Witam.
Ostatnio kupiłem samochód z silnikiem 2.8 i sekwencyjną instalacją gazową i okazało się że mam założony reduktor o wydajności do 136 KM. Chciałem go wymienić na taki który będzie dawał radę. Chce to zrobić sam bo nie mam zamiaru dorabiać gaziarza.
I tu moje pytanie.
Jaki reduktor będzie odpowiedni do mojej instalacji?
dodam że od obecnego reduktora nie odchodzą żadne kabelki i nie ma on wbudowanego zaworu. Sterownik zenith czy też zenit
Kolega polecił mi reduktor EMMEAS ML 03P ale nigdzie nie mogę znaleźć jaką ma wydajność.
Proszę o pomoc.
[2.8 AAH QUATTRO LPG] Jaki reduktor do sterownika zenith
- krzysiek_kw15
- Forum Audi 80
- Posty: 287
- Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: CW/DW
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Chyba emmagas ale ten model jest do instalacji podciśnieniowych (I i II generacja) a nie sekwencji.krzysiek_kw15 pisze:EMMEAS ML 03P
Zależy czy chcesz mieć reduktor dobrany jak u taniego gazownika czyli tani i z wydajnością na styk z zapotrzebowaniem (zanim się nie zasyfi).
Teraz na topie jest AC R01 chyba jedyny reduktor w którym producent zaniżył obsługiwaną moc.
Może być Zavoli Zeta S - choć jeśli teraz instalacja pracuje na ciśnieniu niższym niż 1,2bara to istnieje ryzyko, że trzeba będzie zmienić dysze we wtryskiwaczach na mniejsze i ustawić na nowo instalację.
Jeszcze może być KME Silver - starsze egzemplarze miały humory i usterki ponoć nowsze są OK i powinny dać radę przy tej mocy.
Tak właściwie to każdy reduktor ma wady i zalety.
- krzysiek_kw15
- Forum Audi 80
- Posty: 287
- Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: CW/DW
Chodzi o to że mój obecny rreduktor nie ma teraz wbudowanego elektrozaworu ani żadnej elektroniki. Elektrozawór mam przy butli i to on załącza instalacje. Większość reduktorów ma teraz elektrozawór i czujnik temp. Czy gdybym kupił taki reduktor jak np Zavoli Zeta S to musiałbym jakoś mocno ingerować w instalację elektryczną LPG?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jeśli niema wbudowanego to musisz mieć jeszcze zewnętrzny elektrozawór przed reduktorem i musi się znajdować pod maską.krzysiek_kw15 pisze:Chodzi o to że mój obecny rreduktor nie ma teraz wbudowanego elektrozaworu ani żadnej elektroniki. Elektrozawór mam przy butli i to on załącza instalacje.
Jaki miałeś reduktor do tej pory?
Zintegrowany elektrozawór i filtr ciekłego LPG z popularnych w Polsce mają tylko reduktory Tomasetto. KME chyba też ma takie wersje ale można kupić bez. Zavoli Zeta są sprzedawane praktycznie zawsze bez elektrozaworu z filtrem fazy ciekłej. Inne które wymieniłem powinno się dostać w wersji bez elektrozaworu z FFC.krzysiek_kw15 pisze:Większość reduktorów ma teraz elektrozawór i czujnik temp
Czujnika temperatury na reduktorze nie musisz wykorzystywać jeśli masz np. na wężu.
- krzysiek_kw15
- Forum Audi 80
- Posty: 287
- Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: CW/DW
wybór padł na Zavoli Zeta s w niedziele nastąpi montaż więc napewno napisze jakie są rezultaty.
[ Dodano: 2011-09-08, 17:46 ]
a więc reduktor założony, autoadaptacja zrobiona. i musze powiedzieć jedno- praktycznie nieodczuwalna różnica między benzyną a lpg. Samochód śmiga aż miło. Temat do zamknięcia.
[ Dodano: 2011-09-08, 17:46 ]
a więc reduktor założony, autoadaptacja zrobiona. i musze powiedzieć jedno- praktycznie nieodczuwalna różnica między benzyną a lpg. Samochód śmiga aż miło. Temat do zamknięcia.