[b4 1z] pompa wspomagania - czy tak powinno być?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 56
- Rejestracja: 08 cze 2007, 21:45
[b4 1z] pompa wspomagania - czy tak powinno być?
Witam, wczoraj wymieniałem u mechanika termostat i z tego co się orientuje ściągał on również pompę wspomagania. Zauważyłem, że teraz po skręceniu kół na maksa (obojętnie w którą stronę) słychać dalej pracę pompy (jakby ciut głośniejszą) a wydaje mi się, że przedtem tego nie było i teraz moje pytanie czy tak powinno być czy nie? Jeżeli nie to co mógł on źle złożyć? Wspomaganie działa normalnie. Dzięki za info.
Witaj! Nie wiem dlaczego przy wymianie termostatu była koniecznośc zdemontowania pompy wspomagania. Ja niedawno wymieniałem termostat (również 1Z) i tego nie robiłem. Wogóle nie przeszkadzała. Było troche gimnastyki z uwagi na przewody od klimatyzacji. Jeżeli chodzi o głosniejsza prace wspom. - sprawdz napiecie paska oraz poziom płynu. Może już czas go wymienić. Siemanko!
Przy wymianie termostatu wspornik od pompy wspomagania zawsze trochę przeszkadza, ale jak pisał kolega nie jest konieczne zdemontowanie tego wspornika i można bez problemu wyjąć termostat. Ja u siebie to robiłem właśnie bez demontażu pompy, ba powiem więcej: bez kanału :mrgreen:
Co do pracy pompy na skręcie to trochę nie rozumiem, bo co ma praca pompy do max skrętu? Przecież pompa pracuje cały czas, niezależnie od skrętu, a jedynie maglownica korzysta z pompy tylko wtedy gdy nią kręcisz - tzn wykorzystuje ten cały obieg płynu wspomagania do ułatwienia pracy przekładni.
Jeżeli jednak masz jakieś wątpliwości to podjedź do niego i bez szemrania powinien coś z tym zrobić
Co do pracy pompy na skręcie to trochę nie rozumiem, bo co ma praca pompy do max skrętu? Przecież pompa pracuje cały czas, niezależnie od skrętu, a jedynie maglownica korzysta z pompy tylko wtedy gdy nią kręcisz - tzn wykorzystuje ten cały obieg płynu wspomagania do ułatwienia pracy przekładni.
Jeżeli jednak masz jakieś wątpliwości to podjedź do niego i bez szemrania powinien coś z tym zrobić
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 56
- Rejestracja: 08 cze 2007, 21:45
Dzwoniłem do mechanika i powiedział, że nie odkręcał pompy, jedynie ją troszkę poluzował i lekko cofnął a potem przykręcił tak jak było... i twierdzi, że tak ma być... w sumie to w poprzednim aucie też tak miałem a przy audi tego nie zauważyłem a może było tak cały czas... w niczym to nie przeszkadza, chce się tylko upewnić jak jest w innych audiczkach...
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 56
- Rejestracja: 08 cze 2007, 21:45
podepne sie pod temat poniewaz mój problem wiąze sie troszke. gdy skrece na maksa kierownice silnik mi gasnie (obojetnie w która strone). paski niedawno wymienione. nie rozumiem tylko co ma jedno z drugim wspólnego. min stan płynu od wspomagania ma wpływ na obroty? a tak na boku to na jałowym równiez mi obroty skacza. silnik 2.0E ABK+LPG 115KM
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: