[b-4 2,0 ABK] Wymiana sprzęgła.
- bendinger5
- Forum Audi 80
- Posty: 482
- Rejestracja: 11 maja 2009, 15:12
- Lokalizacja: Piotrków/łódzkie
witam, potrzebuję fachowej porady w sprawie mojego sprzęgła, a mianowicie odkąd mam założony rezystorek w swoim TDI'ku ślizga mi się ssprzęgło, ale zaczyna się to dopiero jak zaczyna turbina ciągnąć i jak jeżdżę na rezystorze, lecz gdy jadę wyłączonym, czyli w serii nie ma tego efektu ślizgania sprzęgła. nie wiem czy mam wymieniać sprzęgło bo było wymieniane dwa lata temu czy może to być cieknący wysprzęglik? pozdro.
Ostatnio zauwazylem u siebie takie cos: jak stoje dluzej w korku i podskoczy temp na silniku, wlacza sie wiatraki na chlodnicy i ruszam z jedynki to zaczyna bardzo szarpac samochodem, buda drzy. Jak dam wiecej gazu to auto rusza juz bez szarpania. Jak temp spadnie do 87-90 i znowu chce ruszyc z jedynki to auto juz normalnie rusza bez szarpania. Czy to objaw konczacego sie sprzegla? Czy przy podwyzszonej temperaturze (w korkach) moze wyciekac olej na simeringu walu i zalewac sprzeglo? Na polaczeniu silnik-skrzynia mam drobny wyciek oleju.
Nie jest to objaw kończącego się sprzęgła. Sprzęgło pracuje niezależnie od temperatury silnika. Podepnij auto pod VAG i zobacz co wypluje. Sprawdzić wartości mierzone zwłaszcza gdy włączą sie wiatraki.monkahead pisze:Ostatnio zauwazylem u siebie takie cos: jak stoje dluzej w korku i podskoczy temp na silniku, wlacza sie wiatraki na chlodnicy i ruszam z jedynki to zaczyna bardzo szarpac samochodem, buda drzy. Jak dam wiecej gazu to auto rusza juz bez szarpania. Jak temp spadnie do 87-90 i znowu chce ruszyc z jedynki to auto juz normalnie rusza bez szarpania. Czy to objaw konczacego sie sprzegla?
Czasami czujnik temperatury wtryskiwaczy daje ciała i auto szarpie. taka moja sugestia.
Czujnik od wtrysków jest tuż przy rozrządzie po stronie kolektorów.
Ale to tylko przez VAG stwierdzisz
Żeby olej ściekał na sprzęgło w czasie jazdy wyciek musiałby być duży.monkahead pisze: Czy przy podwyzszonej temperaturze (w korkach) moze wyciekac olej na simeringu walu i zalewac sprzeglo? Na polaczeniu silnik-skrzynia mam drobny wyciek oleju.
Jeśli by się tak działo to miałbyś duże problemy z ruszeniem samochodu po nocy gdyby ciepły olej ściekał i przez nieszczelny uszczelniacz i zaoleił sprzęgło.
Poza tym raz zaolejone okładziny cierne tarczy sprzęgła powodują praktycznie jego uszkodzenie. Nie mówię już o zapachu spalonego sprzęgła który powinien być wyczuwalny po zalaniu sprzęgła oraz ślizgania sprzęgła.
Zrób prosty test.
na pustej prostej drodze jedziesz bez dodawania gazu na II biegu (prędkość około 20 kmh w zależności jakie jest przełożenie II biegu)
Wtedy wciskasz gaz do oporu i obserwujesz czy obroty narastają proporcjonalnie do prędkości.
Jeśli obroty i prędkość na II biegu narastają proporcjonalnie to znaczy że sprzęgło jest OK i się nie ślizga.
A w przypadku gdy obroty rosną a prędkości nie przybywa to wtedy może oznaczać kończące lub ślizgające się sprzęgło.
Sprzeglo sie nie slizga w czasie testu z II biegu, znam jazde na slizgajacym sie sprzegle, bardzo latwo to zauwazyc dajac wiecej gazu pod gore.
Jutro sprawdze bledy vagiem i dam znac. Nie wiem jak zczytac temp z czujnikow za pomoca kabla, moze jakis manual?
[ Dodano: 2011-12-01, 20:39 ]
Log z VAGa:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Chassis Type: 8C - Audi 80 B4
Scan: 01,02,03,08,15,26
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 039 906 022
Component: DIGIFANT 1.6 1243PMC 11
1 Fault Found:
00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)
30-00 - Open or Short to B+
Readiness: N/A
Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 4A0 907 379 A
Component: Bremsen-Elektronik
Coding: 0265100056
Shop #: BB 33837
No fault code found.
Skipping Address 15-Airbags
End -------------------------------------------------------
G62 to chyba ten niebieski 2 pinowy czujnik na kroccu wody, potwierdzi ktos?
[ Dodano: 2011-12-21, 15:49 ]
Objawy ustaly po wymianie niebieskiego czujnika temperatury.
Jutro sprawdze bledy vagiem i dam znac. Nie wiem jak zczytac temp z czujnikow za pomoca kabla, moze jakis manual?
[ Dodano: 2011-12-01, 20:39 ]
Log z VAGa:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Chassis Type: 8C - Audi 80 B4
Scan: 01,02,03,08,15,26
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 039 906 022
Component: DIGIFANT 1.6 1243PMC 11
1 Fault Found:
00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)
30-00 - Open or Short to B+
Readiness: N/A
Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 4A0 907 379 A
Component: Bremsen-Elektronik
Coding: 0265100056
Shop #: BB 33837
No fault code found.
Skipping Address 15-Airbags
End -------------------------------------------------------
G62 to chyba ten niebieski 2 pinowy czujnik na kroccu wody, potwierdzi ktos?
[ Dodano: 2011-12-21, 15:49 ]
Objawy ustaly po wymianie niebieskiego czujnika temperatury.
widmo pisze:tylko po co wyciagać silnik skoro będzie wymieniane sprzęgło ?vwcorjacek pisze:szybciej wujmiesz silnik
nie powiedziałbym, że szybciej wyjmiesz silnik niż skrzynke.
Odpinanie kabli i osprzętu, spuszczanie płynu ... jak dla mnie robota na odwrót
Też wolę wyjąć silnik.
Mam taki plan:
- odkręcić maskę (by podwiesić silnik windą)
- odkręcić, rozłączyć cały osprzęt linki kable itp
- spuścić ciecz z układu chłodzenia
- demontaż chłodnicy
- tu pytanie czy jak odkręcę go z poduszek to wystarczy miejsca i łatwo go odsunąć od skrzyni??
Wiem ze to teoretyczni sporo roboty ale czasowo to samo lecz nie ma takiej mordęgi
tomastepa,
Twój plan jest bez sensu przynajmniej z mojego punktu widzenia jako mechanika.
Za dużo utrudnień przy wyjęciu silnika:
Ukłąd wydechowy, układ chłodzenia, układ wspomagania (lub demontować pompę) Klimatyzacja (lub demontaż sprężarki) elektryka do odpięcia, koło pasowe na wala do zdjęcia.
Dużo mniej roboty jest wyjąć skrzynie biegów niż silnik. robiłem i robię to klientom na warsztacie nie raz.
W ABT jest super dojście żadnych trudności. skrzynka nie jest znowu taka ciężka około 45kg
bodajże 8 lub 9 śrub na obwodzie dzwonu skrzyni
12 torxów M8S2 do półosiek
4 inbusy 7 lub 8mm od lewej łapy + śruba mocująca poduszkę
śruba mocujaca poduszkę prawą
śruba M5 od wodzika zmiany biegów.
2x śruba m8 lub inbus od przedniej poduszki silnika
Śruba m8 od wysprzęglika
2 kostki elektryczne
rozrusznik zostaje na swoim miejscu tylko odpinasz akku
2 śruby od uchwytu linki systemu procon-ten jesli auto je posiada.
3x inbus 5 do osłony termicznej półosi prawej
nie ruszasz klimy, wody wspomagania, ani elektryki auta. maska nie ruszana
we dwie osoby robota na 2-2,5 godziny wyjęcie i włożenie skrzynki.
Twój plan jest bez sensu przynajmniej z mojego punktu widzenia jako mechanika.
Za dużo utrudnień przy wyjęciu silnika:
Ukłąd wydechowy, układ chłodzenia, układ wspomagania (lub demontować pompę) Klimatyzacja (lub demontaż sprężarki) elektryka do odpięcia, koło pasowe na wala do zdjęcia.
Dużo mniej roboty jest wyjąć skrzynie biegów niż silnik. robiłem i robię to klientom na warsztacie nie raz.
W ABT jest super dojście żadnych trudności. skrzynka nie jest znowu taka ciężka około 45kg
bodajże 8 lub 9 śrub na obwodzie dzwonu skrzyni
12 torxów M8S2 do półosiek
4 inbusy 7 lub 8mm od lewej łapy + śruba mocująca poduszkę
śruba mocujaca poduszkę prawą
śruba M5 od wodzika zmiany biegów.
2x śruba m8 lub inbus od przedniej poduszki silnika
Śruba m8 od wysprzęglika
2 kostki elektryczne
rozrusznik zostaje na swoim miejscu tylko odpinasz akku
2 śruby od uchwytu linki systemu procon-ten jesli auto je posiada.
3x inbus 5 do osłony termicznej półosi prawej
nie ruszasz klimy, wody wspomagania, ani elektryki auta. maska nie ruszana
we dwie osoby robota na 2-2,5 godziny wyjęcie i włożenie skrzynki.
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Dokładnie tak jak pisze kolega widmo, Twój pomysł jest bez sensu.
Zrzucić skrzynię, wymienić tarcze sprzęgła, łożysko, ocenić stan docisku, składać do kupy i jeździć. Samo demontowanie połączeń elektryki, chłodzenia, kilmatyzacji i wspomagania zajmie Ci tyle co już być dawno wymienił sprzęgło zrzucając tylko skrzynie. No ale to jest Twój wybór. Jak lubisz się bawić to wyciągaj silnik.
Zrzucić skrzynię, wymienić tarcze sprzęgła, łożysko, ocenić stan docisku, składać do kupy i jeździć. Samo demontowanie połączeń elektryki, chłodzenia, kilmatyzacji i wspomagania zajmie Ci tyle co już być dawno wymienił sprzęgło zrzucając tylko skrzynie. No ale to jest Twój wybór. Jak lubisz się bawić to wyciągaj silnik.
Wczoraj wg mojego planu wymieniałem skrzynie w B3 silnik 1.8
Powiem tak gdyby to było b4 to zrobił bym to tak samo czyli wyciągać silnik
Natomiast w B3 z racji braku mocowania skrzyni na przedniej poduszce to nie był najlepszy pomysł. Ciężko było oddzielić skrzynie od silnika natomiast spasować to był moment.
Co do wymiany sprzęgła w 2,5h to bardzo wątpie by było to możliwe w takim czasie.
Tłumik i tak w jednym miejscu trzeba odkręcać by wyjąc skrzynie.
Półosie przy starych zapieczonych śrubach to koszmar.
Wyciągałem skrzynie w B4 2 razy i następnym razem wolał bym wyciągać silnik, chyba ze ma się dobry wózek z regulacją punktu podparcia pod skrzynię.
Powiem tak gdyby to było b4 to zrobił bym to tak samo czyli wyciągać silnik
Natomiast w B3 z racji braku mocowania skrzyni na przedniej poduszce to nie był najlepszy pomysł. Ciężko było oddzielić skrzynie od silnika natomiast spasować to był moment.
Co do wymiany sprzęgła w 2,5h to bardzo wątpie by było to możliwe w takim czasie.
Tłumik i tak w jednym miejscu trzeba odkręcać by wyjąc skrzynie.
Półosie przy starych zapieczonych śrubach to koszmar.
Wyciągałem skrzynie w B4 2 razy i następnym razem wolał bym wyciągać silnik, chyba ze ma się dobry wózek z regulacją punktu podparcia pod skrzynię.
Przyjedź do mnie do Krakowa to zobaczysz, że jest to całkowicie możliwe i szybsze.tomastepa pisze:Wczoraj wg mojego planu wymieniałem skrzynie w B3 silnik 1.8
Powiem tak gdyby to było b4 to zrobił bym to tak samo czyli wyciągać silnik
Natomiast w B3 z racji braku mocowania skrzyni na przedniej poduszce to nie był najlepszy pomysł. Ciężko było oddzielić skrzynie od silnika natomiast spasować to był moment.
Co do wymiany sprzęgła w 2,5h to bardzo wątpie by było to możliwe w takim czasie.
Tłumik i tak w jednym miejscu trzeba odkręcać by wyjąc skrzynie.
Półosie przy starych zapieczonych śrubach to koszmar.
Wyciągałem skrzynie w B4 2 razy i następnym razem wolał bym wyciągać silnik, chyba ze ma się dobry wózek z regulacją punktu podparcia pod skrzynię.
Ja z tego żyje więc nie będę sobie życia i pracy utrudniał.
Śruby od półosi nawet w 20 letnim aucie się bez problemu odkręcają. Najważniejsze mieć porządne narzędzia.
Ja z wózka pod skrzynię nie korzystam bo wręcz utrudnia pracę a nie ułatwia.
Zresztą co ja będę tłumaczył Twój samochód Twój wybór Twój problem.
Pozdrawiam <ok>
Z czystej ciekawości zapytam jaki czas trwała ta operacja :?: