Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1z] pompa wspomagania - czy tak powinno być?

ODPOWIEDZ
Filodendron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 08 cze 2007, 21:45

[b4 1z] pompa wspomagania - czy tak powinno być?

Post autor: Filodendron » 09 wrz 2007, 10:19

Witam, wczoraj wymieniałem u mechanika termostat i z tego co się orientuje ściągał on również pompę wspomagania. Zauważyłem, że teraz po skręceniu kół na maksa (obojętnie w którą stronę) słychać dalej pracę pompy (jakby ciut głośniejszą) a wydaje mi się, że przedtem tego nie było i teraz moje pytanie czy tak powinno być czy nie? Jeżeli nie to co mógł on źle złożyć? Wspomaganie działa normalnie. Dzięki za info.

Ibanez
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 22 mar 2007, 10:30
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Ibanez » 09 wrz 2007, 12:19

Witaj! Nie wiem dlaczego przy wymianie termostatu była koniecznośc zdemontowania pompy wspomagania. Ja niedawno wymieniałem termostat (również 1Z) i tego nie robiłem. Wogóle nie przeszkadzała. Było troche gimnastyki z uwagi na przewody od klimatyzacji. Jeżeli chodzi o głosniejsza prace wspom. - sprawdz napiecie paska oraz poziom płynu. Może już czas go wymienić. Siemanko!

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 09 wrz 2007, 12:55

Przy wymianie termostatu wspornik od pompy wspomagania zawsze trochę przeszkadza, ale jak pisał kolega nie jest konieczne zdemontowanie tego wspornika i można bez problemu wyjąć termostat. Ja u siebie to robiłem właśnie bez demontażu pompy, ba powiem więcej: bez kanału :mrgreen:

Co do pracy pompy na skręcie to trochę nie rozumiem, bo co ma praca pompy do max skrętu? Przecież pompa pracuje cały czas, niezależnie od skrętu, a jedynie maglownica korzysta z pompy tylko wtedy gdy nią kręcisz - tzn wykorzystuje ten cały obieg płynu wspomagania do ułatwienia pracy przekładni.

Jeżeli jednak masz jakieś wątpliwości to podjedź do niego i bez szemrania powinien coś z tym zrobić

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 09 wrz 2007, 13:38

Ja chyba wiem o co koledze chodzi bo coś podonego miałem u siebie. To znaczy gdy miałem skręcęcone na maks koła słychać było pompe. U mnie winą była słabo naciągnięty pasek od wspomagania. Gdy koła były na maks wtedy chyba pompa miała cieżej do pompowania i troche pasek popiskiwał.

msanchez
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 10 lut 2007, 07:04
Lokalizacja: warszawa

Post autor: msanchez » 09 wrz 2007, 13:57

u mnie jest tak samo jezeli skrece koła na maksa to słychac pompe głosniej wydaje mi sie ze przy maksymalnym skrecie pompa cuje juz opór i dalej nie moze juz krecic dlatego tak sie dzieje. u mojego kolegi w primerze tez tak jest na skreconacyh kołach

Filodendron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 08 cze 2007, 21:45

Post autor: Filodendron » 09 wrz 2007, 15:06

Dzwoniłem do mechanika i powiedział, że nie odkręcał pompy, jedynie ją troszkę poluzował i lekko cofnął a potem przykręcił tak jak było... i twierdzi, że tak ma być... w sumie to w poprzednim aucie też tak miałem a przy audi tego nie zauważyłem a może było tak cały czas... w niczym to nie przeszkadza, chce się tylko upewnić jak jest w innych audiczkach...

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 09 wrz 2007, 16:18

Jechałem dzisiaj do dziewczyny i sprawdziłem to o czym mówisz. faktycznie u mnie jest tak samo. trzeba skręcić koła naprawdę na maks tak aby kierownica już więcej nie chciałą iść i wtedy słychać to buczenie.

Filodendron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 08 cze 2007, 21:45

Post autor: Filodendron » 09 wrz 2007, 16:22

Czyli raczej tak powinno być... wszystko sie wyjaśniło - dzięki wszystkim.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 25 wrz 2007, 21:52

podepne sie pod temat poniewaz mój problem wiąze sie troszke. gdy skrece na maksa kierownice silnik mi gasnie (obojetnie w która strone). paski niedawno wymienione. nie rozumiem tylko co ma jedno z drugim wspólnego. min stan płynu od wspomagania ma wpływ na obroty? a tak na boku to na jałowym równiez mi obroty skacza. silnik 2.0E ABK+LPG 115KM

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 25 wrz 2007, 22:17

Bo jak skręcasz na maks to wtedy pompa ma ciężej, a jak pompa ma ciężej to i silnik ma ciężej. Widocznie u ciebie pompa ma tak ciężko że aż dusi silnik.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 25 wrz 2007, 22:51

ale jak moge temu zaradzic? moze paski sa za mocno napiete?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 25 wrz 2007, 23:12

Z tymi paskami to możesz sprawdzić. Pasek powinien dać się wywrócić na drugą stronę, czuli obrócić o 180 stopni.

Tajfun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 10 lut 2008, 14:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Tajfun » 22 gru 2010, 14:50

moje wspomaganie jak jest mróz to buczy az do momentu kiedy sie rozgrzeje. przy plusowej temperaturze kłopotu nie ma. dodatkowo jak jade słychac swist im szybciej tym ten swist jest "szybszy" i bardziej słyszalny. czy to wina pompy wspomagania czy tylko płynu?

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 22 gru 2010, 22:44

wymień płyn i się okaże :mrgreen: ja bym dawno tak zrobił i nie czekał aż pompa powie pa pa

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl