[80 B3 1.8 PM]Jak zdjac te przeklete kola pasowe ?!
[80 B3 1.8 PM]Jak zdjac te przeklete kola pasowe ?!
Panowie mialem zmianiac rozrzad ale patrzac na moj cieknacy z kazdego miejsca silnik postanowialem ze zdejme rozrzad pozmieniam usczzelki i usczelniacze, ale nawet nie moge zdjac kol pasowych, bieg wrzucony auto mi odjezdza paski slizgaja sie po kolach pasowych :cry:
odkrecilem tylko jednego imbusa z kola na wale i to jeszcze pekla mi grzechotka Bahco :evil: rozumiem jakis made in taiwan :?
jakies pomysly jak to odkrecic ?? sruba od napinania paska alternatora mialem tak zajechana ze nie moge napiac tego paska i tu pasek caly czas sie slizga jak to zabezpieczyc
sruba wchodzaca w wal jaki to rozmiar klucza dobralem klucz dobry nie pamietam juz ale tak krecilem ze przeskoczyl na srubie i pozdzieral kanty na glowce sruby co teraz zrobic ??
Panowie pomozcie Tylko wy mi zostaliscie
odkrecilem tylko jednego imbusa z kola na wale i to jeszcze pekla mi grzechotka Bahco :evil: rozumiem jakis made in taiwan :?
jakies pomysly jak to odkrecic ?? sruba od napinania paska alternatora mialem tak zajechana ze nie moge napiac tego paska i tu pasek caly czas sie slizga jak to zabezpieczyc
sruba wchodzaca w wal jaki to rozmiar klucza dobralem klucz dobry nie pamietam juz ale tak krecilem ze przeskoczyl na srubie i pozdzieral kanty na glowce sruby co teraz zrobic ??
Panowie pomozcie Tylko wy mi zostaliscie
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2007, 20:47 przez Andrew^, łącznie zmieniany 1 raz.
Niestety kolego trafiłeś na najtrudniejszy moment w całym tuningu audi. Muszę Cię zasmucić, ale śruba ta jest nie do odkręcenia.
Żartuję, przecież ktoś w jakiś sposób ją tam przykręcił. Wrzucanie biegu i próby odkręcania będą powodowały bieganie z samochodem po podwórku. Może ktoś Ci pomóc i zahamować auto na biegu, ale to nic nie da bo będzie omyk na tarczy sprzęgła. Czyli lipa. Na szczęście niemcy to przewidzieli i między skrzynią biegów, a silnikiem jest otwór przez który widać koło zamachowe. Może na nim być jakaś plastikowa lub gumowa zaślepka. Nie wiem dokładnie jaki masz silnik. Więc gdy zobaczysz już ząbki od koła zamachowego musisz je jakoś zablokować. U mnie dopiero czwarty przecinak spełnił tę rolę. Trzeba przy tym uważać żeby przecinaka nie wciagnęło w trakcie kręcenia do środka. Jak to się stanie to już tragedia, bo musisz wyjmować skrzynię. Więc przecinak musi być długi i najlepiej go lekko wbić. Zapewne w serwisie do blokowania jest specjalne urządzenie takie z ząbkami, ale niestety nie jesteśmy w serwisie ASO.
Co do śruby to rozmiaru klucza nie pamiętam, ale gdzieś około 27-30. Do tego konkretna przedłużka 0.5 metra i kilka strzałów dużym młotkiem przez przecinak w czoło śruby. W imbusy także strzał młotkiem, wcześniej wybierz z nich śmieci, nałóż imbus i każdemu po strzale przez nałożony klucz. Jak coś omkniesz to zostanie Ci tylko szlifierka i wiertarka.
Pozdrawiam
Żartuję, przecież ktoś w jakiś sposób ją tam przykręcił. Wrzucanie biegu i próby odkręcania będą powodowały bieganie z samochodem po podwórku. Może ktoś Ci pomóc i zahamować auto na biegu, ale to nic nie da bo będzie omyk na tarczy sprzęgła. Czyli lipa. Na szczęście niemcy to przewidzieli i między skrzynią biegów, a silnikiem jest otwór przez który widać koło zamachowe. Może na nim być jakaś plastikowa lub gumowa zaślepka. Nie wiem dokładnie jaki masz silnik. Więc gdy zobaczysz już ząbki od koła zamachowego musisz je jakoś zablokować. U mnie dopiero czwarty przecinak spełnił tę rolę. Trzeba przy tym uważać żeby przecinaka nie wciagnęło w trakcie kręcenia do środka. Jak to się stanie to już tragedia, bo musisz wyjmować skrzynię. Więc przecinak musi być długi i najlepiej go lekko wbić. Zapewne w serwisie do blokowania jest specjalne urządzenie takie z ząbkami, ale niestety nie jesteśmy w serwisie ASO.
Co do śruby to rozmiaru klucza nie pamiętam, ale gdzieś około 27-30. Do tego konkretna przedłużka 0.5 metra i kilka strzałów dużym młotkiem przez przecinak w czoło śruby. W imbusy także strzał młotkiem, wcześniej wybierz z nich śmieci, nałóż imbus i każdemu po strzale przez nałożony klucz. Jak coś omkniesz to zostanie Ci tylko szlifierka i wiertarka.
Pozdrawiam
pajak100, dobrze gada. Tylko zanim zaczniesz walić młotkiem spróbuj na przedłużce się mocno zaprzeć, albo weź większą przedłużkę.
Śruby na pewno są na kleju, więc jak je odkręcisz to niczym ich nie czyść, jeżeli nie masz takiego kleju, tylko wkręć je tak jak są razem z pozostałościami tego starego kleju.
Śruby na pewno są na kleju, więc jak je odkręcisz to niczym ich nie czyść, jeżeli nie masz takiego kleju, tylko wkręć je tak jak są razem z pozostałościami tego starego kleju.
Właśnie chodzi o tą dziurkę. Jeżeli nie znajdziesz odpowiedniego przecinaka to bedziesz musiał dorobić sobie jakiś gadżet. A to już pozostawmy Twojej fantazji
Co do klucza to założyłeś o rozmiar za duży a, ta śruba jest tak duża że nie można jej omknąć :lol:
Co do kleju to tak jak pisze kolega ZSERTY. Pozdrawiam
Co do klucza to założyłeś o rozmiar za duży a, ta śruba jest tak duża że nie można jej omknąć :lol:
Co do kleju to tak jak pisze kolega ZSERTY. Pozdrawiam
nasadka na srube na bank byla dobra bo na poczatku nie bylo zadnego luzu %-)
tam jest taki jak by wieloklin na tym lbie sruby
-----------------Edit---------------------
Bylem :-x uff imbusy poszly dopeiro jak przedluzylem klucz zelaznym majkiem (1,5 metrowa rura)
Kola pasowe zdjalem niestety na pompie wody byly tak mocno zapieczone ze musialem je obciac flexem i nadcialem z deka kolo pasowe
sruby walu nie moge ruszyc a bankowo cieknie z zimmera, przyspawac jakas przedluzke i odkrecac ??
Ma ktos do sprzedania kolo pasowe pompy wodnej ?? :lol:
tam jest taki jak by wieloklin na tym lbie sruby
-----------------Edit---------------------
Bylem :-x uff imbusy poszly dopeiro jak przedluzylem klucz zelaznym majkiem (1,5 metrowa rura)
Kola pasowe zdjalem niestety na pompie wody byly tak mocno zapieczone ze musialem je obciac flexem i nadcialem z deka kolo pasowe
sruby walu nie moge ruszyc a bankowo cieknie z zimmera, przyspawac jakas przedluzke i odkrecac ??
Ma ktos do sprzedania kolo pasowe pompy wodnej ?? :lol:
Panowie, z tymi śrubami to masakra normalna, wyciągam skrzynie i zeby sie nie pitolić z przegubami postanowiłem odkrecać od strony skrzyni te półośki. Lewa strona poszła mi całkiem dobrze i po 20 minutach gimnastyki półoś była już oddzielona, ale z prawej strony tylko jedna śruba puściła reszta przekreciła mi sie od środka i guzik z tego (śrubki na Torx), dojście tam jest dość ciężkie i zadna żaba nie wchodzi w gre ,więc pozostało mi tylko odkręcenie tej półosi od strony koła , chyba że znacie lepszy sposób?
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Na wale w naszych silnikach jest śruba 12 kątna i taką też musisz mieć nasadke, bo te 6 kątne sie nie nadają. Na pewo masz dobrą nasadke? Druga sprawa to klej do gwintów który w naszych audiczkach był stosowany często właśnie do tej śruby na wale - traktuje sie to palnikiem, klej sie rozpuszcza, metal zmnienia objętośc i wtedy można tą śrubę odkręcać. Tak czy owak bez dobrej nasadki nie polecam sie zbliżać.Andrew^ pisze:sruby walu nie moge ruszyc a bankowo cieknie z zimmera, przyspawac jakas przedluzke i odkrecac ??
podstawa to wyczyścić miejsce gdzie nabijemy klucz w tym wypadku nie Torx a "Splin"roman26 pisze:przekreciła mi sie od środka i guzik z tego (śrubki na Torx)
torx to gwiazda 6kątna a splin bodajze 24 , chyba ze masz wenetrzne przeguby nie oryginalne to w zaminnikach dorzucają śruby pod Imbus.
co do odkrecenia ich to jak są już zjechane to bierzesz młotek przecinak i zruszasz wszystkie i tak szpilki do niczego wiec ich nie ma co żałować