Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4]Nieszczęsne przednie zawieszenie, stukanie.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
zakk87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 153
Rejestracja: 07 maja 2009, 12:49
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: zakk87 » 21 cze 2011, 12:46

tak, 2L, odcinasz dno i szyjkę, później w pionie 2x żeby powstały 2 takie same połówki. owijasz amortyzator, zaznaczasz cięcie (ma być owinięty tylko raz i tak, żeby się nie zawijał materiał w żadnym punkcie) tniesz, wsuwasz amorek razem z tym czymś (raczej ciężko to wsunąć) i voila... ciiisza:D
u góry pod nakrętkę też pasuje coś założyć, wycinasz z resztek elementów 2,3 warstwy "kółeczek" i masz zaje-kurna-bistą podkładeczkę:D

newerafan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 201
Rejestracja: 23 kwie 2008, 17:15
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: newerafan » 22 cze 2011, 15:18

tomastepa pisze:
zakk87 pisze:między pochwę a amortyzator idealnie pasuje docięta butelka z pepsi/coca coli, materiał jest idealnej grubości:)
Teraz mi to mówisz :mrgreen: to ja tu rąk od puszek mało nie porozcinałem
Butelka 2l ???

Kolego a masz może jakieś zdjęcia tego tematu? bo nie rozumiem dokładnie gdzie ty to wsadziałeś?

[ Dodano: 2011-06-22, 19:56 ]
Co powiecie na to? Ze by wymienić same łożyska Amortyzatora Boge?
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... &wit=SKLEP

Lub Inna obcja

http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... &wit=SKLEP

Lub:

http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... &wit=SKLEP

Awatar użytkownika
tomastepa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 10 kwie 2011, 23:48
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: tomastepa » 22 cze 2011, 20:10

newerafan pisze:omastepa napisał/a:
zakk87 napisał/a:
między pochwę a amortyzator idealnie pasuje docięta butelka z pepsi/coca coli, materiał jest idealnej grubości:)



Teraz mi to mówisz to ja tu rąk od puszek mało nie porozcinałem
Butelka 2l ???


Kolego a masz może jakieś zdjęcia tego tematu? bo nie rozumiem dokładnie gdzie ty to wsadziałeś?
czerwoną strzałką zanaczyłem gdzie należy wcisnąć najlepiej plastikową rozciętą butelkę. :mrgreen:
Amortyzator musi ciasno siedziec. Obrazek

newerafan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 201
Rejestracja: 23 kwie 2008, 17:15
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: newerafan » 22 cze 2011, 22:41

Aha rozumiem A nie wystarczy wlać tam olej? przecież to też to wytłumia :-/

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 22 cze 2011, 23:33

ja wam panowie powiem że jak się dokręci mocno nakrętkę trzymającą amortyzator to stoi on w jednej pozycji i aby zaczął się ruszać ta nakrętka by musiała popuścić w co wątpię.ja przedwczoraj wymieniałem amory z przodu i przy starych żadnych wkładek nie było.siedziały sztywno a po odkręceniu nakrętki która je trzyma zaczęły lekko chodzić na boki...moim zdaniem jak by to było tak potrzebne to by producent amortyzatorów w zestawie dawał takie wkładki centrujące...

Awatar użytkownika
tomastepa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 10 kwie 2011, 23:48
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: tomastepa » 23 cze 2011, 01:44

Przypuszczam że to zależy od stopnia zużycia owej nakrętki i całej reszty.
U mnie nakrętkę ledwo odkręciłem i pomogła tylko metoda młotka i przecinaka :(
Luz amortyzatora dość spory.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 23 cze 2011, 10:24

u mnie ta nakrętka w jednym kole poszła dość gładko ale w drugim męczyłem się z nią chyba z pół godziny.na przemian lanie wd40, młotek i dość długi klucz do rur przedłużony jeszcze kawałkiem rury...ale tak jak mówię dopiero po ściągnięciu tej nakrętki luz amortyzatora w kolumnie był widoczny.wcześniej amortyzator byś nią ściśnięty do kolumny i nie miał szans na jakikolwiek ruch.nową nakrętkę tez dowaliłem na max i ani drgnie...

newerafan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 201
Rejestracja: 23 kwie 2008, 17:15
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: newerafan » 02 lip 2011, 17:22

oscarek pisze:Podobnie jak inni walczyłem z zawieszeniem przez ponad pół roku - wymieniłem amory (raz KYB oleje- miały luz w skoku ok. 3-4 mm; a następnie SACHS gazowy), silenbloki dwa razy, łączniki drążka stab. dwa razy, mocowania gumowe drążka stab., tuleje stalowo-gumowe belki pod skrzynią biegów, łożyska górne amorów, końcówki drążków kierowniczych, sworznie obu wachaczy itd. Części tylko z renomowanych stajni zamienników.
Efekt jak u innych - małe dołki 2-3 cm i łup, łup, łup... Symetrycznie po obu stornach. Może człowieka trafić sz... Wszystko do d...
Mechanicy radzili, radzili brali talary i nic.

W piątek zrobiłem NIUNI dobrze. Zdecydowałem się na użycie oryginalnych części - łożyska amorów BOGE plus nowe końcówki drążka kierowniczego (stare, wymienione ok. 7 m-cy wstecz musiałem raz na 3-4 tyg. szprycować olejem). Po zdjęciu MCPersona okazało się że różnica wysokości między zamiennikiem (łożyska amora) a oryginałem wynosi ok. 3-4 mm. Być może (ale to domysły) przy ich pierwszej wymianie "fahofcy" użyli klucza pneumatycznego do dokręcenia śruby z kontrą w górnej części nad kielichem kolumny, co spowodowało zapadnięcie się gumowej poduszki i stąd ta różnica wysokości.
Nie wnikam, bo szkoda czasu.
Od piątku doceniam uroki jazdy - jest cicho, przyjemnie i tylko słychać pracujące amorki.

Życzę Wszystkim takiej jazdy.

Witam Cie kolego mam pytanko gdzie zakupiłeś nowe poduchy BOGE ? w zwykłym sklepie ? bo ja nie mam w okolicy serwisu:/ i jeszcze jedno pytanko chodzi Ci o tą śrubę rowkową czy tą następną nad kielichem ?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 02 lip 2011, 17:53

newerafan pisze:chodzi Ci o tą śrubę rowkową czy tą następną nad kielichem ?
przecież masz napisane że chodzi mu o śrubę nad kielichem...

newerafan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 201
Rejestracja: 23 kwie 2008, 17:15
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: newerafan » 05 lip 2011, 14:52

hudy pisze:
newerafan pisze:chodzi Ci o tą śrubę rowkową czy tą następną nad kielichem ?
przecież masz napisane że chodzi mu o śrubę nad kielichem...
Sorka ;-) czytanie ze zrozumieniem się kłania hm... chyba u mnie mechanior zrobił tak samo bo gdy odkręcałem pierwszą śrubę że by dokręcić tą rowkową to ten kielich był aż zgnieciony musiałem go odkręcać tak jak śrubę bo nie chciał wyjść luzem :/ i dalej puka wczoraj byłem u znajomego na trzepakach i nic nie wykrył mówi że tu wszystko sztywno jest nawet się przejechał i mówi że on to nic nie słyszy że nie ma co skubać ale ja słyszę nie na każdych dołach zależy jak koło wpada a najbardziej wtedy jak pod jakiś prug podjadę lub zjadę i na małych dołkach :-/ nie wiem co to ?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 05 lip 2011, 17:13

u mnie luz na tej nakrętce i poduszkach był wyczuwalny nawet jak bujał ktoś samochodem a ja trzymałem ręka za kielich.wtedy było czuć na kielichu lekki ruch.teraz po wymianie i skręceniu wszystkiego tego nie czuć... a takie stukanie o którym piszesz może być spowodowane wszystkim.od gumek na stabilizatorze po wszystkie gałki i tulejki...

newerafan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 201
Rejestracja: 23 kwie 2008, 17:15
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: newerafan » 05 lip 2011, 18:08

hudy pisze:u mnie luz na tej nakrętce i poduszkach był wyczuwalny nawet jak bujał ktoś samochodem a ja trzymałem ręka za kielich.wtedy było czuć na kielichu lekki ruch.teraz po wymianie i skręceniu wszystkiego tego nie czuć... a takie stukanie o którym piszesz może być spowodowane wszystkim.od gumek na stabilizatorze po wszystkie gałki i tulejki...
Ok ja tak nie patrzyłem ale powiem ci coś że po prawej stronie widać pod tym kielichem wytarty lakier miejscami do podkładu i w jednym miejscu bardziej od strony szyby do białej blachy a po lewej stronie nic takiego nie ma co ty na to?

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 26 lip 2011, 12:57

Czy 'uciekanie' prawego kola pod auto przy skrecaniu w prawo oraz ostrym hamowaniu moze byc oznaka zuzytej poduchy amortyzatora? Caly dol zawieszki mam nowy, sworzen OK, drazek stabilizatora OK. Amortyzatory na przegladzie w maju po 75-80%. Stawiam na poduszke lub na koncowke drazka bo kolo dostaje mocnych drgan w zakresie predkosci 100-120km/h. Ponizej i powyzej tych wartosci nic nie drga. Co Wy na to?

gruszek01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2008, 20:21
Lokalizacja: STOLICA
Kontakt:

Post autor: gruszek01 » 26 lip 2011, 21:22

raczej nie bardziej tuleje badz nie skrecony sworzen ew pekniety wachacz
podnies auto i zobacz czy koło nie lata przód tył

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 28 lip 2011, 14:26

Bylem w SKP, do wymiany oba laczniki stabilizatora + prawa koncowka drazka kierowniczego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl