Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABK 2.0] Diagnostyka i regulacja sekwencji Stag 200

Wszystko co związane z LPG
Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 08 sie 2011, 12:24

Faktycznie mój reduktor jest zalecany do 90KM. Pooglądałem te inne reduktory, ceny mają dość zaporowe i trzeba jeszcze wydać 50zł na jakiś elektrozawór. Jednak kupię Artic i zobaczymy jak to będzie.
Spróbuję najpierw to stroić z dyszami 2.2mm (może 2.3mm). Spadki ciśnień będą mniejsze niż teraz to nie będzie mi zapętlać wtrysków. Ciśnienie 1.1 bar czy mniejsze?

Przy okazji "remontując" moją gazownię to chciałbym zajrzeć do butli, gdyż gdy była nowa gazu wchodziło mi do mniej ponad 35 litrów, a obecnie z biedą 32 wchodzą. Możliwe że jakiś syrop w niej pływa lub pływak się przeregulował. Z pływakiem to nie wiem czy da się coś zrobić samemu (podgiąć na oko i wylecieć w powietrze w upalny dzień?) natomiast w drugim przypadku wyczyszczę i umyję wnętrze i będzie git.
Trzeba by tylko nową uszczelkę (tudzież uszczelki) założyć pod wielozawór.
Mam butlę toroidalną T2B 9165 44 / 600 Bormech z wielozaworem Tomasetto, czy ta uszczelka to jest taka jakiej mi potrzeba? USZCZELKA

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 08 sie 2011, 13:29

Zavoli Zeta N kosztuje 160zł + 38zł za elektrozawór = 198zł (oczywiście wysyłka do tego).

Choć jak wcześniej pisałem te reduktory lubią muczeć albo wyć. I nie bardzo nada się do full grupy bo ma spore przerosty ciśnienia.

http://www.drypa.pl/produkt628_REDUKTOR ... 180KM.html
http://www.drypa.pl/produkt563_ELEKTROZ ... p_fi6.html
Aby połączyć reduktor z elektrozaworem będziesz potrzebował nypla (ale to może sie nie udać, bo elektrozawór może zasłonić któreś w wyjść reduktora) albo kawałkiem rurki miedzianej (odpowiednią ilość docisków i baryłek powinieneś mieć w zestawie).

Teraz masz ciśnienie 1,1? Może jak puścisz na 1barze to dysze okażą się OK.
Choć niektóre reduktory mogą mieć mniejszy spadek jeśli puści się na wyższym ciśnieniu. A niektóre padają do tego samego ciśnienia tak samo z 1bara jak i z 1,5bara więc wyższe ciśnienie nic nie da.

Ta uszczelka powinna być OK, bo otwory w butlach mają jeden wymiar i u nas najpopularniejsze są wielozawory tomesetto.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 08 sie 2011, 20:49

aldi pisze:nie bardzo nada się do full grupy bo ma spore przerosty ciśnienia.
Artic nada się lepiej? Skłaniam się ku niemu bo to mniej dorabiania.
Tak w ogóle Kolego to widzę że twoja wiedza z zakresu LPG jest ogromna. Jeśli zajmujesz się montowaniem LPG zawodowo to po kolejną instalację ustawię się w kolejce do Ciebie, nawet pomimo odległości wynoszącej niecałe 350km :)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 09 sie 2011, 01:23

O Articu wiem nie wiele, bo nie miałem z nim styczności ani wiele informacji o nim niema w internecie. Na twoim miejscu zaryzykowałbym Zavoli Zeta N (i dać mniejsze dysze) albo KME Silver.

Trochę teoretycznej wiedzy jest głównie z lpgforum na które zaglądam codziennie od trochę ponad roku. Z praktyki to założyłem 4 sekwencje i parę serwisuje znajomym. Zawodowo nie zajmuje się montażem.

Więc wiedzy "z pierwszej ręki" nie mam. Wiec muszę się opierać o to co napiszą wiarygodni forumowicze.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 01 lis 2011, 12:18

Sterownik STAG-300-6 obsługuje tylko silniki sześciocylindrowe czy może również pracować z czterocylindrowymi?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 01 lis 2011, 16:54

HeavenQueen pisze:Sterownik STAG-300-6 obsługuje tylko silniki sześciocylindrowe czy może również pracować z czterocylindrowymi?
Może spokojnie nawet z jednocylindrowym. W programie się wybiera ile ma być garów.
Był nawet przypadek gdzie we fiacie z 4 cylindrowym silnikiem instalator myślał że jest 3 cylindrowy i tak ustawił a później właściciel się głowił dlaczego paliwo ubywa. A w nim jeden cylinder przy jeździe na gazie chodził na benzynie.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 01 lis 2011, 17:49

A warto zamieniać Staga-200 na Staga-300? Będzie jakaś różnica odczuwalna, jeśli to nie jest ISA2?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 01 lis 2011, 18:27

Raczej nie będzie różnicy bo to praktycznie to samo, tylko stag 200 nie obsługuje wtryskiwaczy poniżej 2Ω i jest w plastikowej obudowie.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 01 lis 2011, 18:32

Ja myślałem że on ma jakieś lepsze, nowsze, wypasione funkcje, adaptacje, mapy etc.
Oraz ulepszoną obsługę full-grupy <urodziny>

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 01 lis 2011, 18:52

HeavenQueen pisze:Oraz ulepszoną obsługę full-grupy <urodziny>
Tutaj masz racje bo nie wiem czy on dostał opcje "sklejania" kilku wtrysków w jeden aby wolne wtryskiwacze lpg dawały rade. Moja opinie była z punktu sekwencyjnego wtrysku bo wtedy wydaje się że to 200 i 300 to prawie to samo patrząc na działanie.
Zresztą też nie mam doświadczenia praktycznego w tej materii bo serwisuję kilku znajomym głównie stagi 300 i 300 isa 2.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 01 lis 2011, 22:27

A ten ISA2 warty jest dopłaty czy to kolejny chwyt?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 02 lis 2011, 18:43

Ta wersja sterownik jest teraz nie bieżąco rozwijana i ma trochę więcej opcji niż zwykły stag 300 albo 200. ma ten tytułowy Inteligenty System Adaptacji choć na LPG forum sporo niektórzy narzekali że jest czasem szkodzi źle ustawia korekty że samochód przestaje dobrze pracować na gazie.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 04 lis 2011, 18:20

Cześć!

Po długich zastanawiankach zdecydowałem się jednak na reduktor Tomasetto AT09 Artic.
(moja szokująca historia)

Dzisiaj go zamontowałem i oto rezultaty:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

(Poniżej rozprawiam o ciśnieniu gazu podczas pracy na LPG na biegu jałowym)
Przy ciśnieniu równym 1.15 lub większym dostaję komunikat że dysze są za duże a wolne obroty są niestabilne.
Przy ciśnieniu równym 1.05 lub mniejszym dostaję błąd zapętlenia wtrysków ale wolne obroty są stabilne.
Ustawiłem coś pomiędzy czyli w okolicach 1.11 gdzie zapętlenie wtrysków występuje dopiero przy 5400 obr/min a obroty biegu jałowego są stabilne. Ustawiłem przełączenie na Pb przy 5300 obr/min.

Dobrze to wyszło? Mnożnik jest dobry? Co poprawić?
Buziaki :-)[

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 04 lis 2011, 20:05

Widzę że wycisnąłeś z tych wtrysków ostatnie poty, nie zaleca się aby valtek pracował z czasami poniżej 3,5-4ms nic dziwnego, że przy większym ciśnieniu nie chodzi na niskich obrotach.
Jak będzie działać dobrze to możesz zostawić tak jak jest. Ale jak przyjdą mrozy to zanim reduktor zacznie dobrze grzać to korekty skracające na temperaturę gazu mogą skrócić go i wejdzie on na nieobsługiwany przez te wtryski obszar.

Kurde cały czas myślałem, że masz wtryski matrix, pomyliło mi się z innym klubowiczem, który ma ABK z tymi wtryskiwaczami.

Ale ciśnienie pada jak szalone, miałeś gaz jak to nagrywałeś? Pad 0,3-0,5bara przy 115KM to kosmos.

Nie masz jakiegoś wąskiego gardła po drodze? Może masz gdzieś zagiętą rurkę miedzianą doprowadzającą gaz ze zbiornika?

EDIT


Teraz zobaczyłem w temacie o wymianie parownika, że nie masz valtków tylko "regi" więc powinny sobie dać radę z takimi czasami.

Możesz zaznaczyć opcję "Wyłącz przy pierwszym" bo teraz może ukradkiem podpijać benzynę gdy reduktor nie wyrabia.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 04 lis 2011, 20:20

- Ja mam wtryski OMVL Dream Fast Reg XII.
- Filtr fazy lotnej jest nowy dziś założony: Metalowy filtr fazy lotnej 2x12 FLS Czaja.
- Filtr fazy ciekłej jest nowy, dostarczony wraz z nowym reduktorem.
- Butla napełniona w 2/3 objętości.
- Ten spadek to był przy ostrym bucie - ile wtedy może spaść ciśnienie?
- Co do rurki to nie wiem, nie sprawdzałem, ewentualnie wymienię całą na wąż elastyczny Faro 8mm.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl