Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[KE-Jetronic/KE-Motronic] Alternatywa dla silników z LPG.

Wszystko co związane z LPG
sebastiB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 05 cze 2008, 19:41
Lokalizacja: CRY

Post autor: sebastiB4 » 12 cze 2010, 21:59

Mam taki sam zamontowany w moim audi 2.3 NG ale niestety nie odcinał do konca benzyny, podłaczony w nastawnik ciśnienia Bosh. Gazownik powiedział ze mam zepsuty ten nastawnik i odciecie benzyny jest przekażnikiem

Awatar użytkownika
Lucki007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 15 gru 2010, 17:56
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Post autor: Lucki007 » 24 gru 2010, 16:55

Witam, kolego rider224 mógłbyś troszkę więcej dokładniejszych fotek pokazać swojej instalki. Najbardziej interesuje mnie jak są podpięte przewody pb przy przepływomierzu.

Awatar użytkownika
arekkrosno
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 259
Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
Lokalizacja: Krosno

Post autor: arekkrosno » 19 sty 2011, 14:20

Według mnie najlepszym rozwiązaniem będzie jednak odcięcie na przekaźniku pompy. Rozdzielacz i wtryski wcale nie będą dostawać w d.... gdy będzie się używać LPG zgodnie ze sztuką. Palenie na Pb i jak złapie temperaturę to wtedy przełączać.

Natomiast po przeanalizowaniu wszystkich postów w tym temacie naszło mnie na mały epos.
K-Jety i reszta "mechanicznych wtrysków" pracują poprawnie albo na PB albo na LPG i wypada jeździć tylko na jednym z tych zasilań. Ja kupiłem NG z poprawnie działającą instalacją LPG i uszkodzoną Pb. Uszkodzenie polegało na tym że pompa paliwa była zatarta, sonda nie działała, przewody paliwowe zatkane, filtr paliwa zabity, tłoczek rozdzielacza zapieczony, wygięta klapa po strzale, klepany talerzyk i połamana listwa podtrzymująca wtryski (czyli cały układ sterowania paliwem do d...).

Na LPG jeździ się fajnie i tanio do momentu gdy nie przyjdzie zima. Nie mam co narzekać bo do -15 stopni (ledwo ale) palił mi na LPG, niestety bez wolnych obrotów. Problem pojawiał się gdy trzeba wysiąść i ogarnąć śnieg z auta (ale to można zrobić przed odpaleniem). Albo na skrzyżowaniu dawać na luz, prawą nogą gaz, a lewą nogą hamować (prawie jak Hołowczyc). Jak tylko mi auto zgasło to już nie odpalał. Tak jakby się zalewał gazem. Po ok 4 godzinach odpalał. Ale jak przyszły mrozy do -16 stopni to już w ogóle nie odpalał. Ten jeden stopień różnicy decydował czy pojadę czy nie. A quattro musi jeździć po śniegu (rozumiecie chyba:)
Więc postanowiłem zrobić benzynę. Pomijam całą procedurę czyszczenia całego układu i baku ale okazało się że odcięcie Pb mam założone na rozdzielaczu wtrysków. Mechanik powiedział że nie daje to 100% odcięcia i trzeba założyć na przekaźniku pompy (mądry mechanik). Bo jak się pali auto na benzynie i jeździ na gazie to układ paliwowy wcale tak nie cierpi jakby się nam wydawało. Pojeździłem tak ze 2 mc-e i powiem że na Pb to auto odżyło - do momentu pierwszego strzału. Wygięła się klapa i talerzyk, pękła guma i wężyki podciśnienia (koszt operacji 500 zł przy założeniu że znajdziecie tanie części) I teraz auto znowu u mechanika ale pozbywam się LPG i zostawię go w oryginale czyli Pb. Auto odżyje jeszcze bardziej bo na mikserze jest jeszcze wąskie gardło. Miałem wcześnie 90 quattro i byłem mile zaskoczony spalaniem benzyny. 6,8 trasa, 10,6 miasto. Miasto małe więc w korkach nie stoję.

Wniosek Logiczny: "K-Jety" nie palą wcale tak dużo żeby pchać do niego LPG i próbować ulepszać odcięcia, blosy itp. Na benzynie będą jeździć lepiej, szybciej i mniej awaryjnie. Przeliczcie sobie koszty instalacji LPG, świece, kable, kopułka, palec rozdzielacza, blosa, przeróbek i innych "wydumek" nie mówiąc już o wymianie klapy, talerzyka, gumy i czasem listwy podtrzymującej wtryski (bo kto ma K-Jeta w gazie to przynajmniej raz to wymieniał) i zobaczcie ile za to bezołowiowej sobie kupicie. A i koło zapasowe na swoim miejscu i nie wala się po bagażniku.

Wniosek Prywatny: Bardzo podoba mi się ten temat jestem oszołomiony Waszą wiedzą i jestem bardzo ciekaw czy projekt wam się uda. Piszcie o kolejnych pomysłach bo potrzeba matką wynalazków.

I wybaczcie że się rozpisałem jak skrzywdzony przez LPG...

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 20 sty 2011, 00:01

Kolego nade mną zaczynam Cię lubić za to co napisałeś

Awatar użytkownika
arekkrosno
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 259
Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
Lokalizacja: Krosno

Post autor: arekkrosno » 20 sty 2011, 11:31

Po tych cudach co chłopaki tu wypisują wiem że kupiłem właściwą markę auta i wiem że trafiłem na właściwą grupę dyskusyjną. Niedługo pojawi się poradnik w dziale Download "Jak właściwie wpleść druty w oponę" ;) Pozdrawiam wszystkich - macie korbę na punkcie Audi i jesteście pozytywnie zakręceni w tym temacie.

bezkit
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 06 sie 2011, 10:45

odcięcie paliwa w ABK

Post autor: bezkit » 06 sie 2011, 10:50

Dzień Dobry wszystkim.

Miotam się z założeniem gazu do ABK.

Mam wszystko podłączone. Instalka BRC pewnie 1 generacja wyciągnięta ze forda scorpio efi.

Instalka działa. Cewki załączają. Tylko jak MĄDRZE odciąć te paliwo podczas pracy na lpg?

Ktoś ma pomysł i chęć to opisać krok po kroku mniej więcej?

Z góry dziękuję

wklejam fotki z mojej instalki:


Obrazek
Przyoszczędziłem póki co i zamiast blosa mam taki mikser na dolot za 60 pln. Jak widać ma aż 3 wyjścia, jedno zostało zaślepione, bo powinno zostać połączone przewodem podciśnienia powietrza z parownikiem, ale mam parownik ujowy. NIe wiedziałem o tym, myślałem, że jak parownik większy w 2,9 efi to lepszy, ale mam już inny nowszy brc :)21

Obrazek
jak to wszystko wyglądało na początku...

Obrazek

Tak to wygląda na dzień dzisiejszy. Antywybuch przy filtrze, mikser w dolocie. Ogarnięta elektryka do cewki i robi przełącznik. Jeszcze nie tankowałem i nie próbuję, bo nie wiem jak odciąć paliwko.

Obrazek

założony sterownik:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 06 sie 2011, 14:30

W ABK prosto, to nie silnik na mechanicznym wtrysku.
Na końcu listwy wtryskowej masz wtyczkę zasilającą wtryskiwacze. Są tam dwa kable, puszczasz przez przekaźnik (najlepiej mieć taki ze stykiem NC - zamknięty w stanie spoczynku). Przewód w tej wtyczce na którym masz stały plus gdy silnik pracuje puszczasz przez ten przekaźnik. Można dać emulator 4-kanałowy ale przy ABK przekaźnik wystarczy, bo sterownik tego silnika nie sprawdza czy wtryskiwacze są podłączone więc nie będzie walił błędem.

Sterować ten przekaźnik możesz prosto z elektrozaworu gazu (wtedy potrzebujesz przekaźnika NC) gdy załączysz gaz wtrysk zostanie odcięty.
Albo jeśli w tym brc jest wyjście na emulator wtrysku/przekaźnik odcinający wtrysk i jeśli sterownik posiada taką opcję, to możesz próbować korzystać z dobrodziejstwa nakładania faz zasilania paliwem aby zminimalizować szarpnięcie przy przełączaniu.

Jeśli jesteś osobą którą jeździ z prawie pustym zbiornikiem to możesz jeszcze dodatkowo odciąć pompę paliwa przy pracy na gazie.

bezkit
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 06 sie 2011, 10:45

Post autor: bezkit » 06 sie 2011, 16:47

Dzięki za podpowiedź. Wieczorem podumam nad tym już mam schemat tej instalki.

Jak skończę zdam relację dla potomnych :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl