Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC 2.6 93r LPG] Prawy wentylator chlodnicy

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
dyzio767
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 06 sie 2011, 07:43
Lokalizacja: Łódź

[ABC 2.6 93r LPG] Prawy wentylator chlodnicy

Post autor: dyzio767 » 15 sie 2011, 12:33

Dziś testowałem sprawność wentylatorów chłodnicy. Okazało się iż prawy jest martwy-podłączony na krótko działa. Idąc po wiązce znalazłem wolny przewód zakończony oczkiem- po podłączeniu oczka bezpośrednio pod aku działa. Gdzie podłączyć to oczko i jaki mógł być powód odłączenia go przez poprzedniego właściciela? Nadmienię, iż bardzo często załącza mi się lewy wentylator, niezależnie czy w trakcie jazdy czy na postoju. Pracuje krótko-nie mam możliwości zagotować auta tak by wywalało wodę z chłodnicy. Instalacje odpowietrzałem zgodnie z podpowiedziami z forum i wydaje mi się że wszystko ok.
Wskaźnika temp brak. Chwilowo mam zbiornik wyrównawczy od Volvo, ponieważ oryginalny z czujnikiem był pęknięty.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 sie 2011, 12:39

W którym miejscu masz to niepodłączone oczko? Może przy opornicy wentylatorów?
Jakiego koloru jest ten kabel? Może czarno-czerwony?

dyzio767
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 06 sie 2011, 07:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: dyzio767 » 15 sie 2011, 12:44

aldi pisze:W którym miejscu masz to niepodłączone oczko? Może przy opornicy wentylatorów?
Jakiego koloru jest ten kabel? Może czarno-czerwony?
Tak, czerwono-czarny. A czy przy opornicy...? Nie wiem gdzie jest opornica. Wygrzebałem go gdzieś spod akumulatora i jego długość po odłączeniu od wiązki wynosi ok 17cm.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 sie 2011, 12:47

Opornica jest właśnie gdzieś pod akumulatorem, chyba do podłożnicy przykręcona. Powinno to być podłączone tam gdzie są jeszcze dwa tego samego koloru (jeden od drugiego wentylator i jeden zasilający).

dyzio767
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 06 sie 2011, 07:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: dyzio767 » 15 sie 2011, 12:51

OK, dzięki. Za chwile nurkuje pod samochód:)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 16 sie 2011, 11:06

Znalazłeś miejsce podłączenia tego przewodu?

dyzio767
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 06 sie 2011, 07:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: dyzio767 » 16 sie 2011, 19:27

aldi pisze:Znalazłeś miejsce podłączenia tego przewodu?
Tak, dzięki. Podłączyłem pod gniazdo pierwsze od góry (miałem trzy do wyboru)
Teraz wentylatory załączają się tak, że pracują wspólnie . Czy tak powinno być? Zwykle spotykałem sie , że wpierw włączał się jeden przy ok 92st i dopiero około setki drugi..


Mam jeszcze jedno pytanie: czy wentylator powinien sie dość często załączac w tym modelu? U mnie jest tak, że stojąc na wolnych obrotach załącza się co ok 50sek na jakies 10sek. Jadąc niezbyt szybko potrafi byc podobnie. Dziś zdjąłem pasek klinowy by zlokalizować hałas i grzechot skąd dochodzi i padło na pompe wody..

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 16 sie 2011, 20:34

dyzio767 pisze:Teraz wentylatory załączają się tak, że pracują wspólnie . Czy tak powinno być? Zwykle spotykałem sie , że wpierw włączał się jeden przy ok 92st i dopiero około setki drugi..
Tak mają włączać się wszystkie razem. Przynajmniej u mnie tak jest. Ale za to mają dwa biegi.

U mnie załączają się na podobne czasy. Możesz profilaktycznie wymienić czujnik w chłodnicy bo one lubią często siadać.

Tutaj pompę masz napędzaną z rozrządu więc lepiej zrób szybko bo jak zblokuje to może być nieciekawie.

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 16 sie 2011, 20:52

U mnie w 2.6 prawie nigdy się nie włączają wentylatory, a temperatura osiąga do 90 stopni jak jeżdżę. Kolega też w 2.6 zmienił chłodnicę na zamiennik i się mnie pytał czy mam sporą temperaturę, bo jemu chyba na zamienniku lekko w górę poszła.

Tak na marginesie to polecam termostat, który ma niższą temperaturę roboczą. Kupiłem taki ponad rok temu za 40zł i nie mam problemów, a silnik przy lekko niższej temperaturze zdaje się żwawiej napędzać auto (ale to raczej tylko efekt placebo).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl