś więcej ale napisz co masz i co chcesz założyć.
[ Dodano: 2011-07-20, 19:22 ]
W temacie masz zmianę gaźnika na wtrysk, a w treści tematu piszesz że masz audi na wtrysku. Te audi na wtrysku to dawca?
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
No ok to wpływa jedynie na zmianę stopnia napełnienia i to tez nieznacznie. Jeśli będą większe to więcej wpłynie mieszanki paliwo powietrze i tu można liczyć na zysk. Adaptacja kompa będzie na tyle elastyczna, że dostosuje się do zmiennych przepływów. Bardziej martwiłbym się wałkiem rozrządu i kątami pokrycia zaworów. To tu ukrywa się największy problem. Kto wie może gaźnik miał korzystniejsze kąty otwarcia i zamknięcia. Ja bym zaryzykował. W sumie to tylko zmiana osprzętu :mrgreen:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Raczej wałki z gaźnikowców i mono-wtrysku mają krótsze czasy otwarcia by nie było cofki płomienia do kolektora wypełnionego mieszanką. Dlatego w gaźnikach i monowtryskach gaz nie strzela tak chętnie jak zwykły gaz w silnikach z wielopunktowym wtryskiem.Lukaszbroz pisze:Kto wie może gaźnik miał korzystniejsze kąty otwarcia i zamknięcia. Ja bym zaryzykował. W sumie to tylko zmiana osprzętu
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Logiczne ale teraz popatrzmy pod kątem mocy w zastosowaniu konkretnej głowicy. problem może pojawić się taki, że wtrysk będzie podawał paliwo na grzybek zaworowy jak ten będzie zamknięty. Niby krótkie czasy wtrysku i czasu otwarcia zaworów ale jakieś zakłócenia mogą powstawać. Ja jednak dalej nie widzę co dokładnie kolega posiada i na co chce zmienić.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Przy wielopunktowym sekwencyjnym wtrysku benzyny, wtrysk zawsze zaczyna się na zamkniętym zaworze ssącym. Sam myślałem że następuje na otwartym ale obejrzałem animację pracy silnika jakiegoś forda i to wyprowadziło mnie z błędu. Poza tym w kilku tematach na LPG forum było to omawiane. Jeśli wtrysk jest długi (gaz w podłodze) a czas jednego cyklu pracy silnika krótki (wysokie obroty) to wtedy w czasie trwania wtrysku może otworzyć się zawór.Lukaszbroz pisze:problem może pojawić się taki, że wtrysk będzie podawał paliwo na grzybek zaworowy jak ten będzie zamknięty.
Mechaniczny wtrysk to wtrysk ciągły więc leje całe czas.
Jest jeszcze elektroniczny wtrysk full grupowy (ja jak w np. w ABK) albo półsekwencyjny, w tym wypadku niektóre cylindry dostają paliwo na zamknięty zawór a niektóre na otwarty.
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
No tak w sumie masz racje full grup podaje paliwo za każdym obrotem wału jak w mono wtrysku ale różnica jest w tym ze dawka podzielona jest na 4 cylindry.
W takim razie pozostaje zmiana głowicy z dedykowanym osprzętem chociaż nie ukrywam że ciekaw jestem jak by to działało z głowica od gaźnikowca :mrgreen:
Też byłem święcie przekonany ze wtrysk zaczyna się na otwartym zaworze i również widziałem animacje gdzie pokazane było jak paliwo rozpryskuje się na grzybku zaworowym dodatkowo parując w kontakcie z gorącym metalem.
W takim razie pozostaje zmiana głowicy z dedykowanym osprzętem chociaż nie ukrywam że ciekaw jestem jak by to działało z głowica od gaźnikowca :mrgreen:
Też byłem święcie przekonany ze wtrysk zaczyna się na otwartym zaworze i również widziałem animacje gdzie pokazane było jak paliwo rozpryskuje się na grzybku zaworowym dodatkowo parując w kontakcie z gorącym metalem.
Witam podepne sie pod temat mam podobny problem(chyba)
posiadam 1.8 chyba PV kiedys siedzial tam mechaniczny ale nie wyrabial z gazem
wsadzilem z jakiegos golfa ssacy z gaznikiem takim co ma zero elektroniki
pol roku temu dostalem caly slupek 2.0 i mysle nad wsadziem z niego glowicy i mono z golfa 1.8 czy zegram to jakos czy isc w inna strone ? albo prosze o jeszcze ciekawe pomysly
dodam poci mi sie uszczelka pod glowica musze z zrobic rozrzad czyli i tak musze wszystko rozbierac
posiadam 1.8 chyba PV kiedys siedzial tam mechaniczny ale nie wyrabial z gazem
wsadzilem z jakiegos golfa ssacy z gaznikiem takim co ma zero elektroniki
pol roku temu dostalem caly slupek 2.0 i mysle nad wsadziem z niego glowicy i mono z golfa 1.8 czy zegram to jakos czy isc w inna strone ? albo prosze o jeszcze ciekawe pomysly
dodam poci mi sie uszczelka pod glowica musze z zrobic rozrzad czyli i tak musze wszystko rozbierac