Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3]Wymiana głowicy w Audi 80 z (1.8 Gaźnik) na (2.0 Wtrysk)

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Juby_PW

[b3]Wymiana głowicy w Audi 80 z (1.8 Gaźnik) na (2.0 Wtrysk)

Post autor: Juby_PW » 20 lip 2011, 14:00

Witam, chciałbym wymienić głowicę tak jak w temacie. Jest to możliwe? Posiadam Audi 80 B3 2.0 z Wtryskiem mechanicznym.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony 02 lis 2013, 18:27 przez Juby_PW, łącznie zmieniany 1 raz.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 20 lip 2011, 14:32

Juby_PW pisze:Posiadam Audi 80 B3 2.0 z Wtryskiem mechanicznym
A w temacie masz głowica gaźnik > wtrysk, więc jak chcesz wsadzić głowicę od silnika gaźnikowego aby jeszcze raz przełożyć głowicę od silnika z wtryskiem?
Tak właściwie w jakim celu chcesz to zrobić, dla zwiększenia mocy czy pozbycia się mechanicznego wtrysku.

_uwaga

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 20 lip 2011, 15:08

Ja to rozumiem ze ma 1,8 gaźnik i drugi silnik 2,0 na wtrysku - tak da sie taką rzecz zrobić. Tylko jeżeli zmieniałbyś samą głowice bez wtrysku to na gaźniku bedzie mniejsza moc niż na wtrysku.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 20 lip 2011, 15:44

A sory już rozumiem.

Nie lepiej wsadzić cały silnik.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 20 lip 2011, 19:21

Każdy rozumie inaczej ja to czytam i wychodzi, że kolega ma audi na mechanicznym oraz głowice od gaźnikowca i chce tą głowice założyć do swojego auta.

Musisz uściślić co chcesz zrobić. Ilu zaworowe te głowice obie 8V?

Jeśli chcesz zmienić gaźnik na wtrysk to czy nie lepiej zmienić sam osprzęt? Odpada koszt uszczelki. Stara głowica niedomaga czy jak?

Mogę napisać coś więcej ale napisz co masz i co chcesz założyć.

[ Dodano: 2011-07-20, 19:22 ]
W temacie masz zmianę gaźnika na wtrysk, a w treści tematu piszesz że masz audi na wtrysku. Te audi na wtrysku to dawca?

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 20 lip 2011, 19:51

Lukaszbroz pisze:Jeśli chcesz zmienić gaźnik na wtrysk to czy nie lepiej zmienić sam osprzęt?
Ale w głowicy od 2,0 są zawory dolotowe większe ;-)

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 20 lip 2011, 21:33

No ok to wpływa jedynie na zmianę stopnia napełnienia i to tez nieznacznie. Jeśli będą większe to więcej wpłynie mieszanki paliwo powietrze i tu można liczyć na zysk. Adaptacja kompa będzie na tyle elastyczna, że dostosuje się do zmiennych przepływów. Bardziej martwiłbym się wałkiem rozrządu i kątami pokrycia zaworów. To tu ukrywa się największy problem. Kto wie może gaźnik miał korzystniejsze kąty otwarcia i zamknięcia. Ja bym zaryzykował. W sumie to tylko zmiana osprzętu :mrgreen:

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 20 lip 2011, 22:02

Lukaszbroz pisze:Kto wie może gaźnik miał korzystniejsze kąty otwarcia i zamknięcia. Ja bym zaryzykował. W sumie to tylko zmiana osprzętu
Raczej wałki z gaźnikowców i mono-wtrysku mają krótsze czasy otwarcia by nie było cofki płomienia do kolektora wypełnionego mieszanką. Dlatego w gaźnikach i monowtryskach gaz nie strzela tak chętnie jak zwykły gaz w silnikach z wielopunktowym wtryskiem.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 21 lip 2011, 10:19

Logiczne ale teraz popatrzmy pod kątem mocy w zastosowaniu konkretnej głowicy. problem może pojawić się taki, że wtrysk będzie podawał paliwo na grzybek zaworowy jak ten będzie zamknięty. Niby krótkie czasy wtrysku i czasu otwarcia zaworów ale jakieś zakłócenia mogą powstawać. Ja jednak dalej nie widzę co dokładnie kolega posiada i na co chce zmienić.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 21 lip 2011, 20:24

Lukaszbroz pisze:problem może pojawić się taki, że wtrysk będzie podawał paliwo na grzybek zaworowy jak ten będzie zamknięty.
Przy wielopunktowym sekwencyjnym wtrysku benzyny, wtrysk zawsze zaczyna się na zamkniętym zaworze ssącym. Sam myślałem że następuje na otwartym ale obejrzałem animację pracy silnika jakiegoś forda i to wyprowadziło mnie z błędu. Poza tym w kilku tematach na LPG forum było to omawiane. Jeśli wtrysk jest długi (gaz w podłodze) a czas jednego cyklu pracy silnika krótki (wysokie obroty) to wtedy w czasie trwania wtrysku może otworzyć się zawór.

Mechaniczny wtrysk to wtrysk ciągły więc leje całe czas.
Jest jeszcze elektroniczny wtrysk full grupowy (ja jak w np. w ABK) albo półsekwencyjny, w tym wypadku niektóre cylindry dostają paliwo na zamknięty zawór a niektóre na otwarty.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 21 lip 2011, 21:08

No tak w sumie masz racje full grup podaje paliwo za każdym obrotem wału jak w mono wtrysku ale różnica jest w tym ze dawka podzielona jest na 4 cylindry.
W takim razie pozostaje zmiana głowicy z dedykowanym osprzętem chociaż nie ukrywam że ciekaw jestem jak by to działało z głowica od gaźnikowca :mrgreen:

Też byłem święcie przekonany ze wtrysk zaczyna się na otwartym zaworze i również widziałem animacje gdzie pokazane było jak paliwo rozpryskuje się na grzybku zaworowym dodatkowo parując w kontakcie z gorącym metalem.

antonomobi

Post autor: antonomobi » 12 gru 2011, 19:47

To głowica od 2.0 AAD na wtrysku mechanicznym jest inna niż 2.0 ABK na wtrysku elektrycznym?

Pampek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 16 lut 2010, 23:15
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Pampek » 02 lis 2013, 18:25

Witam podepne sie pod temat mam podobny problem(chyba)
posiadam 1.8 chyba PV kiedys siedzial tam mechaniczny ale nie wyrabial z gazem
wsadzilem z jakiegos golfa ssacy z gaznikiem takim co ma zero elektroniki
pol roku temu dostalem caly slupek 2.0 i mysle nad wsadziem z niego glowicy i mono z golfa 1.8 czy zegram to jakos czy isc w inna strone ? albo prosze o jeszcze ciekawe pomysly
dodam poci mi sie uszczelka pod glowica musze z zrobic rozrzad czyli i tak musze wszystko rozbierac

PiterFkld
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 26 lut 2011, 15:23
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: PiterFkld » 02 lis 2013, 23:29

też chciałbym się dowiedzieć czy głowica z b4 2.0 115km podejdzie do 1.8 90km w b3

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl