[80 B4 ABK 2.0] Diagnostyka i regulacja sekwencji Stag 200
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Faktycznie mój reduktor jest zalecany do 90KM. Pooglądałem te inne reduktory, ceny mają dość zaporowe i trzeba jeszcze wydać 50zł na jakiś elektrozawór. Jednak kupię Artic i zobaczymy jak to będzie.
Spróbuję najpierw to stroić z dyszami 2.2mm (może 2.3mm). Spadki ciśnień będą mniejsze niż teraz to nie będzie mi zapętlać wtrysków. Ciśnienie 1.1 bar czy mniejsze?
Przy okazji "remontując" moją gazownię to chciałbym zajrzeć do butli, gdyż gdy była nowa gazu wchodziło mi do mniej ponad 35 litrów, a obecnie z biedą 32 wchodzą. Możliwe że jakiś syrop w niej pływa lub pływak się przeregulował. Z pływakiem to nie wiem czy da się coś zrobić samemu (podgiąć na oko i wylecieć w powietrze w upalny dzień?) natomiast w drugim przypadku wyczyszczę i umyję wnętrze i będzie git.
Trzeba by tylko nową uszczelkę (tudzież uszczelki) założyć pod wielozawór.
Mam butlę toroidalną T2B 9165 44 / 600 Bormech z wielozaworem Tomasetto, czy ta uszczelka to jest taka jakiej mi potrzeba? USZCZELKA
Spróbuję najpierw to stroić z dyszami 2.2mm (może 2.3mm). Spadki ciśnień będą mniejsze niż teraz to nie będzie mi zapętlać wtrysków. Ciśnienie 1.1 bar czy mniejsze?
Przy okazji "remontując" moją gazownię to chciałbym zajrzeć do butli, gdyż gdy była nowa gazu wchodziło mi do mniej ponad 35 litrów, a obecnie z biedą 32 wchodzą. Możliwe że jakiś syrop w niej pływa lub pływak się przeregulował. Z pływakiem to nie wiem czy da się coś zrobić samemu (podgiąć na oko i wylecieć w powietrze w upalny dzień?) natomiast w drugim przypadku wyczyszczę i umyję wnętrze i będzie git.
Trzeba by tylko nową uszczelkę (tudzież uszczelki) założyć pod wielozawór.
Mam butlę toroidalną T2B 9165 44 / 600 Bormech z wielozaworem Tomasetto, czy ta uszczelka to jest taka jakiej mi potrzeba? USZCZELKA
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Zavoli Zeta N kosztuje 160zł + 38zł za elektrozawór = 198zł (oczywiście wysyłka do tego).
Choć jak wcześniej pisałem te reduktory lubią muczeć albo wyć. I nie bardzo nada się do full grupy bo ma spore przerosty ciśnienia.
http://www.drypa.pl/produkt628_REDUKTOR ... 180KM.html
http://www.drypa.pl/produkt563_ELEKTROZ ... p_fi6.html
Aby połączyć reduktor z elektrozaworem będziesz potrzebował nypla (ale to może sie nie udać, bo elektrozawór może zasłonić któreś w wyjść reduktora) albo kawałkiem rurki miedzianej (odpowiednią ilość docisków i baryłek powinieneś mieć w zestawie).
Teraz masz ciśnienie 1,1? Może jak puścisz na 1barze to dysze okażą się OK.
Choć niektóre reduktory mogą mieć mniejszy spadek jeśli puści się na wyższym ciśnieniu. A niektóre padają do tego samego ciśnienia tak samo z 1bara jak i z 1,5bara więc wyższe ciśnienie nic nie da.
Ta uszczelka powinna być OK, bo otwory w butlach mają jeden wymiar i u nas najpopularniejsze są wielozawory tomesetto.
Choć jak wcześniej pisałem te reduktory lubią muczeć albo wyć. I nie bardzo nada się do full grupy bo ma spore przerosty ciśnienia.
http://www.drypa.pl/produkt628_REDUKTOR ... 180KM.html
http://www.drypa.pl/produkt563_ELEKTROZ ... p_fi6.html
Aby połączyć reduktor z elektrozaworem będziesz potrzebował nypla (ale to może sie nie udać, bo elektrozawór może zasłonić któreś w wyjść reduktora) albo kawałkiem rurki miedzianej (odpowiednią ilość docisków i baryłek powinieneś mieć w zestawie).
Teraz masz ciśnienie 1,1? Może jak puścisz na 1barze to dysze okażą się OK.
Choć niektóre reduktory mogą mieć mniejszy spadek jeśli puści się na wyższym ciśnieniu. A niektóre padają do tego samego ciśnienia tak samo z 1bara jak i z 1,5bara więc wyższe ciśnienie nic nie da.
Ta uszczelka powinna być OK, bo otwory w butlach mają jeden wymiar i u nas najpopularniejsze są wielozawory tomesetto.
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Artic nada się lepiej? Skłaniam się ku niemu bo to mniej dorabiania.aldi pisze:nie bardzo nada się do full grupy bo ma spore przerosty ciśnienia.
Tak w ogóle Kolego to widzę że twoja wiedza z zakresu LPG jest ogromna. Jeśli zajmujesz się montowaniem LPG zawodowo to po kolejną instalację ustawię się w kolejce do Ciebie, nawet pomimo odległości wynoszącej niecałe 350km
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
O Articu wiem nie wiele, bo nie miałem z nim styczności ani wiele informacji o nim niema w internecie. Na twoim miejscu zaryzykowałbym Zavoli Zeta N (i dać mniejsze dysze) albo KME Silver.
Trochę teoretycznej wiedzy jest głównie z lpgforum na które zaglądam codziennie od trochę ponad roku. Z praktyki to założyłem 4 sekwencje i parę serwisuje znajomym. Zawodowo nie zajmuje się montażem.
Więc wiedzy "z pierwszej ręki" nie mam. Wiec muszę się opierać o to co napiszą wiarygodni forumowicze.
Trochę teoretycznej wiedzy jest głównie z lpgforum na które zaglądam codziennie od trochę ponad roku. Z praktyki to założyłem 4 sekwencje i parę serwisuje znajomym. Zawodowo nie zajmuje się montażem.
Więc wiedzy "z pierwszej ręki" nie mam. Wiec muszę się opierać o to co napiszą wiarygodni forumowicze.
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Może spokojnie nawet z jednocylindrowym. W programie się wybiera ile ma być garów.HeavenQueen pisze:Sterownik STAG-300-6 obsługuje tylko silniki sześciocylindrowe czy może również pracować z czterocylindrowymi?
Był nawet przypadek gdzie we fiacie z 4 cylindrowym silnikiem instalator myślał że jest 3 cylindrowy i tak ustawił a później właściciel się głowił dlaczego paliwo ubywa. A w nim jeden cylinder przy jeździe na gazie chodził na benzynie.
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tutaj masz racje bo nie wiem czy on dostał opcje "sklejania" kilku wtrysków w jeden aby wolne wtryskiwacze lpg dawały rade. Moja opinie była z punktu sekwencyjnego wtrysku bo wtedy wydaje się że to 200 i 300 to prawie to samo patrząc na działanie.HeavenQueen pisze:Oraz ulepszoną obsługę full-grupy <urodziny>
Zresztą też nie mam doświadczenia praktycznego w tej materii bo serwisuję kilku znajomym głównie stagi 300 i 300 isa 2.
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Cześć!
Po długich zastanawiankach zdecydowałem się jednak na reduktor Tomasetto AT09 Artic.
(moja szokująca historia)
Dzisiaj go zamontowałem i oto rezultaty:
(Poniżej rozprawiam o ciśnieniu gazu podczas pracy na LPG na biegu jałowym)
Przy ciśnieniu równym 1.15 lub większym dostaję komunikat że dysze są za duże a wolne obroty są niestabilne.
Przy ciśnieniu równym 1.05 lub mniejszym dostaję błąd zapętlenia wtrysków ale wolne obroty są stabilne.
Ustawiłem coś pomiędzy czyli w okolicach 1.11 gdzie zapętlenie wtrysków występuje dopiero przy 5400 obr/min a obroty biegu jałowego są stabilne. Ustawiłem przełączenie na Pb przy 5300 obr/min.
Dobrze to wyszło? Mnożnik jest dobry? Co poprawić?
Buziaki [
Po długich zastanawiankach zdecydowałem się jednak na reduktor Tomasetto AT09 Artic.
(moja szokująca historia)
Dzisiaj go zamontowałem i oto rezultaty:
(Poniżej rozprawiam o ciśnieniu gazu podczas pracy na LPG na biegu jałowym)
Przy ciśnieniu równym 1.15 lub większym dostaję komunikat że dysze są za duże a wolne obroty są niestabilne.
Przy ciśnieniu równym 1.05 lub mniejszym dostaję błąd zapętlenia wtrysków ale wolne obroty są stabilne.
Ustawiłem coś pomiędzy czyli w okolicach 1.11 gdzie zapętlenie wtrysków występuje dopiero przy 5400 obr/min a obroty biegu jałowego są stabilne. Ustawiłem przełączenie na Pb przy 5300 obr/min.
Dobrze to wyszło? Mnożnik jest dobry? Co poprawić?
Buziaki [
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Widzę że wycisnąłeś z tych wtrysków ostatnie poty, nie zaleca się aby valtek pracował z czasami poniżej 3,5-4ms nic dziwnego, że przy większym ciśnieniu nie chodzi na niskich obrotach.
Jak będzie działać dobrze to możesz zostawić tak jak jest. Ale jak przyjdą mrozy to zanim reduktor zacznie dobrze grzać to korekty skracające na temperaturę gazu mogą skrócić go i wejdzie on na nieobsługiwany przez te wtryski obszar.
Kurde cały czas myślałem, że masz wtryski matrix, pomyliło mi się z innym klubowiczem, który ma ABK z tymi wtryskiwaczami.
Ale ciśnienie pada jak szalone, miałeś gaz jak to nagrywałeś? Pad 0,3-0,5bara przy 115KM to kosmos.
Nie masz jakiegoś wąskiego gardła po drodze? Może masz gdzieś zagiętą rurkę miedzianą doprowadzającą gaz ze zbiornika?
EDIT
Teraz zobaczyłem w temacie o wymianie parownika, że nie masz valtków tylko "regi" więc powinny sobie dać radę z takimi czasami.
Możesz zaznaczyć opcję "Wyłącz przy pierwszym" bo teraz może ukradkiem podpijać benzynę gdy reduktor nie wyrabia.
Jak będzie działać dobrze to możesz zostawić tak jak jest. Ale jak przyjdą mrozy to zanim reduktor zacznie dobrze grzać to korekty skracające na temperaturę gazu mogą skrócić go i wejdzie on na nieobsługiwany przez te wtryski obszar.
Kurde cały czas myślałem, że masz wtryski matrix, pomyliło mi się z innym klubowiczem, który ma ABK z tymi wtryskiwaczami.
Ale ciśnienie pada jak szalone, miałeś gaz jak to nagrywałeś? Pad 0,3-0,5bara przy 115KM to kosmos.
Nie masz jakiegoś wąskiego gardła po drodze? Może masz gdzieś zagiętą rurkę miedzianą doprowadzającą gaz ze zbiornika?
EDIT
Teraz zobaczyłem w temacie o wymianie parownika, że nie masz valtków tylko "regi" więc powinny sobie dać radę z takimi czasami.
Możesz zaznaczyć opcję "Wyłącz przy pierwszym" bo teraz może ukradkiem podpijać benzynę gdy reduktor nie wyrabia.
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
- Ja mam wtryski OMVL Dream Fast Reg XII.
- Filtr fazy lotnej jest nowy dziś założony: Metalowy filtr fazy lotnej 2x12 FLS Czaja.
- Filtr fazy ciekłej jest nowy, dostarczony wraz z nowym reduktorem.
- Butla napełniona w 2/3 objętości.
- Ten spadek to był przy ostrym bucie - ile wtedy może spaść ciśnienie?
- Co do rurki to nie wiem, nie sprawdzałem, ewentualnie wymienię całą na wąż elastyczny Faro 8mm.
- Filtr fazy lotnej jest nowy dziś założony: Metalowy filtr fazy lotnej 2x12 FLS Czaja.
- Filtr fazy ciekłej jest nowy, dostarczony wraz z nowym reduktorem.
- Butla napełniona w 2/3 objętości.
- Ten spadek to był przy ostrym bucie - ile wtedy może spaść ciśnienie?
- Co do rurki to nie wiem, nie sprawdzałem, ewentualnie wymienię całą na wąż elastyczny Faro 8mm.