[B4 ABK] wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej
[B4 ABK] wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej
Cześć,
mam problem, który wielokrotnie był już poruszany na forum i kiedyś udało mi się mu zaradzić jednak ostatnio powrócił. wskaźnik temp. cieczy podaje zaniżone wskazania. Zacząłem od zrobienia dobrej masy w desce rozdzielczej, później czepiłem się stabilizatora napięcia, który wymieniałem naginałem czyściłem itp. Później chciałem sprawdzić czy oba wskaźniki (paliwa i temperatury) są w porządku i dla wskaźnika paliwa zwarłem odpowiednie kabelki przy zbiorniku paliwa -> wskaźnik poszedł do oporu do końca. Gdy podobny zabieg zrobiłem ze wskaźnikiem temperatury (zwarłem kabelek niebiesko-brązowy do masy we wtyczce do białego czujnika temp.) to wskaźnik pokazał zaledwie około 115 stopni, a chyba powinien również polecieć do końca. Wentylator chłodnicy załącza się przy wskazaniu około 80 stopni...czasem 85. Rzadko kiedy wskaźnik wejdzie na równe 90 stopni. Czy to wskazuje na jego uszkodzenie? Z doświadczenia wiem że te wskaźniki należą do urządzeń "prawie" wiecznych i ich usterki praktycznie nei zdarzają się.
Czy dobrze to wszystko kombinuje? Jednoznacznie wskazuje to na uszkodzony wskaźnik? Aha biały czujnik temp. cieczy także wymieniałem, zarówno na starym i nowym wskazania są identyczne.
mam problem, który wielokrotnie był już poruszany na forum i kiedyś udało mi się mu zaradzić jednak ostatnio powrócił. wskaźnik temp. cieczy podaje zaniżone wskazania. Zacząłem od zrobienia dobrej masy w desce rozdzielczej, później czepiłem się stabilizatora napięcia, który wymieniałem naginałem czyściłem itp. Później chciałem sprawdzić czy oba wskaźniki (paliwa i temperatury) są w porządku i dla wskaźnika paliwa zwarłem odpowiednie kabelki przy zbiorniku paliwa -> wskaźnik poszedł do oporu do końca. Gdy podobny zabieg zrobiłem ze wskaźnikiem temperatury (zwarłem kabelek niebiesko-brązowy do masy we wtyczce do białego czujnika temp.) to wskaźnik pokazał zaledwie około 115 stopni, a chyba powinien również polecieć do końca. Wentylator chłodnicy załącza się przy wskazaniu około 80 stopni...czasem 85. Rzadko kiedy wskaźnik wejdzie na równe 90 stopni. Czy to wskazuje na jego uszkodzenie? Z doświadczenia wiem że te wskaźniki należą do urządzeń "prawie" wiecznych i ich usterki praktycznie nei zdarzają się.
Czy dobrze to wszystko kombinuje? Jednoznacznie wskazuje to na uszkodzony wskaźnik? Aha biały czujnik temp. cieczy także wymieniałem, zarówno na starym i nowym wskazania są identyczne.
- mechatomek
- Forum Audi 80
- Posty: 86
- Rejestracja: 30 gru 2010, 14:10
- Lokalizacja: Ostrężnica
kolega przeczytał w ogóle mój pierwszy post? regulator napięcia jest w alternatorze /chyba/ może chodzi o stabilizator napięcia? takowy byłprzelutowywany oraz wymieniany.. bezzmian.mechatomek pisze:regulator napięcia, styki do przelutowania, jeśli ni pomoże to regulator do wymiany
BTW problem rozwiązany. Po doszczętnym rozebraniu zegarów i wyjęciu samego wskaźnika temp. z tyłu widać białą plastikową radełkowaną ośkę... cieniutką i drobniutką. delikatnie ją przekręcając ustala się jakby początkowe położenie wskaźnika (podobnie jak przy regulacji wskazania rezerwy paliwa) drobna regulacja, złożenie deski i test. Wszystko działa jak należy.
- mechatomek
- Forum Audi 80
- Posty: 86
- Rejestracja: 30 gru 2010, 14:10
- Lokalizacja: Ostrężnica
nie bądz pewny na 100 proc. ja u siebie wymienialem czujnik nan owy ori z aso ale ile licznik razy wyciagalem to ciezko zliczyc moze z 40-50 w ciagu kilku miesiecy ciezko policzyc przegladalem styki sciezki milimetr po milimetrze za kazdym razem kiedy rozbieralem zegary znalazlo sie mikro pekniecie cyny na sciezkach jak nie na sciezkach to przy gniazdach od wtyczek mordowalem sie dlugo z tym juz sie poddawalem chcialem w aso nowy zamowic by miec raz na zawsze spokoj w koncu zegary sie poddaly i dzialaja po ok roku zdarzylo mi sie jakis czas temu ze pokazywal minimalnie mniej jak zawsze ale dalej jest ok .
wiec wczesniej czy puzniej bedzie trzeba popatrzec znowu na uklad w zegarach
wiec wczesniej czy puzniej bedzie trzeba popatrzec znowu na uklad w zegarach
Dla potomnych jeżeli wskaźnik słabo się podnosi to trzeba sprawdzić termostat oraz termometrem laserowym czy na bloku jest temperatura ok. Potem czujnik a następnie zegary. Konkretnie w moim przypadku uszkodzony okazał się czujnik temperatury 3 pinowy szary. Wymieniłem go i już nie mam 70 stopni tylko pokazuje koło 100 na postoju w trasie koło 90. Przy 100 włącza się wentylator . Czujnik Firmy FAE. Teraz pytanie czy o te przekłamanie o 10 stopni to wina nowego czujnika czy po prostu jak stoi auto nie ma pędu powietrza to podniesie się temperatura. Co prawda za radą użytkownika pieter wyjąłem zegary i odkręciłem śruby mocujące wskaźnik i wyczyściłem. Więc albo czyszczenie albo czujnik ale raczej obstawiam na czujnik bo wymianie kontrolka od płynu zaczęła działać migać na zapłonie . Czujnik zdiagnozowałem mierząc rezystancję nowego oraz mojego.