Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi 80 b3 1.8 S] problem z odpaleniem i falujace obroty

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Pit3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 17 cze 2008, 00:24

[Audi 80 b3 1.8 S] problem z odpaleniem i falujace obroty

Post autor: Pit3r » 07 sie 2011, 15:30

Witam wszystkich zgromadzonych :-) DAWNO NIE ODWIEDZAŁEM TEGO FORUM ALE WIADOMO JAK TRWOGA... mam silniczek 1.8 S na wtrysku wielopunktowym, chodzi TYLKO I WYŁACZNIE NA BENZYNIE (nigdy nie widział lpg) Problem dzieje sie od 2 tyg, polega najpierw na obrotach. Kiedy zapale auto obroty osiagna 500 obr/min i lataja w doł do 200 obr/min :-/ dodatkowo cały samochód drży :cry: ale wystarczy ze chwilke (3-5 min) go przytrzymam na gazie i obrotach 1000 obr/min sytuacja sie poprawia i silnik chodzi juz dobrze. Jade do pracy, jak wsiadam znów to zapalac go musze chyba ze 3 razy bo nie odpali (jakby nie dostawał iskry, kręci, kreci i nic sie nie dzieje), czuć za to za kazdym razem zapach benzyny i za czwartym razem juz zapali i normalnie wtedy ma obroty 900-1000 obr/min. Wymieniałem w nim akumulator i swiece na nowe, alternator jest po naprawie. Sprawdziłem chyba wszystkie możliwe miejsca czy nie lapie falszywego powietrza ale nic :-/ Pomożecie? :roll:

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 07 sie 2011, 16:14

Jak gazu nie masz to pomożemy <ok>

Sprawdź tak - palec, kopułka, świece, przewody - ale wszystko jakieś markowe a nie janmor. Najlepiej Beru z tańszych jakbyś musiał wymienić. Dalej sprawdź czujnik temp. do ECU ten niebieski i sondę lambda. Zdejmij górę od wtrysku i zobacz w jakim stanie jest tarcza rozdzielacza czy jest prawidłowo zamontowana. Ja jednak obstawiam ze to cos z czujnikami/sonda sam miałem kiedyś podobne problemy w JN.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 07 sie 2011, 16:28

GerB3 pisze:Dalej sprawdź czujnik temp. do ECU
Ja bym od tego zaczynał <piwo>

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 07 sie 2011, 17:41

andi77 pisze:GerB3 napisał/a:
Dalej sprawdź czujnik temp. do ECU

Ja bym od tego zaczynał
Jego numer to: 026 906 161 a cena orygiału Boscha to ok 80zł.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 07 sie 2011, 17:53

To jeszcze dodam że daje niezłe jaja jak się popsuje, przynajmniej w JN - zalewa ostro paliwem, a ten silnik jest uczulony na zalewanie. A co do przewodów świec itd. to zwykłym miernikiem można to wszystko pomierzyć.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 07 sie 2011, 18:29

Oczywiście na 100% dowie się... jak auto podepnie pod kompa :-P

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 07 sie 2011, 19:04

andi77 pisze:jak auto podepnie pod kompa
Ale raczej w KE-Jetronicu to za dużo nie wybłyska, to nie monowtrysk niestety :-P

Pit3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 17 cze 2008, 00:24

Post autor: Pit3r » 10 sie 2011, 00:50

wiec chlopaki sprawa wyglada nastepujaco... okazało sie ze sonda lambda wogole nie byla podlaczona (wkrecona tak ale nie podlaczona). przeszukujac dalej silnik natknalem sie na spora dziure w gumowej rurce doprowadzajacej powietrze :-/ czyli jednym slowem lapal 'lewe powietrze', jutro postaram sie ta usterke naprawic i zobaczymy jak serce audiczki bedzie chodzilo :-D poznej zaczynam zabawe z czujnikami.... :-D

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 11 sie 2011, 21:05

Daj kolego znaćjak sie sprawymają, bo moje JN też kaprysi :P

Pit3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 17 cze 2008, 00:24

Post autor: Pit3r » 11 sie 2011, 22:53

wiec juz jestem w czarnej dziurze i nie wiem nic :-/ naprawiony został wąż z "lewym powietrzem" ale jakby tego bylo malo teraz nie chce wogole odpalic :-/ odpalil raz a pozniej tylko kreci i kreci jakby iskry nie bylo :-/ swiece oczywiscie sa nowe, kable, kopułka i palec wymienione na boscha. co teraz mam jeszcze sprawdzic? juz nie daje rady z ta moja audica :-/

[ Dodano: 2011-08-11, 22:58 ]
percevalle pisze:
andi77 pisze:GerB3 napisał/a:
Dalej sprawdź czujnik temp. do ECU

Ja bym od tego zaczynał
Jego numer to: 026 906 161 a cena orygiału Boscha to ok 80zł.

jeszcze jedno pokaze mi ktos gdzie znajde ten czujnik? bo teraz mi sie przypomnialo ze go nie sprawdzilem bo nie wiem ktory to... :-/ chodzi tu o czujnik ktory jest przy chlodnicy?

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 11 sie 2011, 23:05

Pit3r pisze:jeszcze jedno pokaze mi ktos gdzie znajde ten czujnik? bo teraz mi sie przypomnialo ze go nie sprawdzilem bo nie wiem ktory to... chodzi tu o czujnik ktory jest przy chlodnicy?
Czujnik jest na dole króćca wodnego przy głowicy.

Pit3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 17 cze 2008, 00:24

Post autor: Pit3r » 11 sie 2011, 23:09

jesli myslimy o tym samym miejscu to tam sa az 3 różne czujniki :-/ to mowisz ze jeden to jest czujnik temp do ECU? a pozostale dwa?

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 12 sie 2011, 05:25

jeden temperatura do zegarów na deskę, drugi do podgrzewania kolektora. Ten do ECU jest pod spodem, tamte u góry.

Pit3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 17 cze 2008, 00:24

Post autor: Pit3r » 29 sie 2011, 22:27

przepraszam ze dopiero teraz ale jakos nie mialem czasu zeby odwiedzic forum :-/ wiec forumowicze podjalem nastepujace kroki:
- nowy palec BERU
- nowa kopulka BERU
- nowe przewody BERU
- nowy filtr powietrza
- swiece byly juz nowe wiec je tylko przeczyscilem
- podłaczenie sondy lambda
- przeczyscilem narazie czujnik ECU oraz styki

REZULTATY? :lol:
- Audiczka chodzi jak złoto :-D mruczy az sie chce jezdzic :-D

Jednak jest jeden mankament a mianowicie obroty teraz wachaja sie 1000-1200 obr/min :-/ domyslam sie ze bedzie trzeba bedzie wyregulowac obroty i bedzie wszystko ok :-D oczywiscie dla pewnosci jutro wymienie czujnik ECU :-)

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 30 sie 2011, 20:41

Wyreguluj delikatnie obroty i wymien czujnik. Tylko kup jakiś lepszy, a obroty oczywiscie ustaw po wymianie czujnika jak zajdzie taka potrzeba. Mnie takie obroty wyglądają jakby lekko na ssaniu chodził wiec czujnik na 99% jest zepsuty.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl