Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - pompa z 10mm na 11mm

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 10 mar 2011, 23:39

szkoda :-( w głebi duszy trzymałem kciuki za projekt 1Z na pompie 11mm bo coraz bardzo mi po głowie chodzi...

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 10 mar 2011, 23:41

Tak do końca, to ona 11- ką nie była by, ale faktycznie nie jeden czekał na efekt takiej modyfikacji. Trzymam kciuki w dalszych, przyszłościowych modach :)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 11 mar 2011, 21:25

Ludzie, ja mam do sprzedania dobrą głowiczkę z odpowiednią falą by przerobić pompę z 1Z na 11mm. Już drugi raz o tym piszę, czemu się załamujecie?

spawacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 20 gru 2010, 13:13
Lokalizacja: Przemyśl/Podkarpacie

Post autor: spawacz » 20 mar 2011, 10:05

jak fala??? Ozn. podaj.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 20 mar 2011, 11:49

DE356.

Fala trochę niższa i łagodniejsza niż ta w 1Z. Widziałem jak ten komplet jeździł i robił dobrą robotę a silnik łagodniej pracował.
Można oczywiście zostawić falę i sprężyny z 1Z to wtedy kąt i kultura pozostanie bez zmian, wersja dla osób które nie lubią kombinować.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 30 mar 2011, 20:57

Ross co się nie chwalisz ;-)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 30 mar 2011, 20:58

Vision pisze:Ross co się nie chwalisz ;-)
Już się chwalił:
Nie działa, po zalozeniu zakupiona glowica nie dawala odpowiedniego cisnienia... Paliwo do wtryskow podawalo. Dla testu podlaczony zostal wtryskiwacz wyregulowany na 160bar i cisnienie nie dawalo rady go otwozyc masakra
No chyba, że o czymś nie wiem ;-)

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 30 mar 2011, 21:03

trepek pisze:No chyba, że o czymś nie wiem ;-)
no nie wiesz :mrgreen:

sagon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 19 lis 2010, 16:34
Lokalizacja: świętkorzyskie

Post autor: sagon » 15 maja 2011, 19:44

trepek pisze:DE356.

Fala trochę niższa i łagodniejsza niż ta w 1Z.
Fala ta ma 7.5mm wysokości i skok zaledwie 2.8mm.
Dla porównania fala z 1Z DE 015 ma 7.75 mm wysokości i skok 3.05mm.
Bez dwóch zdań fala DE 015 będzie lepsza.
Generalnie powinno się zostawiać ori fale,bez względu na to,czy to 1Z,czy inny tdi.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 16 maja 2011, 22:44

misiekdzwon pisze:W TDi były montowane 2 rodzaje sprzęgieł. Jedne miały 28 zębów na frezie, a inne 23 zęby. Jest pewna zależność i doszedłem do tego, ze gdy mamy auto na przepływce boscha to jest 23 zęby, a jak na przepływce pieburga to 28 zębów. Choć ilość zębów zależy oczywiście od posiadanej skrzyni i na 100% BAA ma 23 zęby, bo taką mam, a ta druga skrzynia do TDi o innym oznaczeniu, ma 28 zębów.
gdzieś już o tym pisałem, ale nawet skrzynia DHF ( z AFN'a) ma tyle samo zębów co BAA <ok>

w B4 na pierburgu były dwa rodzaje skrzyń, jedna to BAA, a druga chyba CVC i możliwe, że ta mogła mieć 28 zębów

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 02 cze 2011, 21:25

Vision pisze:
trepek pisze:No chyba, że o czymś nie wiem ;-)
no nie wiesz :mrgreen:
Podejście nr 2 :)

Głowica 11mm on board. Tłoczek w stanie idealnym.

Dawka ustawiona na ~7,5mg. Przy wyższej dawce jest już za dużo paliwa i 1,3bara to za mało żeby to przepalić
Silnik pracuje ciszej, ma mniejsze wibracje (może dlatego, że na 10 miałem dawkę ~2,5mg). Zatankowałem 75 litrów i po mieście zrobiłem lekko ponad 1000km :).
Nie byłem na hamowni ale pali mniej niż na 10mm z dawką 2,5mg i jest dynamiczniejszy w całym zakresie obrotów.

Pod koniec czerwca jadę niunią na urlop do Austrii dlatego nie biorę się teraz za korektę programu - nie chce mieć wydatku na jakieś mocne sprzęgło :)

W wakacje zrobię korektę i podjade na hamownię. Ciekawe ile da się na seryjnej turbinie wyciągnąć.

ps. da się wcisnąć pod seryjny zdeżak jakieś fmic (klima)

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 02 cze 2011, 21:45

Ross, pod ori zderzak nie wlozysz raczej nic wydajniejszego niz ori 1z IC, albo CFL albo s2 i wtedy mozesz pakowac cos grubego :-)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 03 cze 2011, 16:48

Silnik pracuje ciszej,
Jaką wysokość ma fala?

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 04 cze 2011, 16:22

trepek pisze:
Silnik pracuje ciszej,
Jaką wysokość ma fala?
fala została przeszczepiona z mojej głowicy 10mm

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 25 lip 2011, 11:52

Ross, i jak zrobiles korekte programu? co ze sprzeglem?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl