Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] Regeneracja tylnych zacisków hamulcowych.

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 12 lip 2011, 12:38

Przewodów nie zmieniałem bo są jeszcze w dobrym stanie. Płyn też zmieniałem i starego płynu nie spuściłem tylko przy odpowietrzaniu dolewałem świeżego płynu i jak zaczął lecieć świeży płyn to zakręcałem odpowietrznik i tak w każdym kole. 8-)

mariusz8282
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 250
Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
Lokalizacja: Biecz

Post autor: mariusz8282 » 12 lip 2011, 16:09

monkahead pisze:mariusz8282
Druga sprawa ze skoro wymieniasz plyn wiec i tak bedziesz musial go spuscic z ukladu ...
No własnie wiem, tylko chciałem spuszczac po kolei z kazdego koła dolewając nowy plyn az do pojawienia sie go przy spuszczaniu starego :) Tak zeby sie układ dodatkowo nie zapowietrzał :) Tak jak to robił np Krys1994.
Krys1994 pisze:Przewodów nie zmieniałem bo są jeszcze w dobrym stanie
To zobacze, moze i moje sie dobrze odkreca i nie bede musial zmieniac :)

Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 20 lip 2011, 21:04

I jak tam mariusz8282, robiłeś coś z tymi zaciskami ;-) ?

mariusz8282
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 250
Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
Lokalizacja: Biecz

Post autor: mariusz8282 » 24 lip 2011, 13:15

Krys1994, tak robilem. Mialem kilka dni wolnych wiec sie za to wzialem. Zrobilem tylne zaciski. Nie obylo sie bez dwukrotnego rozbierania zacisku bo po zregenerowaniu i zalozeniu ciekło. Ale na jednym zalozylem 2 oringi wewenetrzne (te z zestawu naprawczego ba sa ciensze deczko). Poki co trzyma i jest ok. Wydaje mi sie jedynie ze deczko miekszy jest pedal hamulca niz wczesniej, chociaz odpowietrzalem oba koła kilka razy. No i reczny nieco wyzej trzeba zaciagac. Zapodaje zdjecie efektu wizualnego z regeneracji ale bez kół bo felgi mam dosyc pełne i nie uwydatniaja tak bardzo zacisków :). Na zdjeciu nr 2 pokazany dobry sposób na zabezpieczenie odkreconego przewodu hamulcowego aby płyn nie uciekał (śruba wcisnieta/wkrecona w kawalek przewodu paliwowego o średnicy 6mm).
Ostatnio zmieniony 24 lip 2011, 18:50 przez mariusz8282, łącznie zmieniany 2 razy.

darek995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 21 paź 2010, 13:05
Lokalizacja: Turek/ Konin

Post autor: darek995 » 24 lip 2011, 14:18

Właśnie przechodze ten temat z zaciskami tylnymi:/ nistety u mnie na regeneracje za późno, ale idą już zaciski od Seata Altea/ VW GOLF V to samo i pasują .

Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 24 lip 2011, 15:09

No gratki za robotę teraz to ładnie wygląda <ok>. Ciekło bo masz duże wżery na ośce, płyn zmieniałeś?

mariusz8282
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 250
Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
Lokalizacja: Biecz

Post autor: mariusz8282 » 24 lip 2011, 18:40

Ciekło bo masz duże wżery na ośce, płyn zmieniałeś?
Płyn zmieniałem ale nie caly, bo nie udalo mi sie odkrecic odpowietrznikow w przednich zaciskach (chyba zapieczone) a ze nie mialem juz czasu to na sile nie darłem zeby nie pourywac. Zaciski rozkrecalem cale na czesci i na ośkach nie bylo wżerów tak ze oski nie byly winne. Tak jak pisałem, założyłem 2 oringi wewnetrzne na ośke ( orrginalnie przychodzi 1) ale ze z zestawu naprawczego sa mniejsze, to dałem dwa, no i jakos dziala i nie cieknie. Segera tez dało sie wcisnać. :) Ktos tez tak robił?

Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 25 lip 2011, 20:53

No właśnie czytałem, że te oringi z zestawu naprawczego są za małe i trzeba większe. Ja mam trochę inne zaciski i ten oring z zestawu naprawczego był dobry ;-) .

mariusz8282
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 250
Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
Lokalizacja: Biecz

Post autor: mariusz8282 » 26 lip 2011, 15:41

No więc dałem dwa takie oringi, jeden przy drugim i o dziwno nic nie cieknie :) Zobaczymy za jakis czas, ale mysle ze bedzie OK.

[ Dodano: 2011-07-28, 14:59 ]
Nasuneło mi sie jeszcze jedno (może głupie) pytanie :) Mowicie ze sprzeglo odpowietrza sie tak samo jak hamulce. Pytanie brzmi: przy odpowietrzaniu sprzegła pomuje sprzeglem czy pedałem hamulca? :D hehe

colorumia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 147
Rejestracja: 01 wrz 2008, 22:27
Lokalizacja: Rumia

Post autor: colorumia » 29 sie 2011, 22:05

Darek995 napisz coś więcej czy pasują te zaciski bez przeróbek do Audi B4 czy tylko do b3? bo u mnie powoli się kończą i myślę ze oska w nich już ma za duże wżery to zastaje tylko napawanie lub właśnie jakaś kombinacja, a już gumki kiedyś wymieniałem.

Awatar użytkownika
kris4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 285
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:37
Lokalizacja: kuj - pom(Radziejów)

Post autor: kris4 » 31 sie 2011, 22:25

tez jestem ciekaw czy to działaja te zaciski z seata
A czy wie ktos jaki zestaw naprawczy do zacisku do audi b4 v6 chodzi mi o tłoczek nowy i ta gume na tłoczek :mrgreen: Jesli te by miały taki sam rozstaw jak te nasze to by pasowały
http://allegro.pl/zacisk-zaciski-hamulc ... 39115.html

Ma kto wymiary tłoczka do z tylnego zacisku

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 03 wrz 2011, 15:16

Co do wzerów na oskach to ja u siebie dokaldnie wczyscilem z rdzy oski i wypelnilem ubytki po korozji zywica pliestrową, ubytki byly spore, po dokaldnym wyschnieciu wlozylem oski w wiekrtyarke, papier scierny w reke i wyrównalem ladnie pwierzchnie. Zaciski zalozone pol roku temu i do teraz wszystk OK, nic nie cieknie..

Awatar użytkownika
kowal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 20 gru 2007, 20:46
Lokalizacja: Gołdap

Post autor: kowal » 09 wrz 2011, 19:50

Wydaje mi się, że nie był tematu: "montowanie tylnych zacisków z audi A4 2.5 TDI z 98r. do audi 80 b4" :?:

Jakiś czas temu razem z zackone88, zrobiliśmy taką przekładkę :!:
Wszystko pasuję, trzeba tylko zaopatrzyć się w przewody gumowe z A4 bo ori nie pasują.
Plus tych zacisków to sprężyna na ramieniu od ręcznego :mrgreen:

Jest tylko jeden problem z odpowietrzeniem układu.
W zaciskach z A4 odpowietrzniki są na dole, a powietrze zbiera się na górze :evil:
Odpowietrzenie polega na zdjęciu zacisku, zablokowaniu tłoczka i przekręceniu zacisku w ten sposób aby odpowietrznik znajdował się w najwyższym możliwym punkcie.

Może komuś się przyda <ok>

Awatar użytkownika
tttlll
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 08 mar 2010, 12:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tttlll » 07 paź 2011, 10:34

Jestem po dwóch tygodniach po regeneracji lewego zacisku i wszystko jest OK!Ośka była lekko podżarta ale od trzymania szczelności to jest oring na ośce, który założyłem stary bo nowy był chyba o połowę objętości "chudszy" od ori.Działa i nie cieknie nic!Największy problem jest ze ściągnięciem segera, ale zaopatrzenie się w odpowiednie narzędzie nie powinno sprawić kłopotu.
Do zablokowania wycieku płynu z przewodu hamulcowego idealnie nadaje się zakrętka od silikonu pokazana na zdjęciu:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... e2abe.html

pozdrawiam i życzę "owocnych" napraw!

Awatar użytkownika
grubby_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 07 lip 2009, 21:47
Lokalizacja: kutno / łódzkie
Kontakt:

Post autor: grubby_m » 14 lis 2011, 23:36

Hej a gdy mi po prostu nie odbijają zaciski tez muszę wymienić oszczenienia czy w gre wchodzi tylko wymiana na sprawne zaciski??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl