Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Problem z odpalaniem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
MorajB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 386
Rejestracja: 07 kwie 2007, 18:19

[B4 2.0 ABT] Problem z odpalaniem

Post autor: MorajB4 » 09 wrz 2007, 10:06

Witam

Mój problem jest taki iż rano jak wsiadam w autko to trzeba chwilkę pokręcić żeby zapalił... jakieś 5 sek. ale to nie taki problem bo gehenna zaczyna sie jak nie jeżdżę 2-3 dni trzeba kręcić ok 10-15 sekund i to bardzo ciężko mu idzie.

Jak już złapie to jest ok nie przerywa tylko problem jest w samym kręceniu silnika... Jak zapale rano raz to po południu już normalnie pali.

Czyżby rozrusznik pomału padał ?? Akku jest dobry.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 09 wrz 2007, 17:27

A może filtr paliwa, pompa, regulator ciśnienia? Ciśnienie paliwa sprawdzałeś?

Awatar użytkownika
MorajB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 386
Rejestracja: 07 kwie 2007, 18:19

Post autor: MorajB4 » 09 wrz 2007, 18:42

niestety nie sprawdzałem bo postawilem ze to chyba rozrusznik bo miałem te same objawy we Vectrze i to był rozrusznik ale pytam bo moze ktos zet to miał a było to co innego jutro jak starczy czasu pojade do mechanika

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 09 wrz 2007, 19:05

Może Ci już zwyczajnie aku siada, albo gdzieś masz upływność prądu i po kilku dniach masz z lekka rozładowany. Wtedy cały prąd idzie na rozrusznik, a na iskrę do zapłonu już nie starcza, ale wątpię, żeby to było to, bo przecież po kilku - kilkunastu sekundach jednak zapala. Taki objaw bardziej mi pasuje do braku ciśnienia paliwa w układzie lub kiepskim wtryskiem niż aku/rozrusznikiem.

Awatar użytkownika
MorajB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 386
Rejestracja: 07 kwie 2007, 18:19

Post autor: MorajB4 » 09 wrz 2007, 19:37

A nie bedzie to przyczyną tego ze sie szczotki zacierają ? albo cos nie styka przy dłuzszym nieużytkowaniu ??

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 09 wrz 2007, 21:36

Szczotki to może być słabe kręcenie i przygasanie kontrolek, ale jak zakręci kilka razy to zapłon normalnie działa. Dłuższy postój z kolei (tak w granicach 2-3tyg. a nie dni), to co najwyżej przy mocno zużytych łożyskach spory opór rozrusznika, ale jak zakręci kilka razy to powinien spokojnie zapalić. A tu wygląda tak jakby im dłużej stoi tym bardziej spływa paliwo z magistrali i zanim pompa ponownie dostarczy go do wtrysku to mija trochę czasu. Ciśnienie na wejściu do wtrysku ma mieć 0,8-1,2 bara i nie może spaść po upływie ok. 5 minut od zgaszenia silnika. Jeśli spada to albo regulator ciśnienia albo/i zawór zwrotny pompy siada. Jak ciśnienie jest za niskie w czasie pracy to albo regulator, albo pompa, albo zabity filtr.

Awatar użytkownika
Marcin19l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 734
Rejestracja: 12 mar 2007, 18:41
Lokalizacja: Radom

Post autor: Marcin19l » 10 wrz 2007, 18:29

Nie bede zakładał nowego tematu, więc podczepie sie do tego, bo mam podobne objawy. Rano jak próbuje zapalić to zawsze zapala za drugim razem i jak postoji troche i odpale np po południu to przez jakies 2-3 sek nie reaguje na gaz, a obroty troche spadaja. Boje sie teraz co bedzie w zime. To moze byc wina rozrusznika albo akumulatora(ma rok) :?: :?:
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2007, 17:54 przez Marcin19l, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 10 wrz 2007, 19:28

Marcin19l, masz gazunek?
PS. Ludzie zacznijcie używać kropek, przecinków i zanim klikniecie "wyślij" to przeczytajcie choć raz to co napisaliście. Bo naprawdę czasem bardzo trudno zrozumieć o co chodzi.

Awatar użytkownika
Marcin19l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 734
Rejestracja: 12 mar 2007, 18:41
Lokalizacja: Radom

Post autor: Marcin19l » 11 wrz 2007, 17:05

sorki ze bez przecinków teraz juz sie postaram, mam gaz 1 generacji, no i dzis to samo zawsze odpala za 2 razem po dłuzszym postoju...

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 11 wrz 2007, 18:59

Masz tam odcięcie pompy paliwa? Jeśli tak, to biegiem to wywal i załóż porządny emulator wtrysku. Jeśli nie, to proponuję mały eksperyment. Następnym razem zanim odpalisz po dłuższym postoju odepnij na kilka, kilkanaście minut akumulator. Teraz podepnij i odpal silnik. Tylko jak już odpalisz to nic nie rób do momentu, aż silnik nagrzeje się do normalnej temperatury (żadnych przegazówek, przełączania na LPG itp.). Jeśli sytuacja się poprawi to musisz ustawić emulację lambdy na "masa", jak nie masz emulatora lambdy to trzeba go dołożyć. Jak nie masz ani emulatora lambdy ani emulatora wtrysku to radzę od razu założenie kompa LPG, np. Stag 100 i porządne wyregulowanie instalacji. Niewiele więcej wydasz, a będziesz miał wszystko pod kontrolą. Jeśli jednak po tych zabiegach (aku, pompa paliwa) nic się nie zmieni to wina może jeszcze leżeć po stronie czujnika temperatury cieczy (niebieski dwupinowy) albo potrzebna porządna regulacja instalacji LPG i/lub gaszenie na benzynie.

Awatar użytkownika
MorajB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 386
Rejestracja: 07 kwie 2007, 18:19

Post autor: MorajB4 » 11 wrz 2007, 19:11

Danek pisze:Jak ciśnienie jest za niskie w czasie pracy to albo regulator, albo pompa, albo zabity filtr.
Kto mi może sprawdzić ciśnienie ?? jakiś znawca czy zwykły mechanik robiący przy silnikach ??

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 11 wrz 2007, 20:25

Każdy mechanik mający przyrząd do pomiaru ciśnienia paliwa.

MARCO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 04 mar 2007, 21:46
Lokalizacja: OSTROLEKA

Post autor: MARCO » 22 wrz 2007, 11:30

W końcu skończyło się gdybanie ,że może to lub tamto, winny jest obrotomierz!!! zawyża obroty o 300-500 obr\min.

[ Dodano: 2007-09-22, 11:35 ]
DOC usuń ten post.Przepraszam to nie do tego tematu. :oops: :oops: :oops:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl