[Audi 80 b3 1.8 S] problem z odpaleniem i falujace obroty
[Audi 80 b3 1.8 S] problem z odpaleniem i falujace obroty
Witam wszystkich zgromadzonych DAWNO NIE ODWIEDZAŁEM TEGO FORUM ALE WIADOMO JAK TRWOGA... mam silniczek 1.8 S na wtrysku wielopunktowym, chodzi TYLKO I WYŁACZNIE NA BENZYNIE (nigdy nie widział lpg) Problem dzieje sie od 2 tyg, polega najpierw na obrotach. Kiedy zapale auto obroty osiagna 500 obr/min i lataja w doł do 200 obr/min dodatkowo cały samochód drży :cry: ale wystarczy ze chwilke (3-5 min) go przytrzymam na gazie i obrotach 1000 obr/min sytuacja sie poprawia i silnik chodzi juz dobrze. Jade do pracy, jak wsiadam znów to zapalac go musze chyba ze 3 razy bo nie odpali (jakby nie dostawał iskry, kręci, kreci i nic sie nie dzieje), czuć za to za kazdym razem zapach benzyny i za czwartym razem juz zapali i normalnie wtedy ma obroty 900-1000 obr/min. Wymieniałem w nim akumulator i swiece na nowe, alternator jest po naprawie. Sprawdziłem chyba wszystkie możliwe miejsca czy nie lapie falszywego powietrza ale nic Pomożecie? :roll:
Jak gazu nie masz to pomożemy <ok>
Sprawdź tak - palec, kopułka, świece, przewody - ale wszystko jakieś markowe a nie janmor. Najlepiej Beru z tańszych jakbyś musiał wymienić. Dalej sprawdź czujnik temp. do ECU ten niebieski i sondę lambda. Zdejmij górę od wtrysku i zobacz w jakim stanie jest tarcza rozdzielacza czy jest prawidłowo zamontowana. Ja jednak obstawiam ze to cos z czujnikami/sonda sam miałem kiedyś podobne problemy w JN.
Sprawdź tak - palec, kopułka, świece, przewody - ale wszystko jakieś markowe a nie janmor. Najlepiej Beru z tańszych jakbyś musiał wymienić. Dalej sprawdź czujnik temp. do ECU ten niebieski i sondę lambda. Zdejmij górę od wtrysku i zobacz w jakim stanie jest tarcza rozdzielacza czy jest prawidłowo zamontowana. Ja jednak obstawiam ze to cos z czujnikami/sonda sam miałem kiedyś podobne problemy w JN.
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
wiec chlopaki sprawa wyglada nastepujaco... okazało sie ze sonda lambda wogole nie byla podlaczona (wkrecona tak ale nie podlaczona). przeszukujac dalej silnik natknalem sie na spora dziure w gumowej rurce doprowadzajacej powietrze czyli jednym slowem lapal 'lewe powietrze', jutro postaram sie ta usterke naprawic i zobaczymy jak serce audiczki bedzie chodzilo poznej zaczynam zabawe z czujnikami....
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
wiec juz jestem w czarnej dziurze i nie wiem nic naprawiony został wąż z "lewym powietrzem" ale jakby tego bylo malo teraz nie chce wogole odpalic odpalil raz a pozniej tylko kreci i kreci jakby iskry nie bylo swiece oczywiscie sa nowe, kable, kopułka i palec wymienione na boscha. co teraz mam jeszcze sprawdzic? juz nie daje rady z ta moja audica
[ Dodano: 2011-08-11, 22:58 ]
jeszcze jedno pokaze mi ktos gdzie znajde ten czujnik? bo teraz mi sie przypomnialo ze go nie sprawdzilem bo nie wiem ktory to... chodzi tu o czujnik ktory jest przy chlodnicy?
[ Dodano: 2011-08-11, 22:58 ]
percevalle pisze:Jego numer to: 026 906 161 a cena orygiału Boscha to ok 80zł.andi77 pisze:GerB3 napisał/a:
Dalej sprawdź czujnik temp. do ECU
Ja bym od tego zaczynał
jeszcze jedno pokaze mi ktos gdzie znajde ten czujnik? bo teraz mi sie przypomnialo ze go nie sprawdzilem bo nie wiem ktory to... chodzi tu o czujnik ktory jest przy chlodnicy?
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
przepraszam ze dopiero teraz ale jakos nie mialem czasu zeby odwiedzic forum wiec forumowicze podjalem nastepujace kroki:
- nowy palec BERU
- nowa kopulka BERU
- nowe przewody BERU
- nowy filtr powietrza
- swiece byly juz nowe wiec je tylko przeczyscilem
- podłaczenie sondy lambda
- przeczyscilem narazie czujnik ECU oraz styki
REZULTATY? :lol:
- Audiczka chodzi jak złoto mruczy az sie chce jezdzic
Jednak jest jeden mankament a mianowicie obroty teraz wachaja sie 1000-1200 obr/min domyslam sie ze bedzie trzeba bedzie wyregulowac obroty i bedzie wszystko ok oczywiscie dla pewnosci jutro wymienie czujnik ECU
- nowy palec BERU
- nowa kopulka BERU
- nowe przewody BERU
- nowy filtr powietrza
- swiece byly juz nowe wiec je tylko przeczyscilem
- podłaczenie sondy lambda
- przeczyscilem narazie czujnik ECU oraz styki
REZULTATY? :lol:
- Audiczka chodzi jak złoto mruczy az sie chce jezdzic
Jednak jest jeden mankament a mianowicie obroty teraz wachaja sie 1000-1200 obr/min domyslam sie ze bedzie trzeba bedzie wyregulowac obroty i bedzie wszystko ok oczywiscie dla pewnosci jutro wymienie czujnik ECU