Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 Gaznik] Diagnoza usterki immobilajzera - zdjęcia

ODPOWIEDZ
majowy_dejf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 24 lut 2007, 15:30
Kontakt:

[B3 1.8 Gaznik] Diagnoza usterki immobilajzera - zdjęcia

Post autor: majowy_dejf » 14 lip 2011, 20:52

Witajcie!

W audi kolegi (1.8 gaznik, nie wiem jaki typ silnika, 91r) zaszla dziwna usterka: po grzebaniu w przelaczniku swiatel mgielnych zaczal sie problem z immobilajzerem, co prawda samochod zapalil raz po naprawach, za drugim juz nie... objaw jest taki: po przekreceniu w pozycje zaplon nie swieci sie nic na desce, w pozycji start - rozruch kreci. tak wiec auto nie pali. immobilajzer jest takowy:
Obrazek
Obrazek

Rozebralismy nieco deski i co tam jest:
trzy kable od wtyku immo na desce (czarny, zolty, niebieski) idą do ukladu immo osadzonego na cewce z lewej strony.
Kable z prawej strony, czyli BRĄZOWY i CZERWONY lecą do stacyjki, z tym, ze czerwony wisiał tam luzem (nie był podłączony lub przy wyjmowaniu kostki ze stacyjki się rozlaczyl (ma na sobie oprawke wsuwki), natomiast brazowy jest wpiety w rozwalony kabel czarny w kostce (zacisk 15, odpowadajacy za ZAPLON).
PO sprawdzeniu napiecia, pojawia sie ono w stacyjce na zaplonie (owy zacisk 15), wiec biegnie i brazowym kablem do tego modulu immobilajzera na cewce.
Dlatego sprobowalismy go dotknąć do + na cewce, jak chyba bylo w oryginale i nagle pojawily sie swiatla na desce...
Obrazek
jednak dalej iskry brak. (bezpieczniki sprawdzone).

do cewki od tylu sa podpiete zielone kable, pewnie z modulu... modul zachowuje sie tak, ze w pozycji zaplon nie ma napiecia na zadnym pinie, po dotknieciu tym brazowym kablem na + cewki napiecie sie pojawia na wielu pinach (chyba 3 lub 4).

Kto ma pomysl co to moze byc?

Z gory wielkie dzieki, chodzi nam jedynie o to, by samochod palil, immobilajzera nam nie potrzeba, wiec wszelkie rozwiazania wchodza w gre...


pozdrawiam! dawid

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 23 lip 2011, 09:25

Jeżeli nie zależy wam na immo to kupcie zwykłą cewkę i zróbcie układ tak jak bez immo i na pewno odpali.

majowy_dejf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 24 lut 2007, 15:30
Kontakt:

Post autor: majowy_dejf » 23 lip 2011, 16:48

Dzieki za info. Jaki jest tam rodzaj cewki oryginalnie? modul jest juz w tej wersji (1.8 gaznik, 91 r.) przy slupku drzwi w kabinie. czy moge sprawdzic to na cewce z audi 80 1.8 wtrysk mechaniczny pelny, 89r?

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 24 lip 2011, 02:08

majowy_dejf pisze:czy moge sprawdzic to na cewce z audi 80 1.8 wtrysk mechaniczny pelny, 89r?
Tak, nawet na cewce od poloneza powinno pójść.

A nie da się tego ustrojstwa odłączyć od obecnej cewki?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Centralny zamek, alarm, immobilajzer.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga