[B3 1.8S '87] Wygłuszanie komory silnika i wnętrza
-
- Forum Audi 80
- Posty: 37
- Rejestracja: 04 cze 2010, 07:11
- Lokalizacja: Nowy Targ/Podhale
- Kontakt:
[B3 1.8S '87] Wygłuszanie komory silnika i wnętrza
Znalazłem parę postów na temat wygłuszania maski, drzwi, podłogi - wszystkie cenne rady znalezione w szukajce (będę wygłuszał drzwi i wnętrze to zrobię foto story), ale interesuje mnie coś konkretniejszego:
jak dobrze wygłuszyć komorę silnika - maska, to na pewno, chociaż czytałem na forum, że to raczej nie dla redukcji hałasu, ale dla spowolnienia stygnięcia i przyspieszenia nagrzewania się silnika. A jak sprawa stoi z błotnikami i grodzią pomiędzy komorą silnika i kabiną? Czy to się wygłusza, i jeśli tak, to w jaki sposób - nie znalazłem nigdzie nic na ten temat, a chciałbym ten temat rozgryźć.
Oczywiście po zebraniu dobrych rad obiecuję foto story, kiedy tylko się za to zabiorę... pewnie dopiero początkiem września bo narazie to czekam, aż przyjdzie na świat kolejny miłośnik (a raczej miłośniczka) audi :mrgreen:
jak dobrze wygłuszyć komorę silnika - maska, to na pewno, chociaż czytałem na forum, że to raczej nie dla redukcji hałasu, ale dla spowolnienia stygnięcia i przyspieszenia nagrzewania się silnika. A jak sprawa stoi z błotnikami i grodzią pomiędzy komorą silnika i kabiną? Czy to się wygłusza, i jeśli tak, to w jaki sposób - nie znalazłem nigdzie nic na ten temat, a chciałbym ten temat rozgryźć.
Oczywiście po zebraniu dobrych rad obiecuję foto story, kiedy tylko się za to zabiorę... pewnie dopiero początkiem września bo narazie to czekam, aż przyjdzie na świat kolejny miłośnik (a raczej miłośniczka) audi :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 12 sie 2011, 19:41 przez Gwido33, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam jestem w trakcie wymiany podsufitki i przy okazji bede wyciszał dach, tez wrzuce foty jak skoncze,a nawiazujac do twojego tematu to widziałem a4 która miał wyciszone nadkola ale od zewnatrz własciciel auta zdemontował plastikowe nadkola oklejił je mata z pianki o gr 5mm z PVC a nastepnie na to przyklejił taka mate jakby sztuczna trawa jej gr ok 7mm. Efekty sa rewelacyjne nie słychac szumu opon i uderzajacej wody o nadkola.
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Gwido33, jak chcesz w miarę cichą jazdę to polecam zakup nowego audi a4 1.8t, choć i paleta silników diesla chodzi tylko ciut głośniej :mrgreen: . To tak pół żartem, pół serio. A 80-tce, trzeba by chyba dosłownie wszystko wymontować i wyłożyć matą, żeby było w miarę cicho. A i tak pewnie gdzieś będzie pojawiał się szum z uszczelek czy drzwi. Także niestety trzeba by było pewnie wymienić także uszczelki drzwi, a i pewnie szyby na dźwiękochłonne <wodka> <palma> . No ale próbować można <oki> .
[ Dodano: 2011-08-10, 08:16 ]
Dla mnie dźwięk silnika 1.8 8V z wypalonym, brzęczącym katalizatorem jest prawie jak melodia <:P>
[ Dodano: 2011-08-10, 08:16 ]
Dla mnie dźwięk silnika 1.8 8V z wypalonym, brzęczącym katalizatorem jest prawie jak melodia <:P>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 37
- Rejestracja: 04 cze 2010, 07:11
- Lokalizacja: Nowy Targ/Podhale
- Kontakt:
Witam
Pierwsze fotki z wygłuszania drzwi. Postanowiłem kupić bitumiczną matę wygłuszającą samoprzylepną elastyczną. Okleiłem narazie prawe przednie i tylne drzwi. Matę przykleiłem wewnątrz blachy zewnętrznej drzwi i do blachy wewnętrznej, do której przymocowana jest szyba z mechanizmem opuszczania po uprzednim dokładnym wymyciu benzynką ekstrakcyjną. Zaletą elastycznej maty jest to, że niesamowicie daje się modelować we wszystkich nierównościach i dzięki temu mocno przylega. Poza tym klej jest zaj......e mocny :shock:
Na chwilę obecną zamieszczam zdjęcia pierwszego etapu (blacha zewnętrzna). Drugi etap wkrótce...
Powiem szczerze: drzwi wprawdzie nabrały trochę wagi i mam nadzieję, że zawiasy to wytrzymają, ale już po samym dźwięku zamykania da się stwierdzić różnicę - przedtem było to jak uderzenie w blaszany daszek (po rozebraniu boczków okazało się, że tylko w jednym jest oryginalne wygłuszenie i to w dodatku mocno podgnite, więc poszło out), a teraz dźwięk zamykania jest ciężki i głuchy. Jest ekstra.
Może niedługo jak skończę z drzwiami zajmę się podłogą, bagażnikiem i maską. Zobaczymy jak się uda, bo niedługo mi się rodzinka powiększy i nie wiem na ile mi czasu starczy <ok> :mrgreen:
Pierwsze fotki z wygłuszania drzwi. Postanowiłem kupić bitumiczną matę wygłuszającą samoprzylepną elastyczną. Okleiłem narazie prawe przednie i tylne drzwi. Matę przykleiłem wewnątrz blachy zewnętrznej drzwi i do blachy wewnętrznej, do której przymocowana jest szyba z mechanizmem opuszczania po uprzednim dokładnym wymyciu benzynką ekstrakcyjną. Zaletą elastycznej maty jest to, że niesamowicie daje się modelować we wszystkich nierównościach i dzięki temu mocno przylega. Poza tym klej jest zaj......e mocny :shock:
Na chwilę obecną zamieszczam zdjęcia pierwszego etapu (blacha zewnętrzna). Drugi etap wkrótce...
Powiem szczerze: drzwi wprawdzie nabrały trochę wagi i mam nadzieję, że zawiasy to wytrzymają, ale już po samym dźwięku zamykania da się stwierdzić różnicę - przedtem było to jak uderzenie w blaszany daszek (po rozebraniu boczków okazało się, że tylko w jednym jest oryginalne wygłuszenie i to w dodatku mocno podgnite, więc poszło out), a teraz dźwięk zamykania jest ciężki i głuchy. Jest ekstra.
Może niedługo jak skończę z drzwiami zajmę się podłogą, bagażnikiem i maską. Zobaczymy jak się uda, bo niedługo mi się rodzinka powiększy i nie wiem na ile mi czasu starczy <ok> :mrgreen:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 37
- Rejestracja: 04 cze 2010, 07:11
- Lokalizacja: Nowy Targ/Podhale
- Kontakt:
No jak mi się uda dostać oryginalne wygłuszenie maski i trochę filcu do bagażnika i pod tylną kanapę, to obejdzie się może bez bitumu, ale drzwi dokończę bitumem - niech będzie równomiernieskoti pisze:To trochę wagi nabierzesz jak poobklejasz wszystko :mrgreen:
Zastanawiam się tylko, czy same maty bitumiczne wystarczą do tych drzwi, bo oryginalnie był filc w folii. Nie chciałem się w to pakować, bo stwierdziłem, że nie będę foliował filcu - za dużo zachodu. Poza tym boję się, że w razie podciekania po szybie nawilgnie jak nie będzie w folii i zacznie niefajnie śmierdzieć.
Ten sam dylemat mam co do podłogi - nie wiem, czy filc (poroso) zda egzamin, czy też bitumu użyć. Ostatnio miałem awarię i ciekło do środka tak, że wykładzinę całą mokrą miałem, a jak wpakuję tam filc, to będzie cyrk jak złapie wodę.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 37
- Rejestracja: 04 cze 2010, 07:11
- Lokalizacja: Nowy Targ/Podhale
- Kontakt:
No jak widać według tego co podaję mój ma oficjalnie 24 lata, ale to jest składak, sprowadzony w częściach w 1996 do Polski i złożony na miejscu. Ma to swoje minusy. Jak się za coś przy nim zabieram, prawie zawsze okazuje się, że "Pan Składacz" , który go składał do kupy jakimś dziwnym trafem czegoś nie włożył, albo coś delikatnie ułamał. Poza tym największą bolączką są ciągle parciejące gumowe wkładki lub uszczelki. Jest trochę zachodu z nimi bo przy każdym demontażu jakaś się kruszy w rękach. Autko się ładnie trzyma i jak tylko się nadarzy okazja strzelę parę fotek i wrzucę na forum...
Dokładne foto story z wygłuszania drzwi zamieściłem w osobnym temacie:
https://audi80.pl/b3-18s-87-wyglusza ... htm#647779
Dokładne foto story z wygłuszania drzwi zamieściłem w osobnym temacie:
https://audi80.pl/b3-18s-87-wyglusza ... htm#647779