Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3] - MTDI czy warto swapa- pierwsze kroki, olej pełny synt

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 24 lip 2011, 12:33

Jak tam projekt? Znalazles przyczyne wariowania motoru? Szczerze to nie mialem do czynienia z tdi ktory zre olej wiec szukac trzeba przy turbo itp. Interesuje mnie jak zawiesiles silnik na wozku. Mogl bys wrzucic jakies dokladne zdjecia?

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 24 lip 2011, 22:49

Fighter001 https://audi80.pl/19-tdi-1z-mtdi-pop ... ht=#629256
co do podpór silnika knychu11 miał fotki moich , a jak on to wykonał :-/

Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: knychu11 » 01 sie 2011, 10:43

Przyczyna brania oleju i nie równej pracy były pęknięte pierścienie 2 na czwartym cylindrze i wytarte prowadnice
Jasne nie ma problemu. ;-) przy czym poduszka od strony rozrusznika pochodzi od mercedesa w 124 (brak foto) a od strony pompy z golfa tyle ze przerobiona jest ;)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Zuldan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 04 lis 2009, 18:15
Lokalizacja: Poznań/Lublin

mTDI

Post autor: Zuldan » 27 lut 2012, 19:52

Podłączę się pod temat. Miałem ostatnio problem z nastawnikiem potencjometrycznym w swojej audiczce. Naprawiłem ale wiem że problem powróci. Zastanawiam się nad przejściem na pompę mechaniczną oraz nad usunięciem turbo gdyż przez nie bierze mi olej. Moje pytanie dotyczy możliwości odłączenia takowego turbo tak żeby było ok- czy muszę zastosować nowy kolektor wydechowy i ssacy od innego modelu 1.9D (jakiego?) czy wystarczy że zaślepię jakoś miejsce po turbo i będzie to działać? nie zależy mi na rewelacyjnych osiągach tylko na bezawaryjnej eksploatacji i niskim spalaniu. Pompa od AAZ czyli audi 80 1.9 TD się podobno nadaję ale podobno lepiej wymienić głowiczkę tłokorozdzielacza z obecnej pompy- czy to prawda? jak myslicie? a co z wtryskami? czy mogą pozostać te co mam obecnie czy szukać od AFNa? czy możecie wymienić rzeczy które muszę zrobić żeby moje audi 80 92r na Boschu przerobić jak najtaniej na pompe na linkę? co muszę dokupić? a co mogę usunąć z obecnego osprzętu? Z góry dzięki za informację

SPRZEDAM:
-silnik 1Z od golfa 96r
-skrzynia z półośkami i przegubami
-wybierak skrzyni biegów
-tylna belka z bębnami
-ECU
-przepływomierz
-nagrzewnica
-wiele innych części

tel. 505155937

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 27 lut 2012, 21:00

Zuldan pisze:czy muszę zastosować nowy kolektor wydechowy i ssacy od innego modelu 1.9D (jakiego?)
Kolektor jak i pierwsza część wydechu musi być zmieniona. Oczywiście możesz dospawać jakąś redukcję z kolankiem do obecnego kolektora i wydechu.
Szukaj rzeczy od 1Y z audi 80 b3.
Zuldan pisze:Pompa od AAZ czyli audi 80 1.9 TD się podobno nadaję
Jako baza do modów.
Zuldan pisze:ale podobno lepiej wymienić głowiczkę tłokorozdzielacza z obecnej pompy- czy to prawda?
Tak, głowiczkę z tłoczkiem, falą i sprężynami przekładasz do korpusu pompy AAZ. Pasuje również dozownik zmodzić.
Zuldan pisze: czy mogą pozostać te co mam obecnie
Tak.
Zuldan pisze:czy szukać od AFNa?
Do gołej pompy z AAZ i bez turba zabieg bezcelowy. Nic nie da poza pustką w kieszeni.
Zuldan pisze:czy możecie wymienić rzeczy które muszę zrobić żeby moje audi 80 92r na Boschu przerobić jak najtaniej na pompe na linkę?
- zrobić coś z kolektorem wydechowym
- zaślepić zasilanie oleju turbiny
- kupić linkę i połączyć ją z pedałem gazu bądź kupić pedał gazu "na linkę"
- wywalić kompa i większośc elektryki, łącznie z przepływką
- kupić pompę AAZ

Zuldan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 04 lis 2009, 18:15
Lokalizacja: Poznań/Lublin

mTDI

Post autor: Zuldan » 28 lut 2012, 12:38

Dzięki kolego za podpowiedzi. Mam jeszcze jedno pytanie- jakie mody można zrobić na tej pompie od AAZta? Możesz podesłać mi jakiś link to moda? Z góry wielkie dzięki za pomoc. Zabieram się za kompletowanie gratów na przekładkę. Pozdrawiam

Boski;)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 28 gru 2010, 15:20
Lokalizacja: RBR
Kontakt:

Post autor: Boski;) » 08 mar 2012, 23:16

Jedni chcą zakładać turbo i zrobić B3 TDI , a drudzy usuwać turbo i robić zwykłego majzla??? Najlepiej to się wymieńcie furkami i będzie ok <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl