Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - pompa z 10mm na 11mm

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 25 lip 2011, 18:20

Ross, napisz jeszcze jak z batorym z tyłu... Mocno kurzy :?:

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 26 lip 2011, 17:30

Sprawa wygląda w ten sposób, że musze najpierw uzbierać kase na nowe sprzęgło + program pod 11 + kilka setek na nowe przeguby, bo te juz sie dzywaja... W moim przypadku nie ma opcji, żeby auto stało "do wypłaty", a seryjnego sprzegla nie założe, będzie jakaś hybryda a to troche kosztuje :P.

Sierpien / wrzesien bedzie mod programu. Ucieszył bym sie gdyby wyszło ok 150km - mysle, ze dla seryjnej turbiny to już sporo. I to by mi wystarczyło. Nie chce raczej bawić się w IC - chyba, że bym kupił gotowe orurowanie a to raczej niemożliwe, czy większe turbo ze zmienną geometrią...

Dawkę mam ustawioną na ~8mg bo inaczej jest za duzo dymu. Przy dawce ok 4mg daje tyle paliwa, ze silnik się dusi i szarpie... Dynamika jest lepsza niż na 10mm i 2,2mg - silnik chodzi ciszej. Spalanie po miescie 7,5 przy dynamicznej jezdzie, na trasie do Austrii w te wakacje spalil 6 przy predkosci przelotowej 140.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 26 lip 2011, 18:36

Ross, a po co Ci hybrydowe sprzęgło?? Przecież ori 1Z bardzo dużo wytrzymuje...

Ze spalaniem to ładne osiągi ;-) dawka malutka to i silnik ciszej i równiej pracuje :->

endriu210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 mar 2008, 11:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: endriu210 » 26 lip 2011, 22:15

Niki20 pisze:Ross, a po co Ci hybrydowe sprzęgło?? Przecież ori 1Z bardzo dużo wytrzymuje...
Dokładnie do 150 wytrzyma bez problemu,oczywiście jak program będzie pisany z głową ;-)

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 26 lip 2011, 23:46

Ross, czyli 216stki i pompa 11stka i mamy 150 kuca?

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 27 lip 2011, 09:42

biorąc pod uwagę przebieg pompy uważam, że na więcej nie ma co liczyć... Zresztą zależy mi na bezawaryjnym setupie :P

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 27 lip 2011, 10:36

nie zrozumiales mojego pytania, wiec je rozszerze... moje modyfikacje w aucie chce dociagnac tylko i wylacznie do wyniku 150KM/300Nm, dlatego pytam czy te dwie rzeczy - wtryski 0,216 plus pompa przerezana na 11mm wystarcza do uzyskania takiego wyniku? tu pisz oczywiscie o mechanicznych zmianach bo do tego dochodzi rzecz jasna program, jednak z programem pojawia sie kolejne pytanie, robic go mozna po samym wlozeniu 216stek a po przerezaniu pompy na 11mm zrobic korekte, czy jednak zlozyc obie rzeczy (wtryski plus pompa) i wtedy robic konkretnie program pod calosc?

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 27 lip 2011, 12:11

Kolczat pisze:nie zrozumiales mojego pytania, wiec je rozszerze... moje modyfikacje w aucie chce dociagnac tylko i wylacznie do wyniku 150KM/300Nm, dlatego pytam czy te dwie rzeczy - wtryski 0,216 plus pompa przerezana na 11mm wystarcza do uzyskania takiego wyniku? tu pisz oczywiscie o mechanicznych zmianach bo do tego dochodzi rzecz jasna program, jednak z programem pojawia sie kolejne pytanie, robic go mozna po samym wlozeniu 216stek a po przerezaniu pompy na 11mm zrobic korekte, czy jednak zlozyc obie rzeczy (wtryski plus pompa) i wtedy robic konkretnie program pod calosc?
Mało kto po rezaniu pompy na 11mm zostaje przy seryjnym turbo i IC - trudno odszukac takie wykresy, wiec nie wiadomo czego sie spodziewac.... Pompa 11mm ma spory zapas - z wtryskami 230 robia po 180km i wiecej.
Jezeli pompa 10mm jest sprawna i zmieni sie jej glowice na 11, to 150 km przy wtryskach 216 powinno być na seryjnym turbo. Jak tuner jest ogarniety to dzieki temu ze ma zapas wydajnosci paliwowej to moze sie pobawic w ladne wymodelowanie krzywych.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 27 lip 2011, 12:18

nie chce wiecej, z podejrzewam, tego samego pwoodu co Ty, chce moc bezpiecznie jezdzic, zeby przeguby nie umarly po dwoch ruszeniach z pod swiatel i zebym nie nauczyl sie wymieniac sprzegla w godzine czasu... u mnie IC i turbo mialo byc zmieniane, ale bawic sie w orurowanie, pozniej nie wiem jak z kolektorem i innymi pierdolami pod turbo, to zbedna zabawa skoro to co chce osiagnac dostane po zmainie wlasnie tych dwoch rzeczy

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 27 lip 2011, 17:55

Wujeek IC by Ci się przydał bo będzie mocno sadzą walić...

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 27 lip 2011, 20:35

[quote="Niki20"]Wujeek IC by Ci się przydał bo będzie mocno sadzą walić...[/quote

chetnie bym przygarnol, IC tylko gorzej z orurowaniem. Nie widziałem nigdzie gotowych kitów.
Bardzo by mi pomogło gdyby ktos podpowiedział ile potrzeba kolanek o jakich kątach itp. Rury mam gdzie dociąć.

Dochodzi do tego wymiana zderzaka ....

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 27 lip 2011, 22:44

Ross, trzeba by pogadac z takim kolesiem co jezdzil blekitnym cabrioletem na blachach SWD zwanym Lelek, dydo go zna, a Misiek_30 aktualnie jest w posiadaniu tego cabrioleta, naprawde swietnie wykonana robota z calym modzeniem silnika 1Z

Awatar użytkownika
Lucazzz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2239
Rejestracja: 11 maja 2009, 17:35
Lokalizacja: Kraków/ WSW

Post autor: Lucazzz » 27 lip 2011, 23:21

cytat z tematu kolegi Misiek_30 :
"Silnik 1.9 TDI 160 koni ,wtryski 216 mm. ,IC z Gallopera turbo ,pompa i komputer z Passata 110 .custom dolot ,stożek, przelot itd......"

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 27 lip 2011, 23:59

no i wlasnie o ten dolot sie rozchodzi, jak on to rozwiazal, na czym sie opieral projektujac go

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 28 lip 2011, 10:35

a gdyby zastosowac IC który ma wlot i wylot po jednej stronie ?
To by rozwiazalo problem orurowania bo mozna by wykorzystac wiekszosc oryginalnej instalacji - tylko z dołu do IC podciągnąć.
np
http://images.forum-auto.com/mesimages/ ... IC0055.jpg

http://www.forgemotorsport.co.uk/images ... MIB4FR.jpg

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl