[B3 SB] Głowica z AAZ do silnika SB i parę innych pytań
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
[B3 SB] Głowica z AAZ do silnika SB i parę innych pytań
Witam.
Dowiedziałem się, że przy poważnym zwiększaniu mocy w silniku SB warto wymienić ori głowicę na głowicę pochodzącą z silnika 1,9 TD AAZ, ponieważ jest lepiej uwodniona, ma większe komory wirowe, oraz o wiele większą wytrzymałość.
Czy taka głowica podchodzi P&P do silnika SB, czy trzeba coś przerabiać ?
Jeśli trzeba przerabiać, to konkretnie co jest do przerobienia i czy takie przeróbki są trudne i bardzo kosztowne, czy da się to zrobić samemu ?
Przy takiej operacji przekłada się głowicę wraz z wałkiem od AAZ, czy wałek wstawia się z powrotem SBkowy ?
Czy taka podmianka wpływa jakoś na zmianę kąta wtrysku, czy kąt pozostaje taki sam jak dla standartowego SBka ?
Kolejne pytania dotyczą wzmocnienia dołu silnika. Z jakiej jednostki da się zaadoptować wał wraz z podporami taki, który będzie bez problemu pasować i przy tym będzie wytrzymalszy od ori ?
Bardzo proszę o poważne podejście do tematu i nie pisanie w stylu że to jest nieopłacalne, że lepiej zmienić silnik, że lepiej jakiegoś AVF/AWX lub innego PDka wrzucić, bo nie jestem już zainteresowany żadnym swapem. Chcę pozostawić w swoim Audi silnik SB i jego modzić dla własnej satysfakcji i udowodnienia paru osobom, że nawet Turbo Diesel na komorze wirowej może dać sporo radości z jazdy.
Chciałbym osiągnąć rezultaty podobne do tych które osiągnął Zaprzal w swoim MK2 SB, albo nawet lepsze. Projekt ten na pewno będzie kosztowny, na pewno zajmie sporo czasu, jednak postanowiłem że go zrealizuje i proszę was o pomoc
Pozdrawiam
Paweł, maniak starych Turbo Diesli <lol>
Dowiedziałem się, że przy poważnym zwiększaniu mocy w silniku SB warto wymienić ori głowicę na głowicę pochodzącą z silnika 1,9 TD AAZ, ponieważ jest lepiej uwodniona, ma większe komory wirowe, oraz o wiele większą wytrzymałość.
Czy taka głowica podchodzi P&P do silnika SB, czy trzeba coś przerabiać ?
Jeśli trzeba przerabiać, to konkretnie co jest do przerobienia i czy takie przeróbki są trudne i bardzo kosztowne, czy da się to zrobić samemu ?
Przy takiej operacji przekłada się głowicę wraz z wałkiem od AAZ, czy wałek wstawia się z powrotem SBkowy ?
Czy taka podmianka wpływa jakoś na zmianę kąta wtrysku, czy kąt pozostaje taki sam jak dla standartowego SBka ?
Kolejne pytania dotyczą wzmocnienia dołu silnika. Z jakiej jednostki da się zaadoptować wał wraz z podporami taki, który będzie bez problemu pasować i przy tym będzie wytrzymalszy od ori ?
Bardzo proszę o poważne podejście do tematu i nie pisanie w stylu że to jest nieopłacalne, że lepiej zmienić silnik, że lepiej jakiegoś AVF/AWX lub innego PDka wrzucić, bo nie jestem już zainteresowany żadnym swapem. Chcę pozostawić w swoim Audi silnik SB i jego modzić dla własnej satysfakcji i udowodnienia paru osobom, że nawet Turbo Diesel na komorze wirowej może dać sporo radości z jazdy.
Chciałbym osiągnąć rezultaty podobne do tych które osiągnął Zaprzal w swoim MK2 SB, albo nawet lepsze. Projekt ten na pewno będzie kosztowny, na pewno zajmie sporo czasu, jednak postanowiłem że go zrealizuje i proszę was o pomoc
Pozdrawiam
Paweł, maniak starych Turbo Diesli <lol>
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
Glowicy nie ma sensu wymieniac. Fakt ze AAZetowska ma wiecej kanalow wodnych ale co z tego skoro w bloku nie ma tych kanalow co jest rownoznaczne z tym ze bys je poprostu zaslepil po skreceniu tego do kupy. Glowice rozerwalo mi przy cisnieniu 1.7 i przez moja nie uwage bo za dlugo jechalem v max a wiadomo ze SB lubi sie spocic. Teraz mam k24 i 1bar a idzie lepiej niz na t2 i 1.7. I zaczynam sie zastanawiac nad PDkiem bo przestala mnie bawic zaslona dymna ktora znika dopiero przy 3000rpm, no i fakt ze 1.6td poleci te 190 i to szybko je rozwija ale dluzej niz 5minut taka predkoscia nie pojedziesz bo na piecu masz juz ponad 100st. przy wlaczonej dodatkowej pompie wody i wiatrakach na krotko i tak temp. rosnie. Najlepiej wrzucic dol od tdi a gore od AAZeta pompa 11mm i samolot :mrgreen:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Ja rozważam montaż turbiny Garrett T3 w wersji z chłodzeniem wodą i olejem.
Planowane ciśnienie doładowania to 1 bar na codzień, a po przełączeniu przycisku 1,5 bara albo do oporu <zly> Przycisk miałby sterować elektrozawór, który po podaniu napięcia zablokuje sterowanie zaworu WG, tzn WG będzie non stop zamknięte i turbawka będzie dmuchała non stop na max.
Do tego wywalenie wstępnego i środkowego tłumika, może również i końcowego :mrgreen:
Na codzień będę śmigać z doładowaniem 1 bar, natomiast gdy ktoś mnie wnerwi, będę musiał szybko coś wyprzedzić, albo po prostu z kimś się ścignę, to wtedy blokada zaworu WG i jazda do oporu <ok>
Wiem, że uszczelka pod głowicą długo nie wytrzyma (ori), dlatego zostanie ona zamieniona na metalową.
Z tego co piszecie wynika, że ori głowica z SB jeśli nie będzie non stop pałowana ciśnieniami 1,5 bara i więcej to nic złego się jej nie stanie ?
Do startów na kresce i "niszczenia" cwaniaków na drodze wystarczy ?
Planowane ciśnienie doładowania to 1 bar na codzień, a po przełączeniu przycisku 1,5 bara albo do oporu <zly> Przycisk miałby sterować elektrozawór, który po podaniu napięcia zablokuje sterowanie zaworu WG, tzn WG będzie non stop zamknięte i turbawka będzie dmuchała non stop na max.
Do tego wywalenie wstępnego i środkowego tłumika, może również i końcowego :mrgreen:
Na codzień będę śmigać z doładowaniem 1 bar, natomiast gdy ktoś mnie wnerwi, będę musiał szybko coś wyprzedzić, albo po prostu z kimś się ścignę, to wtedy blokada zaworu WG i jazda do oporu <ok>
Wiem, że uszczelka pod głowicą długo nie wytrzyma (ori), dlatego zostanie ona zamieniona na metalową.
Z tego co piszecie wynika, że ori głowica z SB jeśli nie będzie non stop pałowana ciśnieniami 1,5 bara i więcej to nic złego się jej nie stanie ?
Do startów na kresce i "niszczenia" cwaniaków na drodze wystarczy ?
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
Metalowa uszczelka to sheet jak fura spuchnie to ci ja wydmucha ja tak mialem. Teraz jezdze na zwyklej jakiejs wloskiej i nie ma zadnych jaj. No i nie mysl ze jak zalozysz T3 to bedziesz mial szanse Bog wie z czym bo zwykly seryjny tdi powiedzmy 115km zmeczy cie bez problemu bo na duzym turbo jest duuuzy lag. Fajnie sie tuninguje bo malym kosztem ale i tez szalu to nie robi co z tego ze 110km to nie problem jak Nm nie ma
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
W tej chwili mam ciut poniżej 10 sek do setki przy doładowaniu 1 bar, lekko dymnej dawce i 10mm pompie z Fiata Cromy. Pompa ma zrobiony Gov i Advance Timming Mod więc śmiga to naprawde ładnie.
Moim celem jest objechanie zdrowego NG w B3 właśnie za pomocą 1,6 Turbo D SB i jest to cel który się powiedzie
Zaprzal swoim Golfem SB z wielką turbawą kosił naprawde grube fury, to dlaczego B3 z takim samym silnikiem i dość dużą turbawką jaką jest T3 nie ma dać sobie rady z NGkiem <ok>
Wielka turbawa taka jaką wstawił Zaprzal to dużo dalszy plan, póki co T3 starczy bo nie będzie wielkiej turbodziury i przy zastosowaniu przełącznika 1 bar -> 1,5 albo więcej bar głowica chyba nie padnie <ok>
Moim celem jest objechanie zdrowego NG w B3 właśnie za pomocą 1,6 Turbo D SB i jest to cel który się powiedzie
Zaprzal swoim Golfem SB z wielką turbawą kosił naprawde grube fury, to dlaczego B3 z takim samym silnikiem i dość dużą turbawką jaką jest T3 nie ma dać sobie rady z NGkiem <ok>
Wielka turbawa taka jaką wstawił Zaprzal to dużo dalszy plan, póki co T3 starczy bo nie będzie wielkiej turbodziury i przy zastosowaniu przełącznika 1 bar -> 1,5 albo więcej bar głowica chyba nie padnie <ok>
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
No tak ale jak zrobisz grube mody to nie bedzie sie dalo normalnie jezdzic bo z dolu to nie bedzie jechalo. I w trase tez sie nie nada bo przy wyzszych predkosciach temp rosnie. Skad wyczarowales ta pompe i ile cie to kosztowalo jesli mozna wiedziec? Bo do pelni szczescia tylko tego mi brakuje no i wydaje mi sie ze przesadzilem z ickiem bo mam niezlego laga a od 3000rpm zaczyna sie zabawa dopiero. Turbo polecam k24 wolniej traci cisnienie niz T3 dzieki temu lepiej i szybciej pompuje.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Pompę odkupiłem od Trepka, a pochodzi ona z Fiata Croma 2,5 TD
Więcej informacji udzieli Ci Trepek, bo niestety nie każda pompa z Cromy to 10mm :roll:
Grube mody to dopiero gdy kupię coś do jazdy na codzień, narazie chcę tylko T3, prawie pusty wydech i jakiś FMIC.
Zależy mi na T3, bo K24 nie ma chłodzenia wodą
Więcej informacji udzieli Ci Trepek, bo niestety nie każda pompa z Cromy to 10mm :roll:
Grube mody to dopiero gdy kupię coś do jazdy na codzień, narazie chcę tylko T3, prawie pusty wydech i jakiś FMIC.
Zależy mi na T3, bo K24 nie ma chłodzenia wodą
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
Tu wlasnie jest + na strone T3 u mnie po ostrej jezdzie az rura strzela od goraca przydalo by sie to chlodzenie plynem ale zawsze auto popyka na wolnych i troche suszarka sie wystudzi. A trepek to chyba ma za duzo czasu ze tak w tych pompach grzebie jak bede mial czas to i z moja sie musze zglosic bo moj td nie daje rady 130 konnym pdkom Jak bedziesz modzil z suszarka i ickiem to nie przesadz z dlugoscia dolotu, ja przegialem i jest duuuuzy lag dawka na max a turbo dmucha nie wiecej jak 1.1bara
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt: