Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1,6 LPG] Silnik nie odpala i gaśnie

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
neszko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 09 sie 2011, 10:56

[1,6 LPG] Silnik nie odpala i gaśnie

Post autor: neszko » 09 sie 2011, 11:22

Witam mam nastepujacy problem. jakies 2-3 miesiace temu zalozylem LPG i od tamtej pory jezdze tylko na gazie. Gazownik powiedzialem ze moge spokojnie odpalac na LPG bo jest lato cieplo i nie ma problemu z tym. Mam jednak pare klopotow z autem. Podczas jazdy od czasu do czasu silnik przerywa, tak jakby odcinal mu doplyw gazu kiedy wiem ze gaz mam w baku. Czasami jest to tak mocne ze silnik staje i nie da sie go w ogole odpalic.
Innym razem, wszystko dziala sprawnie moge jezdzic kilka dni bez problemu a nagle wsiadam i auto nie pali. Kreci kreci ale nie chce zaskoczyc, gdzies z 10 razy czasem nawet potrzeba. Dodam jeszcze ze czasem po odpaleniu wszystko jest ok, tak jakby nic sie nie dzialo, a czasem silnik jest maksymalnie slaby, obroty sa niespotykanie niskie i gdybym nie trzymal gazu w podlodze to zgaslby od razu.
To takie wrazenie jakby byla gowniana mieszanka gazu. Nie wiem od czego to moze byc, swiece niedawno przeczyscilem. Auto kiedys gubilo tez moc na klemach ale to wiem ze akurat tutaj nie jest problemem, bo oznaki sa wtedy inne (auto niekreci ale docisne kleme i jest ok).

Jak myslicie w czym moze byc problem?
Mam silnik 1.6, B3, '91.
Ostatnio zmieniony 10 sie 2011, 08:09 przez neszko, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 09 sie 2011, 11:39

Standard przy gaziurze po założeniu instalacji to wymiana świec, kopułki, kabli WN.

U Ciebie najpewniej szwankuje jedna z powyższych części.

A tak w kwestii tematu "silnik nie odpala i gaśnie" <ok>

neszko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 09 sie 2011, 10:56

Post autor: neszko » 09 sie 2011, 15:17

Hehe, no faktycznie temat troche glupio brzmi ale taka prawda :-) Nie chcialem podawac 'silnik czasami zapala a czasami nie, a jak juz zapali to wtedy gasnie' :mrgreen:

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 09 sie 2011, 15:44

Witaj neszko byc moze od tego odpalania na lpg elektrozawor a dokladniej styki zasniedzialy i raz laczy raz nie ...
a kiedy niedomaga podczas jazdy to kontrolki nie przygasaja? moze jest jakies zwarcie do masy

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 09 sie 2011, 15:58

Jaka to instalacja? I generacja? :shock:

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 09 sie 2011, 22:52

_uwaga

neszko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 09 sie 2011, 10:56

Post autor: neszko » 10 sie 2011, 08:14

Powiem dokladnie jak bylo wczoraj i dzisiaj. Po pracy zaskoczyl za 2 razem no i w zasadzie bylo wszystko ok. Ale nie dodalem jeszcze ze silnik chodzi bardzo nierowno, praktycznie caly czas. Dopiero jak dodam troche gazu to sie uspokaja, ale musze to robic w 90% przypadkow kiedy podjezdzam do skrzyzowania.
Natomiast dzisiaj rano odpalil, zgasl i potem jak jechalem to ze dwa razy szarpnal i tak, przygasly kontrolki a w zadadzie zielona ktora oznacza zasilanie gazem zmienila sie na pomaranczowa. A jaka instalacja to napisze konkrety pozniej, ale to nie jest zadna rewelacja bo nie jest to sekwencja, tylko najtansza z mozliwych bo nawet w moim aucie nie bylo innych opcji.

[ Dodano: 2011-08-11, 08:22 ]
Hej,

Reduktor, wielozawór Tomasetto
Przełącznik AC
Przewody Semperit.

Czy podać cos jeszcze?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 11 sie 2011, 22:06

Zobacz "podstawę gaźnika" i przewód doprowadzający podciśnienie do serwa hamulcowego, szczególnie gumowy wężyk łączący przy kolektorze.

A na benzynie dobrze chodzi?

neszko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 09 sie 2011, 10:56

Post autor: neszko » 12 sie 2011, 08:31

Na benzynie jest jeszcze bardziej nierowny i wcale nie jest lepiej. Moge sprobowac pojezdzic dzien czy dwa ale to niewiele da..

[ Dodano: 2011-09-02, 20:30 ]
Witam. Powiem tak: wymieniłem kopułkę razem z palcem, świece (NGK) i dzisiaj tez przewoy (Beru) a mimo to auto nie chodzi równomiernie i dzisiaj znowu mi zgasło. Obroty pulsują np. po hamowaniu, kiedy stoje na skrzyzowaniu. Na benzynie jeszcze jestem w stanie to zrozumiec, bo gazownik twierdzil ze zmniejszyl doplyw powietrza, tak aby smigalo na gazie, no ale wlasnie na gazie mi zgasl. Czy myslicie ze jest to kwestia zwiekszenia dawki gazu, czystej regulacji, czy problem lezy gdzies glebiej?
Bardzo prosze o pomoc.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 28 wrz 2011, 17:10

neszko pisze:Na benzynie jest jeszcze bardziej nierowny i wcale nie jest lepiej. Moge sprobowac pojezdzic dzien czy dwa ale to niewiele da..

[ Dodano: 2011-09-02, 20:30 ]
Witam. Powiem tak: wymieniłem kopułkę razem z palcem, świece (NGK) i dzisiaj tez przewoy (Beru) a mimo to auto nie chodzi równomiernie i dzisiaj znowu mi zgasło. Obroty pulsują np. po hamowaniu, kiedy stoje na skrzyzowaniu. Na benzynie jeszcze jestem w stanie to zrozumiec, bo gazownik twierdzil ze zmniejszyl doplyw powietrza, tak aby smigalo na gazie, no ale wlasnie na gazie mi zgasl. Czy myslicie ze jest to kwestia zwiekszenia dawki gazu, czystej regulacji, czy problem lezy gdzies glebiej?
Bardzo prosze o pomoc.
Przytykanie dolotu przez gazownika to mi pachnie fuszerką straszliwą.
Przedewszystkim doprowadź samochód do porządku na zasilaniu benzyną. Najlepiej usunąć tę zwężkę z dolotu. Gdy na Pb będzie śmigać dobrze to wtedy zabierz się za LPG, ale bez takich "innowacji".
A od czego zacząć? Od rozbierania i czyszczenia wszystkiego co się da, przy okazji sprawdzając szczelność, drożność, zużycie a przy składaniu dokładna regulacja. Niestety nie wiem nic o twoim silniku ani o tym jak jest sterowany to nie mogę się wypowiedzieć dokładniej.

[ Dodano: 2011-09-28, 17:12 ]
Teraz patrze że to post z zamierzchłej przeszłości.
Po takim czasie pewnie już wiesz coś więcej - co mu dolegało?

neszko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 09 sie 2011, 10:56

Post autor: neszko » 26 paź 2011, 12:33

Witam, tez dosyc dlugo nie zagladalem bo brakowalo odpoweidzi. Pojechalem do gazownika aby zwiekszyl dawke gazu i od tego czasu bardzo sporadycznie pojawia sie falowanie obrotow. Co do benzyny to caly czas jest kicha, ale na benzynie tylko odpalam auto wiec jakos przezyje. Ale generalnie nie wiem czy moglbym na benzynie na dluzsza mete jezdzic.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl