[Audi 80 b3 1.8 S] Nie działa prędkościomierz
[Audi 80 b3 1.8 S] Nie działa prędkościomierz
witam wszystkich zgromadzonych mam taka bolączke z licznikiem iż od pewnego czasu nie działa prędkościomierz oraz liczniki kilometrów ;/ jesli przejade np 1000 km to licznik kilometrów tak jakby probował zaskoczyc i przekreci sie tylko o 1 km natomiast predkosciomierz ani drgnie :cry: wszystko inne działa bez problemu. narazie można z tym zyc ale do czasu. dowiedziałem sie od kumpla ze musze wymienic linke od licznika ale niestety zadnej linki nie znalazlem probowalem wymienic zegary na zegary z innej Audi 80 ale nic to nie dalo, dalej liczniki nie działaja Pomóżcie....
Zapo'daję Tobie fotkę , gdzie ten czujnik się znajduje .
I tak :
1 ) Strzałka biała pokazuje kawałek przegubu lewego , jak kto woli to niech będzie kawałek tzw. flanszy . Zaznaczyłem tylko po to , żeby się zorientować w geo"grafi - tak mniej-więcej gdzie to jest
2 ) Strzałka czerwona to złączka ( wtyczka ) u mnie tylko dwu-stykowa , podobno w innych autach bywają trzy- stykowe . ( po nowoczesnemu trzypinowe }. o ? , we wszystkich złożeniach ze słówkiem " pin " , komputerowa maszyneria podkreśla mi błąd
3 ) Strzałkaróżowa , to plastikowa dżwigienka . Takie zabezpieczenie , żeby ten czujnik nie przekręcał się za bardzo , i co najważniejsze nie wylazł do góry , jak by się mu zechcialo . Pionowa różowa strzałka pokazuje kierunek w jakim trzeba naciskać , żeby zaznaczony na okrągło wypust pozwolił dać się przekręcić lekko w lewo i wyjąć ten pipsztak .
I po czwarte , gdyby to było za mało , to poślę Tobie inne foty z tej okolicy - ile tylko zechcesz .
Ale wiem z ..... , że to już wystarczy .
Gdybym się za dużo naprodukował , to powiedz i przestanę .
Jak widać pier...niczenia co nie miara , a roboty z wyjęciem dosłownie pół sekundy .
[ Dodano: 2011-08-07, 18:17 ]
Przepraszam , nie to zdjęcie wrzuciłem . Teraz może będzie jak takie , jak w powyższym opisie .
No ciekawe , czy weszło .
I tak :
1 ) Strzałka biała pokazuje kawałek przegubu lewego , jak kto woli to niech będzie kawałek tzw. flanszy . Zaznaczyłem tylko po to , żeby się zorientować w geo"grafi - tak mniej-więcej gdzie to jest
2 ) Strzałka czerwona to złączka ( wtyczka ) u mnie tylko dwu-stykowa , podobno w innych autach bywają trzy- stykowe . ( po nowoczesnemu trzypinowe }. o ? , we wszystkich złożeniach ze słówkiem " pin " , komputerowa maszyneria podkreśla mi błąd
3 ) Strzałkaróżowa , to plastikowa dżwigienka . Takie zabezpieczenie , żeby ten czujnik nie przekręcał się za bardzo , i co najważniejsze nie wylazł do góry , jak by się mu zechcialo . Pionowa różowa strzałka pokazuje kierunek w jakim trzeba naciskać , żeby zaznaczony na okrągło wypust pozwolił dać się przekręcić lekko w lewo i wyjąć ten pipsztak .
I po czwarte , gdyby to było za mało , to poślę Tobie inne foty z tej okolicy - ile tylko zechcesz .
Ale wiem z ..... , że to już wystarczy .
Gdybym się za dużo naprodukował , to powiedz i przestanę .
Jak widać pier...niczenia co nie miara , a roboty z wyjęciem dosłownie pół sekundy .
[ Dodano: 2011-08-07, 18:17 ]
Przepraszam , nie to zdjęcie wrzuciłem . Teraz może będzie jak takie , jak w powyższym opisie .
No ciekawe , czy weszło .
