Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 1.8PM] Kopci na niebiesko i pali 7litrów oleju/10kkm

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
pawelec_
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 978
Rejestracja: 16 cze 2009, 17:35
Lokalizacja: Egling

Post autor: pawelec_ » 03 sie 2011, 20:43

to zarąbiście tanią kupiłeś uszczelke pod pokrywę zaworów... ja dałem 45 zł firmy Hart i czeka na założenie od tygodnia <rotfl>

ale jak uda sie ten zabieg zamknąć w 100 zł to było by super... trzymam kciuki ;-)

olapiotr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 04 sie 2009, 01:02
Lokalizacja: Łódź

Post autor: olapiotr » 04 sie 2011, 00:09

pawelec_, Gdzie kupujesz tak drogo?

Awatar użytkownika
pawelec_
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 978
Rejestracja: 16 cze 2009, 17:35
Lokalizacja: Egling

Post autor: pawelec_ » 04 sie 2011, 16:24

na Retkinii na kusocińskiego ... tam nie które rzeczy ma taniej ...inne w normalnych cenach a bywa ze cos droższego ma (tak jak teraz ta uszczelka choć miał tez tekturową czy korkową a ja wybrałem gumową i zarazem najdroższą), ale już tam sie zaopatruje od 3 lat :-P

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 05 sie 2011, 20:58

GerB3 pisze:grze - przykaład znajomego 1,8 VW nalatane wg. licznika ponad 380tyś objawy takie same jak u autora tylko troche mniejsze zużycie oleju, rozebrał silnik i o ile uszczelniacze były w miarę ok to pierścienie już się kończyły, zrobił remont teraz ma ponad 400tys i silnik pali ksiazkową norme. Wymienił tylko pierścienie bo na uszczelniacze szkoda już mu było kasy :-D
no dobra ale po to przecież napiwałem żeby zmierzyć kompresję - wtedy się dowie co i jak z pierścieniami. jak wyjdzie słaba kompresja to przecież wiadomo, że wymiana samych uszczelniaczy zaworowych nic nie da, prawda :?:

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 05 sie 2011, 21:19

grze, są przypadki kiedy niestety kompresja ma nie wiele wspólnego z konsumpcją oleju. Zdarza się, że kompresja jest w normie, natomiast pęknięty jest pierścień olejowy przez co olej nie jest prawidłowo zgarniany z powierzchni cylindra. Ale mimo wszystko warto sprawdzić kompresję, ze względu na stan pierścieni uszczelniających, a także samego cylindra.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 05 sie 2011, 21:27

Patrique, stuprocentowej pewności to nigdy nie będziesz miał ale uważam, że i tak warto zacząć od wymiany uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy. Głowice zawsze można zrzucić. Gorzej jak ją zrzucisz bez potrzeby, no ale to już Twój wybór.

gruszek01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2008, 20:21
Lokalizacja: STOLICA
Kontakt:

Post autor: gruszek01 » 05 sie 2011, 21:36

7litrów na 10tys to napewno nie uszczelniacze

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 05 sie 2011, 21:50

grze pisze:napiwałem żeby zmierzyć kompresję
Ale chyba nie zmierzył wiec nie wiadomo co jest grane.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 05 sie 2011, 22:22

Jeszcze nie zmierzyłem :-P ... ale jestem już na dobrej drodze. Miałem ostatnio nieco inne sprawy i musiałem jeździć moim dwusuwem :-D . Jedno jest pewne... zmieniam na początku uszczelniacze bez zdejmowania głowicy. Jeśli chociaż trochę spadnie zużycie oleju to będę zadowolony. Jeśli nie nastąpi żadna poprawa, to kupuje nowy silnik 1,8 pm albo 1.6 sb <ok>

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 05 sie 2011, 22:25

Patryk to nie lepiej od razu z rzucić głowicę zrobić te uszczelniacze i wymienić pierścienie i po problemie

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 05 sie 2011, 22:36

raczej chyba nie :mrgreen: ... nie chcę pakować się w całkowite remonty silnika. Wolałbym już kupić silnik z jakiegoś "mądrze" bitego auta i przełożyć. Jeśli chodzi o mój silnik to zamierzam jak najtańszym kosztem zrobić te uszczelniacze, simerring wałka rozrządu i zobaczyć czy będzie lepiej. A jeśli nie to swap <ok>

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 06 sie 2011, 13:17

Według mnie lepiej zrobić na starym silniku uszczelniacze i ew. pierścienie niż kupowac nowy nie do końca sprawdzony. Przecież w tym PM to jedyne co może paść to panewki (bardzo rzadko) pierscienie (też rzadko) i uszczelniacze - częściej ale z tym można jeszcze sporo nalatac. Ten silnik bardzo dużo wytrzymuje nawet jak ktoś lata oleju nie wymieniał.

Awatar użytkownika
Prestige
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 22 paź 2009, 15:02
Kontakt:

Post autor: Prestige » 07 sie 2011, 20:57

Patrique pisze: Słuchajcie, słyszałem, że jak auto ma już zużyte uszczelniacze to pierwszym objawem jest, że przy porannym uruchomieniu zimnego silnika powinien zakopcić na niebiesko. A u mnie spaliny są czyste i nie widoczne. Dopiero jak silnik przekroczy 70`C na wskaźniku to wtedy zaczyna kopcić. Co wy na to?
Nieprawda, miałem tez uszczelniacze i prowadnice do roboty i czegoś takiego nie było...
Stawiam na pierścienie tłokowe. U mnie jak był luz na prowadnicach brał z 1,5 l oleju na 1000km przez samą głowicę i po delikatnym rozgrzaniu dymił przede wszystkim na biało... a nie na niebiesko.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 12 sie 2011, 21:00

Podjąłem właśnie męską decyzję <ok> . Nie wymieniam tych uszczelniaczy. Zaufany mechanik stwierdził, że nie wiadomo czy głowica nie będzie popękana, oraz czy nie będzie luzów na trzonkach zaworowych. Otóż kupuję głowicę po kompletnej regeneracji (nowe zawory, prowadnice, uszczelniacze, pełen szlif), na zdjęciach wygląda jak nowa ;-) . Odkręcam starą głowicę, daje nową uszczelkę i przykręcam nową głowicę. Następnie zalewam olejem 10W40 i jeżdżę <ok> . Starą głowicę oddam do kompletnej regeneracji i sprzedam. Wydaje mi się, że będzie to najmniej czasochłonne i pewniejsze.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 12 sie 2011, 21:16

A kompresji dalej nie sprawdziłeś ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl