Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi 80 b3 1.8 S] Nie działa prędkościomierz

Pit3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 17 cze 2008, 00:24

[Audi 80 b3 1.8 S] Nie działa prędkościomierz

Post autor: Pit3r » 07 sie 2011, 15:03

witam wszystkich zgromadzonych :-) mam taka bolączke z licznikiem iż od pewnego czasu nie działa prędkościomierz oraz liczniki kilometrów ;/ jesli przejade np 1000 km to licznik kilometrów tak jakby probował zaskoczyc i przekreci sie tylko o 1 km natomiast predkosciomierz ani drgnie :cry: wszystko inne działa bez problemu. narazie można z tym zyc ale do czasu. dowiedziałem sie od kumpla ze musze wymienic linke od licznika ale niestety zadnej linki nie znalazlem :-/ probowalem wymienic zegary na zegary z innej Audi 80 ale nic to nie dalo, dalej liczniki nie działaja :-/ Pomóżcie....

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 07 sie 2011, 15:33

Pit3r, Z pewnością linki tam nie znajdziesz :-P
Jeżeli na innym liczniku miałeś to samo... to przyczyna tkwi raczej w czujniku impulsów przy skrzyni biegów. Na początek odepnij kostkę od niego i zerknij czy styki nie zaśniedziały.

Pit3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 17 cze 2008, 00:24

Post autor: Pit3r » 07 sie 2011, 15:43

co do linki to chcialem zeby forumowicze wiedzieli jakie juz porady dostalem, zeby ktos mi tez nie kazal linki szukac :-P może uznasz ze jestem amatorem ale jakbys dodał jakies zdjecie gdzie znajde ten czujnik impulsów to bylbym wdzieczny :lol:

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 07 sie 2011, 15:57

Pit3r, Czujnik znajdziesz w okolicy wyjścia lewej półosi za skrzyni. Oczywiście patrząc od strony przodu to z prawej. Zobaczysz dwie czarne kostki z kabelkami przy skrzyni... Jedna jest od prędkościomierza.

Pit3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 17 cze 2008, 00:24

Post autor: Pit3r » 07 sie 2011, 16:04

dzisiaj niedziela ale jutro z samego rana sie za to wezme i dam znac czy cos pomoglo ;-)

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 07 sie 2011, 18:09

Zapo'daję Tobie fotkę , gdzie ten czujnik się znajduje .

Obrazek

I tak :
1 ) Strzałka biała pokazuje kawałek przegubu lewego , jak kto woli to niech będzie kawałek tzw. flanszy . Zaznaczyłem tylko po to , żeby się zorientować w geo"grafi - tak mniej-więcej gdzie to jest
2 ) Strzałka czerwona to złączka ( wtyczka ) u mnie tylko dwu-stykowa , podobno w innych autach bywają trzy- stykowe . ( po nowoczesnemu trzypinowe }. o ? , we wszystkich złożeniach ze słówkiem " pin " , komputerowa maszyneria podkreśla mi błąd

3 ) Strzałkaróżowa , to plastikowa dżwigienka . Takie zabezpieczenie , żeby ten czujnik nie przekręcał się za bardzo , i co najważniejsze nie wylazł do góry , jak by się mu zechcialo . Pionowa różowa strzałka pokazuje kierunek w jakim trzeba naciskać , żeby zaznaczony na okrągło wypust pozwolił dać się przekręcić lekko w lewo i wyjąć ten pipsztak .

I po czwarte , gdyby to było za mało , to poślę Tobie inne foty z tej okolicy - ile tylko zechcesz .
Ale wiem z ..... , że to już wystarczy .

Gdybym się za dużo naprodukował , to powiedz i przestanę .

Jak widać pier...niczenia co nie miara , a roboty z wyjęciem dosłownie pół sekundy .

[ Dodano: 2011-08-07, 18:17 ]
Przepraszam , nie to zdjęcie wrzuciłem . Teraz może będzie jak takie , jak w powyższym opisie .

Obrazek

No ciekawe , czy weszło .

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 07 sie 2011, 18:23

antoni, Z drugą fotką się zgodzę <piwo>

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 07 sie 2011, 19:04

Pokićkało mie się troche , no bo dopiero z kolesiem z Elizówki MY WRÓCILIM ( hehe ) i zahaczylim o kilka browarów i włogóle .

Ja pierdziele , ani jednej 80-tki już tam nie było .
Był jeden Merol z 2005r. za 59 kawałków , i jak podsłuchalem to żeby nim jeżdzić bezstresowo - na jakieś tam czujniki trzeba z mety wypakować ok. 10 kawałków .

Aaaale czasy .

Pit3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 17 cze 2008, 00:24

Post autor: Pit3r » 30 sie 2011, 16:55

wymienilem czujnik ale licznik nadal nie dziala :-/

[ Dodano: 2011-09-27, 22:15 ]
a tak z ciekawosci bo slyszalem jeszcze ze powodem tego ze nie dziala mi licznik jest walniety ptencjometr licznika :-/ ktos moglby mi powiedziec gdzie on sie znajduje i czy duzo jest roboty z jego wymiana??

Judy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 31 paź 2011, 11:16
Lokalizacja: Wrocław

A jak to wygląda przy automacie?

Post autor: Judy » 06 lis 2011, 11:49

antoni pisze:Zapo'daję Tobie fotkę , gdzie ten czujnik się znajduje .

[url=http://images38.fotosik.pl/1012/36305e84b83c2679m.jpg]Obrazek[/URL]

I tak :
1 ) Strzałka biała pokazuje kawałek przegubu lewego , jak kto woli to niech będzie kawałek tzw. flanszy . Zaznaczyłem tylko po to , żeby się zorientować w geo"grafi - tak mniej-więcej gdzie to jest
2 ) Strzałka czerwona to złączka ( wtyczka ) u mnie tylko dwu-stykowa , podobno w innych autach bywają trzy- stykowe . ( po nowoczesnemu trzypinowe }. o ? , we wszystkich złożeniach ze słówkiem " pin " , komputerowa maszyneria podkreśla mi błąd

3 ) Strzałkaróżowa , to plastikowa dżwigienka . Takie zabezpieczenie , żeby ten czujnik nie przekręcał się za bardzo , i co najważniejsze nie wylazł do góry , jak by się mu zechcialo . Pionowa różowa strzałka pokazuje kierunek w jakim trzeba naciskać , żeby zaznaczony na okrągło wypust pozwolił dać się przekręcić lekko w lewo i wyjąć ten pipsztak .

I po czwarte , gdyby to było za mało , to poślę Tobie inne foty z tej okolicy - ile tylko zechcesz .
Ale wiem z ..... , że to już wystarczy .

Gdybym się za dużo naprodukował , to powiedz i przestanę .

Jak widać pier...niczenia co nie miara , a roboty z wyjęciem dosłownie pół sekundy .

[ Dodano: 2011-08-07, 18:17 ]
Przepraszam , nie to zdjęcie wrzuciłem . Teraz może będzie jak takie , jak w powyższym opisie .

[url=http://images38.fotosik.pl/1012/218fc54b5510bacfm.jpg]Obrazek[/URL]

No ciekawe , czy weszło .

Awatar użytkownika
maciek12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 616
Rejestracja: 07 wrz 2007, 14:03

Post autor: maciek12 » 07 lis 2011, 19:08

Ja bym obstawił pierścień magnetyczny w skrzyni biegów.... Jak najprościej go sprawdzić? Za pomocą funkcji "piszczka" w multimetrze cyfrowym. Jeżeli masz miernik, to podpinasz się nim do obu pinów czujnika prędkości, auto na podnośnik, co by sie jedno kółko kręciło.
Wsiadasz, odpalasz, wrzucasz bieg i słuchasz, czy piszczy. częstotliwośc piszczenia powinna wzrastać wraz z prędkością obrotu koła.
Jeżeli niemasz multimetru, to podpinasz sie "próbnikiem" lub żarówką 5 watt pod czerwono-brązowy kabel z wtyczki czujnika prędkości oraz do masy i również auto na podnośnik... Powinna mrugać.
Jeśli nie bedzie mrugać lub piszczeć, a czujnik wymieniałeś, to winne jest kółko, o którym wspominałem wczesniej. :-) <wodka>

Awatar użytkownika
matson89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 16 lis 2008, 11:22
Lokalizacja: Jasło

Post autor: matson89 » 09 lis 2011, 21:53

Witam podepnę się pod post Audi 80 B4 1Z

1.po nieudanych próbach naprawy postanowiłem podpiąć prędkościomierz na krótko i moje pytanie Czy ten mini schemat jest dobry zegar pod napięcia 12 V DC do niego na krotko czujnik(NOWY:P) no i jakieś kółko z metalowa blaszka napędzane czymś
Czy to się Uda?

Obrazek
Obrazek
http://imageshack.us/photo/my-images/24 ... taudi.jpg/

2.A może napięcie w ogóle nie dochodzi mogę to sprawdzić ?No tak sprawdzając napięcie na odpowiednim pin w kostce

Ale kiedy odepnę zegary i włączę zapłon Czy nie wyskoczą błędy ?

3.Dodam że nie świeci mi oświetlenie deski oraz pokręteł ale to chyba nie ma nic do rzeczy przestało działać długo po zegarze
Ostatnio grzebałem przy pająku to pewnie przyczyna braku oświetlenia Tablicy oraz świateł postojowych lewy przód i tył
Czy to sprawka przełącznika zespolonego(pająka)?
PS. sury za pytanie Nr3 w tym poście ale to tak przy okazji


Czy to się Uda?
Ale kiedy odepnę zegary i włączę zapłon Czy nie wyskoczą błędy ?
Czy to sprawka przełącznika zespolonego(pająka)?



PS: Odp na pyt nr 3 :W pająku są styki (blaszka) która odpowiada za włączanie świateł mijania L i P oraz podświetlanie Tablicy rejestracyjnej i zegarów (rozwiązanie tragiczne ) trzeba się troszkę pogimnastykować aby dobrze stykała po rekonstrukcji

Quall1346
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 06 gru 2010, 20:17
Lokalizacja: Biskupiec

Post autor: Quall1346 » 29 lis 2011, 20:56

Witam . Mam problem z licznikiem siwca mi sie wszystkie kontrolki, wróciłem z pracy bylo ok za jakies 3, 4 godz odpaliłem auto i sie swieca katrolki , wszystkie nawet od dladowania i smarowonaia nie gasnie, i obrotosciomierz , jak dam wiecej gazu to dobiero sie ruszy i szybko spada. Co to moze być ?? Pozdrawiam

Awatar użytkownika
maciek12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 616
Rejestracja: 07 wrz 2007, 14:03

Post autor: maciek12 » 29 lis 2011, 21:28

Quall1346 pisze:Witam . Mam problem z licznikiem siwca mi sie wszystkie kontrolki, wróciłem z pracy bylo ok za jakies 3, 4 godz odpaliłem auto i sie swieca katrolki , wszystkie nawet od dladowania i smarowonaia nie gasnie, i obrotosciomierz , jak dam wiecej gazu to dobiero sie ruszy i szybko spada. Co to moze być ?? Pozdrawiam
Masz problem z alternatorem. <ok>

Quall1346
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 06 gru 2010, 20:17
Lokalizacja: Biskupiec

Post autor: Quall1346 » 29 lis 2011, 21:45

Dzieki ci Pozdrawiam :-D :-D :-D :-D :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl