[ALL] Regeneracja tylnych zacisków hamulcowych.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 250
- Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
- Lokalizacja: Biecz
No własnie wiem, tylko chciałem spuszczac po kolei z kazdego koła dolewając nowy plyn az do pojawienia sie go przy spuszczaniu starego Tak zeby sie układ dodatkowo nie zapowietrzał Tak jak to robił np Krys1994.monkahead pisze:mariusz8282
Druga sprawa ze skoro wymieniasz plyn wiec i tak bedziesz musial go spuscic z ukladu ...
To zobacze, moze i moje sie dobrze odkreca i nie bede musial zmieniacKrys1994 pisze:Przewodów nie zmieniałem bo są jeszcze w dobrym stanie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 250
- Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
- Lokalizacja: Biecz
Krys1994, tak robilem. Mialem kilka dni wolnych wiec sie za to wzialem. Zrobilem tylne zaciski. Nie obylo sie bez dwukrotnego rozbierania zacisku bo po zregenerowaniu i zalozeniu ciekło. Ale na jednym zalozylem 2 oringi wewenetrzne (te z zestawu naprawczego ba sa ciensze deczko). Poki co trzyma i jest ok. Wydaje mi sie jedynie ze deczko miekszy jest pedal hamulca niz wczesniej, chociaz odpowietrzalem oba koła kilka razy. No i reczny nieco wyzej trzeba zaciagac. Zapodaje zdjecie efektu wizualnego z regeneracji ale bez kół bo felgi mam dosyc pełne i nie uwydatniaja tak bardzo zacisków . Na zdjeciu nr 2 pokazany dobry sposób na zabezpieczenie odkreconego przewodu hamulcowego aby płyn nie uciekał (śruba wcisnieta/wkrecona w kawalek przewodu paliwowego o średnicy 6mm).
Ostatnio zmieniony 24 lip 2011, 18:50 przez mariusz8282, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 250
- Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
- Lokalizacja: Biecz
Płyn zmieniałem ale nie caly, bo nie udalo mi sie odkrecic odpowietrznikow w przednich zaciskach (chyba zapieczone) a ze nie mialem juz czasu to na sile nie darłem zeby nie pourywac. Zaciski rozkrecalem cale na czesci i na ośkach nie bylo wżerów tak ze oski nie byly winne. Tak jak pisałem, założyłem 2 oringi wewnetrzne na ośke ( orrginalnie przychodzi 1) ale ze z zestawu naprawczego sa mniejsze, to dałem dwa, no i jakos dziala i nie cieknie. Segera tez dało sie wcisnać. Ktos tez tak robił?Ciekło bo masz duże wżery na ośce, płyn zmieniałeś?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 250
- Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
- Lokalizacja: Biecz
No więc dałem dwa takie oringi, jeden przy drugim i o dziwno nic nie cieknie Zobaczymy za jakis czas, ale mysle ze bedzie OK.
[ Dodano: 2011-07-28, 14:59 ]
Nasuneło mi sie jeszcze jedno (może głupie) pytanie Mowicie ze sprzeglo odpowietrza sie tak samo jak hamulce. Pytanie brzmi: przy odpowietrzaniu sprzegła pomuje sprzeglem czy pedałem hamulca? hehe
[ Dodano: 2011-07-28, 14:59 ]
Nasuneło mi sie jeszcze jedno (może głupie) pytanie Mowicie ze sprzeglo odpowietrza sie tak samo jak hamulce. Pytanie brzmi: przy odpowietrzaniu sprzegła pomuje sprzeglem czy pedałem hamulca? hehe
tez jestem ciekaw czy to działaja te zaciski z seata
A czy wie ktos jaki zestaw naprawczy do zacisku do audi b4 v6 chodzi mi o tłoczek nowy i ta gume na tłoczek :mrgreen: Jesli te by miały taki sam rozstaw jak te nasze to by pasowały
http://allegro.pl/zacisk-zaciski-hamulc ... 39115.html
Ma kto wymiary tłoczka do z tylnego zacisku
A czy wie ktos jaki zestaw naprawczy do zacisku do audi b4 v6 chodzi mi o tłoczek nowy i ta gume na tłoczek :mrgreen: Jesli te by miały taki sam rozstaw jak te nasze to by pasowały
http://allegro.pl/zacisk-zaciski-hamulc ... 39115.html
Ma kto wymiary tłoczka do z tylnego zacisku
Co do wzerów na oskach to ja u siebie dokaldnie wczyscilem z rdzy oski i wypelnilem ubytki po korozji zywica pliestrową, ubytki byly spore, po dokaldnym wyschnieciu wlozylem oski w wiekrtyarke, papier scierny w reke i wyrównalem ladnie pwierzchnie. Zaciski zalozone pol roku temu i do teraz wszystk OK, nic nie cieknie..
Wydaje mi się, że nie był tematu: "montowanie tylnych zacisków z audi A4 2.5 TDI z 98r. do audi 80 b4" :?:
Jakiś czas temu razem z zackone88, zrobiliśmy taką przekładkę :!:
Wszystko pasuję, trzeba tylko zaopatrzyć się w przewody gumowe z A4 bo ori nie pasują.
Plus tych zacisków to sprężyna na ramieniu od ręcznego :mrgreen:
Jest tylko jeden problem z odpowietrzeniem układu.
W zaciskach z A4 odpowietrzniki są na dole, a powietrze zbiera się na górze :evil:
Odpowietrzenie polega na zdjęciu zacisku, zablokowaniu tłoczka i przekręceniu zacisku w ten sposób aby odpowietrznik znajdował się w najwyższym możliwym punkcie.
Może komuś się przyda <ok>
Jakiś czas temu razem z zackone88, zrobiliśmy taką przekładkę :!:
Wszystko pasuję, trzeba tylko zaopatrzyć się w przewody gumowe z A4 bo ori nie pasują.
Plus tych zacisków to sprężyna na ramieniu od ręcznego :mrgreen:
Jest tylko jeden problem z odpowietrzeniem układu.
W zaciskach z A4 odpowietrzniki są na dole, a powietrze zbiera się na górze :evil:
Odpowietrzenie polega na zdjęciu zacisku, zablokowaniu tłoczka i przekręceniu zacisku w ten sposób aby odpowietrznik znajdował się w najwyższym możliwym punkcie.
Może komuś się przyda <ok>
Jestem po dwóch tygodniach po regeneracji lewego zacisku i wszystko jest OK!Ośka była lekko podżarta ale od trzymania szczelności to jest oring na ośce, który założyłem stary bo nowy był chyba o połowę objętości "chudszy" od ori.Działa i nie cieknie nic!Największy problem jest ze ściągnięciem segera, ale zaopatrzenie się w odpowiednie narzędzie nie powinno sprawić kłopotu.
Do zablokowania wycieku płynu z przewodu hamulcowego idealnie nadaje się zakrętka od silikonu pokazana na zdjęciu:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... e2abe.html
pozdrawiam i życzę "owocnych" napraw!
Do zablokowania wycieku płynu z przewodu hamulcowego idealnie nadaje się zakrętka od silikonu pokazana na zdjęciu:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... e2abe.html
pozdrawiam i życzę "owocnych" napraw!