Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 SB] Wymiana turbiny z Garrett T2 na KKK K24

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

[B3 SB] Wymiana turbiny z Garrett T2 na KKK K24

Post autor: pawelrybak15 » 06 sie 2011, 17:45

Witam.
W związku z planowaną wymianą turbosprężarki w swoim SBku mam kilka pytań.
Aktualnie posiadam turbosprężarkę Garrett T2 która ma chłodzenie wodno olejowe, KKK K24 jest chłodzona tylko olejem i tutaj pojawia się problem - co zrobić z układem chłodzenia turbiny wodą, tzn z dochodzącymi do niej rurkami a także elektryczną pompką wody ?
Zdemontować to wszystko, czy zostawić, tylko zaślepić te rurki które dochodziły do turbo i odłączyć kostkę od pompki ? Co z czujnikiem który jest przy turbinie ? Nie będą mi przez to świrowały jakieś kontrolki ?
Jeśli ktoś przekładał w SB turbinę z chłodzeniem wodno olejowym na taką która ma chłodzenie tylko olejem to proszę o opisanie jak pozbyć się problemu z niepotrzebnym już chłodzeniem wodnym.
Z tego co wiem, to K24 pasuje na kolektor w SBku P&P, czy rurki od zasilania olejem też pasują bez żadnego modzenia ?


Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 06 sie 2011, 17:51

rurki wodne złaczyc razem i tak zostawic. Zasilanie oleju bedzie pasowac spływ jest inny.


Ja sie podłacze do tematu czy k24 ma racje bytu w 1z mTDI :?:

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 06 sie 2011, 17:56

Tylko, że do T2ki dochodzą chyba 3 rurki wodne :roll:
Muszę to jeszcze obejrzeć, ale na 99% tak właśnie jest :-|
A co do spływu, to dużo jest zabawy by to przerobić ?

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 06 sie 2011, 19:23

Mówicie o turbinie KKK K24? Jesli tak to moim zdaniem spowoduje ona straszna turbo dziurę...

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 06 sie 2011, 19:33

Całe szczęście, że KKK K24 nie powoduje strasznej turbo dziury <ok>

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 06 sie 2011, 19:54

która k24 nie ma chłodzenia wodą? Bo w S2 wszystkie są chłodzone wodą K24. K26 zdarzają się bez chłodzenia wodą.
Masz z niej tabliczkę?

Co do układu - dorób bypass . Połącz te rurki razem omijając turbinę i finito.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 06 sie 2011, 20:24

Jeszcze nie mam tej turbiny w swoich łapach, ale już jestem zdecydowany, że T2 wymienię właśnie na K24 :-)
Jeśli to co napisał Leo odnośnie chłodzenia wodą jest prawdą to odpada mi problem z usuwaniem/omijaniem układu chłodzenia turbiny :-D

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 06 sie 2011, 20:35

to widocznie były dwa modele k24 bo moja ma tylko olej

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 07 sie 2011, 00:42

Tylko, że do T2ki dochodzą chyba 3 rurki wodne
A ta trzecia gdzie? :roll: Chyba, że mylisz z olejem.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 07 sie 2011, 10:47

Trepek, nie będę się na siłę sprzeczać, bo głowy nie daje że są trzy, ale o ile pamięć mnie nie myli to były właśnie trzy rurki :roll:
Do oleju na pewno jest zasilanie i odpływ do miski olejowej.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 07 sie 2011, 12:49

Przypatrz się lepiej ;-)

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 08 sie 2011, 00:23

tabliczkę z tej turbiny k24 poproszę. Będzie wtedy wiadomo.
Wiem, że K16 mają tylko olejowe , szczególnie te z ciężarówek...

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 08 sie 2011, 00:32

Jak tylko turbawka znajdzie się w moich rękach to wrzucę zdjęcie jej tabliczki znamionowej, a także samej turbawki. Mam nadzieje, że ewentualne rezanie przy jej montażu opłaci się i będzie się turbina lepiej spisywała niż Garrett T2 <ok>

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 08 sie 2011, 07:52

a po wszystkim na hamownię. PROSZĘ!

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 08 sie 2011, 11:04

Hamownia jest w planach, tylko gdzie w okolicy Poznania lub samym Poznaniu mogę tanio i dobrze zmierzyć auto ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl