Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 TDI 1z] przełożenie silnika

lukasz1981wlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 13 kwie 2010, 18:57
Lokalizacja: Września/Wlkp

[b4 1.9 TDI 1z] przełożenie silnika

Post autor: lukasz1981wlkp » 04 sie 2011, 09:26

Witam
Czy po przełożeniu silnika muszę przeprogramować komputer ??
na co zwrócić szczególną uwagę przy przekładaniu silnika ?
będę przekładał kompletny silnik ze skrzynią biegów i osprzętem
dzisiaj ma do mnie przyjechać


Pozdrawiam
Łukasz

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 04 sie 2011, 12:27

Kolego nie podałeś żadnych szczegółów. Nikt nie jest wróżką? Jaki masz silnik 1,9tdi na jakiej przepływce, jaki wkładasz/na jakiej przepływce? Z jakiego auta?

lukasz1981wlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 13 kwie 2010, 18:57
Lokalizacja: Września/Wlkp

Post autor: lukasz1981wlkp » 04 sie 2011, 12:49

ja posiadam silnik 1.9 TDI 1z z audi 93 rok avant a silnik który dostane jest 1.9TDI z audi 80 94rok sedan wydaje mi się ze tez 1z 90 KM

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 04 sie 2011, 13:04

W audi 80 były 1,9tdi tylko 1Z. Chodzi o to że do 93rku były na przepływce bosch a od 94 były bosch i pierburg. Obecny jeśli jest ori to na boschu a nowy moze być pierburg i wtedy musisz też wymienić filtr powietrza z przepływomierzem. Przepływomierz to takie coś zaraz przy filtrze powietrza.
Silniki na przepływomierzu pierburg mają znacznie mniej awryjne pompy wtryskowe.

lukasz1981wlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 13 kwie 2010, 18:57
Lokalizacja: Września/Wlkp

Post autor: lukasz1981wlkp » 05 sie 2011, 15:59

okazuje sie ze tamten silnik ma przeplywomierz pierburg ja mam bosch !
dlaczego nie podepne tamtego silnika do mojego przeplywomierza ???
czym to sie rozni ??
czy musze wymienic caly filtr powietrza czy tylko przeplywomierz ??

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 05 sie 2011, 16:46

w pierburgu masz podobne wtryski inny nastawnik pompy inną wtyczke kompa przepływomierz wszystko da sie przełozyć. a jak nie to szukaj boscha i masz P&P

lukasz1981wlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 13 kwie 2010, 18:57
Lokalizacja: Września/Wlkp

Post autor: lukasz1981wlkp » 05 sie 2011, 17:05

ja mam w swoim boscha i jestem ciekawy czy bedzie pasowal silnik w ktorym byl pierburg

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 05 sie 2011, 17:08

no silnik bedzie tylko osprzęt jest inny
Jak masz troche umiejetności dodatkowo elektronicznych to reszte znajdziesz na forum co trezba zrobic

lukasz1981wlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 13 kwie 2010, 18:57
Lokalizacja: Września/Wlkp

Post autor: lukasz1981wlkp » 05 sie 2011, 17:13

z tego co widzalem to silnik bedzie bez filtra powietrza z wystajacymi wszystkimi rurami np do chlodnicy do filtra powietrza ! moj plan jest taki aby wlozyc go w swoja rame i podlaczyc do mojego filtra z przeplywomierzam bosch !!

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 05 sie 2011, 17:22

filtr jest rzeczą mało ważną w twoim przypadku.. podpowiem tyle że schody zaczną sie przy kabelkach :-D
Powodzenia

lukasz1981wlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 13 kwie 2010, 18:57
Lokalizacja: Września/Wlkp

Post autor: lukasz1981wlkp » 05 sie 2011, 17:27

Dzięki bardzo

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 05 sie 2011, 19:25

Jak w nowym silniku zmieniasz też pompe z nastawnikiem indukcyjnym to musisz wymienić też kompa z wtyką i przepływkę z obudową filtra. Unikniesz tego zakładając swój stary nastawnik :!:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 sie 2011, 21:40

lukasz1981wlkp pisze:ja mam w swoim boscha i jestem ciekawy czy bedzie pasowal silnik w ktorym byl pierburg
Silnik niczym się nie różni ,prócz osprzętu i kompa
lukasz1981wlkp pisze:moj plan jest taki aby wlozyc go w swoja ramę i podlaczyc do mojego filtra z przeplywomierzam bosch !
Twój plan ma szansę powodzenia ,pod warunkiem że przełożysz pompę wtryskową ze swojego starego silnika ,ewentualnie sam nastawnik .Bo o ile nowy silnik z osprzętem pierburga jest z pompą wtryskową ,to nastawnik tej pompy mimo że ma taką samą okrągłą wtyczkę jak twój ,nie będzie "gadał "z twoim kompem ;-)

lukasz1981wlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 13 kwie 2010, 18:57
Lokalizacja: Września/Wlkp

Post autor: lukasz1981wlkp » 06 sie 2011, 09:57

dzieki za pomoc !
a co lepiej przełożyć cala pompe wtryskowa czy ten nastawnik ?
i jak wyglada nastawnik ???

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 06 sie 2011, 12:04

lukasz1981wlkp pisze:a co lepiej przełożyć cala pompe wtryskowa czy ten nastawnik ?
obojetnie możesz swoja zostawić i nastawnik zmienić poza nim pompy są te same
nastawnik to górna częśc pompy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl