Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

[B4 ABK] wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej

Post autor: krisss » 27 lip 2011, 13:06

Cześć,

mam problem, który wielokrotnie był już poruszany na forum i kiedyś udało mi się mu zaradzić jednak ostatnio powrócił. wskaźnik temp. cieczy podaje zaniżone wskazania. Zacząłem od zrobienia dobrej masy w desce rozdzielczej, później czepiłem się stabilizatora napięcia, który wymieniałem naginałem czyściłem itp. Później chciałem sprawdzić czy oba wskaźniki (paliwa i temperatury) są w porządku i dla wskaźnika paliwa zwarłem odpowiednie kabelki przy zbiorniku paliwa -> wskaźnik poszedł do oporu do końca. Gdy podobny zabieg zrobiłem ze wskaźnikiem temperatury (zwarłem kabelek niebiesko-brązowy do masy we wtyczce do białego czujnika temp.) to wskaźnik pokazał zaledwie około 115 stopni, a chyba powinien również polecieć do końca. Wentylator chłodnicy załącza się przy wskazaniu około 80 stopni...czasem 85. Rzadko kiedy wskaźnik wejdzie na równe 90 stopni. Czy to wskazuje na jego uszkodzenie? Z doświadczenia wiem że te wskaźniki należą do urządzeń "prawie" wiecznych i ich usterki praktycznie nei zdarzają się.

Czy dobrze to wszystko kombinuje? Jednoznacznie wskazuje to na uszkodzony wskaźnik? Aha biały czujnik temp. cieczy także wymieniałem, zarówno na starym i nowym wskazania są identyczne.

zbychu

Post autor: zbychu » 27 lip 2011, 18:24

Obrazek


A sprawdziłeś te styki, gdy przy śniedzieją zaniżają napięcie.

kolczu

Post autor: kolczu » 27 lip 2011, 18:28

Elektryk mi kiedys powiedzial ze o wina jakiegos opornika czy tego gowienka
(pierwsze zolte kółko od lewej 1 cm wyzej)

Awatar użytkownika
mechatomek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:10
Lokalizacja: Ostrężnica

Post autor: mechatomek » 28 lip 2011, 00:52

regulator napięcia, styki do przelutowania, jeśli ni pomoże to regulator do wymiany

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 28 lip 2011, 23:17

mechatomek pisze:regulator napięcia, styki do przelutowania, jeśli ni pomoże to regulator do wymiany
kolega przeczytał w ogóle mój pierwszy post? regulator napięcia jest w alternatorze /chyba/ może chodzi o stabilizator napięcia? takowy byłprzelutowywany oraz wymieniany.. bezzmian.

BTW problem rozwiązany. Po doszczętnym rozebraniu zegarów i wyjęciu samego wskaźnika temp. z tyłu widać białą plastikową radełkowaną ośkę... cieniutką i drobniutką. delikatnie ją przekręcając ustala się jakby początkowe położenie wskaźnika (podobnie jak przy regulacji wskazania rezerwy paliwa) drobna regulacja, złożenie deski i test. Wszystko działa jak należy.

Awatar użytkownika
mechatomek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:10
Lokalizacja: Ostrężnica

Post autor: mechatomek » 29 lip 2011, 00:29

krisss pisze:
kolega przeczytał w ogóle mój pierwszy post? regulator napięcia jest w alternatorze /chyba/ może chodzi o stabilizator napięcia? takowy byłprzelutowywany oraz wymieniany.. bezzmian.
oj z rozpędu napisałem co innego niż myślałem, oczywiście chodziło o stabilizator

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 sie 2011, 19:51

Witam! Podłączę się do tematu, czy fakt że raz działa wskaźnik a raz nie lub pokazuje raz zaniżoną lub zawyżoną temperaturę to też może być winą tego stabilizatora napięcia? Kilka dni temu kupiłem nowy czujnik temperatury bo myślałem że to jago wina ale jest tak samo!

Blakuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 05 maja 2011, 15:55
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Blakuś » 01 sie 2011, 20:58

Tak będzie to wina jak to nie czujnik temperatury to stabilizator napięcia w liczniku na 100%

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 01 sie 2011, 21:34

nie bądz pewny na 100 proc. ja u siebie wymienialem czujnik nan owy ori z aso ale ile licznik razy wyciagalem to ciezko zliczyc moze z 40-50 w ciagu kilku miesiecy ciezko policzyc przegladalem styki sciezki milimetr po milimetrze za kazdym razem kiedy rozbieralem zegary znalazlo sie mikro pekniecie cyny na sciezkach jak nie na sciezkach to przy gniazdach od wtyczek mordowalem sie dlugo z tym juz sie poddawalem chcialem w aso nowy zamowic by miec raz na zawsze spokoj w koncu zegary sie poddaly i dzialaja po ok roku zdarzylo mi sie jakis czas temu ze pokazywal minimalnie mniej jak zawsze ale dalej jest ok .
wiec wczesniej czy puzniej bedzie trzeba popatrzec znowu na uklad w zegarach

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 sie 2011, 19:18

Już raz walczyłem z zegarami w b3 z pół roku może lepiej ale wtedy miałem inne objawy! Jak znajdę chwilę to je wyjmę i będę sprawdzał. dzięki

airwolf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 15 kwie 2018, 16:05
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: airwolf » 20 sie 2018, 11:40

Dla potomnych jeżeli wskaźnik słabo się podnosi to trzeba sprawdzić termostat oraz termometrem laserowym czy na bloku jest temperatura ok. Potem czujnik a następnie zegary. Konkretnie w moim przypadku uszkodzony okazał się czujnik temperatury 3 pinowy szary. Wymieniłem go i już nie mam 70 stopni tylko pokazuje koło 100 na postoju w trasie koło 90. Przy 100 włącza się wentylator . Czujnik Firmy FAE. Teraz pytanie czy o te przekłamanie o 10 stopni to wina nowego czujnika czy po prostu jak stoi auto nie ma pędu powietrza to podniesie się temperatura. Co prawda za radą użytkownika pieter wyjąłem zegary i odkręciłem śruby mocujące wskaźnik i wyczyściłem. Więc albo czyszczenie albo czujnik ale raczej obstawiam na czujnik bo wymianie kontrolka od płynu zaczęła działać migać na zapłonie :D. Czujnik zdiagnozowałem mierząc rezystancję nowego oraz mojego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl