[80 1.8PM] Kopci na niebiesko i pali 7litrów oleju/10kkm
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
grze, czyli metoda sznurka . W sumie też nad tym myślałem. Tym bardziej, że szkoda mi zwalać głowicę bo wydaje się być ok. Silnik ma kopa, płyn chłodzący czysty, olej to samo, tylko no właśnie... olej a właściwie jego koszt i ilości jakie muszę dolewać. Słuchajcie, słyszałem, że jak auto ma już zużyte uszczelniacze to pierwszym objawem jest, że przy porannym uruchomieniu zimnego silnika powinien zakopcić na niebiesko. A u mnie spaliny są czyste i nie widoczne. Dopiero jak silnik przekroczy 70`C na wskaźniku to wtedy zaczyna kopcić. Co wy na to?
grze - przykaład znajomego 1,8 VW nalatane wg. licznika ponad 380tyś objawy takie same jak u autora tylko troche mniejsze zużycie oleju, rozebrał silnik i o ile uszczelniacze były w miarę ok to pierścienie już się kończyły, zrobił remont teraz ma ponad 400tys i silnik pali ksiazkową norme. Wymienił tylko pierścienie bo na uszczelniacze szkoda już mu było kasy
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
A na pierścienie nie było mu szkoda? :shock: Przecież uszczelniacze to jest koszt rzędu 20,00zł...GerB3 pisze:...na uszczelniacze szkoda już mu było kasy
To skoro już poruszyliśmy temat pierścieni na tłokach, to czy przypadkiem ich zużycie nie objawiałoby się ciężkim rozruchem silnika, bądź brakiem mocy?
Zacznij od uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy. Jeżeli Ci się tylko poci na uszczelce pod głowicą a płyn jest czysty to nie ma sensu jej ruszać. U mnie po założeniu instalacji LPG silnik pił 0,5l oleju 10W40 na 300 km. O dziwo nie kopcił na niebiesko i tak jak piszesz silnik nie stracił mocy i nie było problemu z odpalaniem. LPG założyłem w sierpniu a uszczelniacze wymieniłem w lutym więc mrozy przeżyła. Tak jak wcześniej pisali koledzy uszczelniacze powinno się wymienić co około 200 tyś km. Szklanek nie musisz wymieniać jeżeli ich nie słychać tylko nie pomyl się z ich wkładaniem. Każda musi wrócić tam gdzie była. Szklanki w miarę czasu dopasowują się do gniazda w którym pracowały. Po wymianie uszczelniaczy auto brało 0,25l na 10 tyś km. Teraz trochę więcej bo mam wyciek z uszczelki pod pokrywą zaworów. Głowicy jeżeli nie trzeba lepiej nie zdejmować
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
I chyba też tak zrobię na początek. No to teraz mam kilka pytań odnośnie wymiany uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy :mrgreen: .
Rozumiem, że jak odkręcę te wszystkie łożyska ślizgowe wałka rozrządu, to wtedy cały wałek, razem z kołem zębatym wychodzi mi do góry? Czy po zdjęciu wałka, szklanki wyciąga się jakoś palcami? Co jest pod tym elementem zaznaczonym na foto? Sprężyny zaworowe?
[ Dodano: 2011-08-02, 18:25 ]
Co do wypadających zaworów do cylindra przy zmianie uszczelniaczy, zamierzam przez otwór od świecy napchać sznurka na maksa :mrgreen: .
Rozumiem, że jak odkręcę te wszystkie łożyska ślizgowe wałka rozrządu, to wtedy cały wałek, razem z kołem zębatym wychodzi mi do góry? Czy po zdjęciu wałka, szklanki wyciąga się jakoś palcami? Co jest pod tym elementem zaznaczonym na foto? Sprężyny zaworowe?
[ Dodano: 2011-08-02, 18:25 ]
Co do wypadających zaworów do cylindra przy zmianie uszczelniaczy, zamierzam przez otwór od świecy napchać sznurka na maksa :mrgreen: .
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tylko jak napchasz sznurka to dociśnij go do zaworów tłokiem. Najlepiej zrobić sobie przyrząd do ściskania sprężyn bo bez niego jest to prawie niewykonalne. Kiedyś wrzuciłem na forum fotkę takiego przyrządu samoróbki.
Zatkaj szmatkami otwory odprowadzające olej z głowicy aby gdy zabezpieczenie wyskoczy to nie poleci do miski.
I sznurek też najlepiej taki aby się nie rozdzielał na włókna bo przy wyciąganiu może się poplątać i może nie wyjść.
Szklanki też trzeba chyba trzymać w odpowiedniej pozycji albo w oleju (ja tam rzucam je jak popadnie). Po wrzuceniu szklanek i przykręceniu wałka też trzeba poczekać kilka godzin aż szklanki się zejdą bo chyba był przypadek że ktoś wrzucił szklanki które maksymalnie się wyciągnęły i wyrwało podporę wałka rozrządu.
Zatkaj szmatkami otwory odprowadzające olej z głowicy aby gdy zabezpieczenie wyskoczy to nie poleci do miski.
I sznurek też najlepiej taki aby się nie rozdzielał na włókna bo przy wyciąganiu może się poplątać i może nie wyjść.
Szklanki też trzeba chyba trzymać w odpowiedniej pozycji albo w oleju (ja tam rzucam je jak popadnie). Po wrzuceniu szklanek i przykręceniu wałka też trzeba poczekać kilka godzin aż szklanki się zejdą bo chyba był przypadek że ktoś wrzucił szklanki które maksymalnie się wyciągnęły i wyrwało podporę wałka rozrządu.
Czyli 1litr na tysiąc kilometrów bo pisze w instrukcji obsługi Audi 80 że tyle może palić.GerB3 pisze:i silnik pali ksiazkową norme.
Ostatnio zmieniony 02 sie 2011, 22:36 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
aldi, dzięki za cenne rady. Chyba wspomniałeś o tym co najważniejsze. Obawiam się teraz jedynie samego odbezpieczania sprężyn . No ale taki już mój charakter. Jeszcze się nie dotknąłem tego a już mi się ręce trzęsą <ok> . Ale przynajmniej dzięki waszym radom jestem trochę spokojniejszy i bogatszy w wiedzę. Wracając do kwestii szklanek, to rozumiem, że najlepiej będzie je wrzucić do pojemniczka z olejem? A właśnie co z olejem? :-o Czy wymieniać po naprawie na nowy? Jeśli tak to czy zostać przy minerale czy też być odważnym i zalać półsyntetyk?
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
czekam z niecierpliwością na koniec prac i podsumowania kosztów, bo moje PM też juz słabsze niż powinno być (czuć przy komplecie osób).... a w zime zauważyłem ze po kilku min skrobania szyb zostawiam duuużą czarną plame na śiegu ze spalin w wydechu
U mnie spalanie oleju wynosi ok. 0.4-0.6 litra na 1000km
U mnie spalanie oleju wynosi ok. 0.4-0.6 litra na 1000km
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
W tą sobotę będę się za to brał. Koszt chyba nie będzie duży. W sklepie kupuje tylko uszczelniacze(20zł), uszczelkę pokrywy zaworów (10zł) no i oliwę. Na początku miałem jeszcze wymienić simmering wałka rozrządu, ale do tego celu musiałbym odkręcać koło zębate wałka rozrządu, a tego to już nie chce robić. Myślę, że wraz z ustawieniem rozrządu, powinienem się wyrobić do środy. Jak będę miał dostęp do jakiegoś aparatu, to zrobię fotostory Panowie .pawelec_ pisze:czekam z niecierpliwością na koniec prac i podsumowania kosztów
Simering lepiej wymień za jednym zamachem. Wałka w czasie odkręcania koła nie uszkodzisz. W inne miejsce nie przykręcisz bo jest bolec. Możesz odwrócić go jedynie ale wtedy nie ustawisz rozżądu i będzie wiadomo że coś nie wyszło Oleju wymieniać nie musisz ale skoro masz silniczek w dobrym stanie a wlałeś mineralkę to warto wrócić na półsyntetyk