Pokićkało mie się troche , no bo dopiero z kolesiem z Elizówki MY WRÓCILIM ( hehe ) i zahaczylim o kilka browarów i włogóle .
Ja pierdziele , ani jednej 80-tki już tam nie było .
Był jeden Merol z 2005r. za 59 kawałków , i jak podsłuchalem to żeby nim jeżdzić bezstresowo - na jakieś tam czujniki trzeba z mety wypakować ok. 10 kawałków .
Aaaale czasy .
Ja pierdziele , ani jednej 80-tki już tam nie było .
Był jeden Merol z 2005r. za 59 kawałków , i jak podsłuchalem to żeby nim jeżdzić bezstresowo - na jakieś tam czujniki trzeba z mety wypakować ok. 10 kawałków .
Aaaale czasy .
A jak to wygląda przy automacie?
antoni pisze:Zapo'daję Tobie fotkę , gdzie ten czujnik się znajduje .
[url=http://images38.fotosik.pl/1012/36305e84b83c2679m.jpg]Obrazek[/URL]
I tak :
1 ) Strzałka biała pokazuje kawałek przegubu lewego , jak kto woli to niech będzie kawałek tzw. flanszy . Zaznaczyłem tylko po to , żeby się zorientować w geo"grafi - tak mniej-więcej gdzie to jest
2 ) Strzałka czerwona to złączka ( wtyczka ) u mnie tylko dwu-stykowa , podobno w innych autach bywają trzy- stykowe . ( po nowoczesnemu trzypinowe }. o ? , we wszystkich złożeniach ze słówkiem " pin " , komputerowa maszyneria podkreśla mi błąd
3 ) Strzałkaróżowa , to plastikowa dżwigienka . Takie zabezpieczenie , żeby ten czujnik nie przekręcał się za bardzo , i co najważniejsze nie wylazł do góry , jak by się mu zechcialo . Pionowa różowa strzałka pokazuje kierunek w jakim trzeba naciskać , żeby zaznaczony na okrągło wypust pozwolił dać się przekręcić lekko w lewo i wyjąć ten pipsztak .
I po czwarte , gdyby to było za mało , to poślę Tobie inne foty z tej okolicy - ile tylko zechcesz .
Ale wiem z ..... , że to już wystarczy .
Gdybym się za dużo naprodukował , to powiedz i przestanę .
Jak widać pier...niczenia co nie miara , a roboty z wyjęciem dosłownie pół sekundy .
[ Dodano: 2011-08-07, 18:17 ]
Przepraszam , nie to zdjęcie wrzuciłem . Teraz może będzie jak takie , jak w powyższym opisie .
[url=http://images38.fotosik.pl/1012/218fc54b5510bacfm.jpg]Obrazek[/URL]
No ciekawe , czy weszło .
Ja bym obstawił pierścień magnetyczny w skrzyni biegów.... Jak najprościej go sprawdzić? Za pomocą funkcji "piszczka" w multimetrze cyfrowym. Jeżeli masz miernik, to podpinasz się nim do obu pinów czujnika prędkości, auto na podnośnik, co by sie jedno kółko kręciło.
Wsiadasz, odpalasz, wrzucasz bieg i słuchasz, czy piszczy. częstotliwośc piszczenia powinna wzrastać wraz z prędkością obrotu koła.
Jeżeli niemasz multimetru, to podpinasz sie "próbnikiem" lub żarówką 5 watt pod czerwono-brązowy kabel z wtyczki czujnika prędkości oraz do masy i również auto na podnośnik... Powinna mrugać.
Jeśli nie bedzie mrugać lub piszczeć, a czujnik wymieniałeś, to winne jest kółko, o którym wspominałem wczesniej. <wodka>
Wsiadasz, odpalasz, wrzucasz bieg i słuchasz, czy piszczy. częstotliwośc piszczenia powinna wzrastać wraz z prędkością obrotu koła.
Jeżeli niemasz multimetru, to podpinasz sie "próbnikiem" lub żarówką 5 watt pod czerwono-brązowy kabel z wtyczki czujnika prędkości oraz do masy i również auto na podnośnik... Powinna mrugać.
Jeśli nie bedzie mrugać lub piszczeć, a czujnik wymieniałeś, to winne jest kółko, o którym wspominałem wczesniej. <wodka>
Witam podepnę się pod post Audi 80 B4 1Z
1.po nieudanych próbach naprawy postanowiłem podpiąć prędkościomierz na krótko i moje pytanie Czy ten mini schemat jest dobry zegar pod napięcia 12 V DC do niego na krotko czujnik(NOWY:P) no i jakieś kółko z metalowa blaszka napędzane czymś
Czy to się Uda?
http://imageshack.us/photo/my-images/24 ... taudi.jpg/
2.A może napięcie w ogóle nie dochodzi mogę to sprawdzić ?No tak sprawdzając napięcie na odpowiednim pin w kostce
Ale kiedy odepnę zegary i włączę zapłon Czy nie wyskoczą błędy ?
3.Dodam że nie świeci mi oświetlenie deski oraz pokręteł ale to chyba nie ma nic do rzeczy przestało działać długo po zegarze
Ostatnio grzebałem przy pająku to pewnie przyczyna braku oświetlenia Tablicy oraz świateł postojowych lewy przód i tył
Czy to sprawka przełącznika zespolonego(pająka)?
PS. sury za pytanie Nr3 w tym poście ale to tak przy okazji
Czy to się Uda?
Ale kiedy odepnę zegary i włączę zapłon Czy nie wyskoczą błędy ?
Czy to sprawka przełącznika zespolonego(pająka)?
PS: Odp na pyt nr 3 :W pająku są styki (blaszka) która odpowiada za włączanie świateł mijania L i P oraz podświetlanie Tablicy rejestracyjnej i zegarów (rozwiązanie tragiczne ) trzeba się troszkę pogimnastykować aby dobrze stykała po rekonstrukcji
1.po nieudanych próbach naprawy postanowiłem podpiąć prędkościomierz na krótko i moje pytanie Czy ten mini schemat jest dobry zegar pod napięcia 12 V DC do niego na krotko czujnik(NOWY:P) no i jakieś kółko z metalowa blaszka napędzane czymś
Czy to się Uda?
http://imageshack.us/photo/my-images/24 ... taudi.jpg/
2.A może napięcie w ogóle nie dochodzi mogę to sprawdzić ?No tak sprawdzając napięcie na odpowiednim pin w kostce
Ale kiedy odepnę zegary i włączę zapłon Czy nie wyskoczą błędy ?
3.Dodam że nie świeci mi oświetlenie deski oraz pokręteł ale to chyba nie ma nic do rzeczy przestało działać długo po zegarze
Ostatnio grzebałem przy pająku to pewnie przyczyna braku oświetlenia Tablicy oraz świateł postojowych lewy przód i tył
Czy to sprawka przełącznika zespolonego(pająka)?
PS. sury za pytanie Nr3 w tym poście ale to tak przy okazji
Czy to się Uda?
Ale kiedy odepnę zegary i włączę zapłon Czy nie wyskoczą błędy ?
Czy to sprawka przełącznika zespolonego(pająka)?
PS: Odp na pyt nr 3 :W pająku są styki (blaszka) która odpowiada za włączanie świateł mijania L i P oraz podświetlanie Tablicy rejestracyjnej i zegarów (rozwiązanie tragiczne ) trzeba się troszkę pogimnastykować aby dobrze stykała po rekonstrukcji
Witam . Mam problem z licznikiem siwca mi sie wszystkie kontrolki, wróciłem z pracy bylo ok za jakies 3, 4 godz odpaliłem auto i sie swieca katrolki , wszystkie nawet od dladowania i smarowonaia nie gasnie, i obrotosciomierz , jak dam wiecej gazu to dobiero sie ruszy i szybko spada. Co to moze być ?? Pozdrawiam
Masz problem z alternatorem. <ok>Quall1346 pisze:Witam . Mam problem z licznikiem siwca mi sie wszystkie kontrolki, wróciłem z pracy bylo ok za jakies 3, 4 godz odpaliłem auto i sie swieca katrolki , wszystkie nawet od dladowania i smarowonaia nie gasnie, i obrotosciomierz , jak dam wiecej gazu to dobiero sie ruszy i szybko spada. Co to moze być ?? Pozdrawiam