Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ABC 2.6 93r LPG] Prawy wentylator chlodnicy

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
dyzio767
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 06 sie 2011, 07:43
Lokalizacja: Łódź

[ABC 2.6 93r LPG] Prawy wentylator chlodnicy

Post autor: dyzio767 » 15 sie 2011, 12:33

Dziś testowałem sprawność wentylatorów chłodnicy. Okazało się iż prawy jest martwy-podłączony na krótko działa. Idąc po wiązce znalazłem wolny przewód zakończony oczkiem- po podłączeniu oczka bezpośrednio pod aku działa. Gdzie podłączyć to oczko i jaki mógł być powód odłączenia go przez poprzedniego właściciela? Nadmienię, iż bardzo często załącza mi się lewy wentylator, niezależnie czy w trakcie jazdy czy na postoju. Pracuje krótko-nie mam możliwości zagotować auta tak by wywalało wodę z chłodnicy. Instalacje odpowietrzałem zgodnie z podpowiedziami z forum i wydaje mi się że wszystko ok.
Wskaźnika temp brak. Chwilowo mam zbiornik wyrównawczy od Volvo, ponieważ oryginalny z czujnikiem był pęknięty.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 sie 2011, 12:39

W którym miejscu masz to niepodłączone oczko? Może przy opornicy wentylatorów?
Jakiego koloru jest ten kabel? Może czarno-czerwony?

dyzio767
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 06 sie 2011, 07:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: dyzio767 » 15 sie 2011, 12:44

aldi pisze:W którym miejscu masz to niepodłączone oczko? Może przy opornicy wentylatorów?
Jakiego koloru jest ten kabel? Może czarno-czerwony?
Tak, czerwono-czarny. A czy przy opornicy...? Nie wiem gdzie jest opornica. Wygrzebałem go gdzieś spod akumulatora i jego długość po odłączeniu od wiązki wynosi ok 17cm.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 sie 2011, 12:47

Opornica jest właśnie gdzieś pod akumulatorem, chyba do podłożnicy przykręcona. Powinno to być podłączone tam gdzie są jeszcze dwa tego samego koloru (jeden od drugiego wentylator i jeden zasilający).

dyzio767
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 06 sie 2011, 07:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: dyzio767 » 15 sie 2011, 12:51

OK, dzięki. Za chwile nurkuje pod samochód:)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 16 sie 2011, 11:06

Znalazłeś miejsce podłączenia tego przewodu?

dyzio767
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 06 sie 2011, 07:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: dyzio767 » 16 sie 2011, 19:27

aldi pisze:Znalazłeś miejsce podłączenia tego przewodu?
Tak, dzięki. Podłączyłem pod gniazdo pierwsze od góry (miałem trzy do wyboru)
Teraz wentylatory załączają się tak, że pracują wspólnie . Czy tak powinno być? Zwykle spotykałem sie , że wpierw włączał się jeden przy ok 92st i dopiero około setki drugi..


Mam jeszcze jedno pytanie: czy wentylator powinien sie dość często załączac w tym modelu? U mnie jest tak, że stojąc na wolnych obrotach załącza się co ok 50sek na jakies 10sek. Jadąc niezbyt szybko potrafi byc podobnie. Dziś zdjąłem pasek klinowy by zlokalizować hałas i grzechot skąd dochodzi i padło na pompe wody..

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 16 sie 2011, 20:34

dyzio767 pisze:Teraz wentylatory załączają się tak, że pracują wspólnie . Czy tak powinno być? Zwykle spotykałem sie , że wpierw włączał się jeden przy ok 92st i dopiero około setki drugi..
Tak mają włączać się wszystkie razem. Przynajmniej u mnie tak jest. Ale za to mają dwa biegi.

U mnie załączają się na podobne czasy. Możesz profilaktycznie wymienić czujnik w chłodnicy bo one lubią często siadać.

Tutaj pompę masz napędzaną z rozrządu więc lepiej zrób szybko bo jak zblokuje to może być nieciekawie.

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 16 sie 2011, 20:52

U mnie w 2.6 prawie nigdy się nie włączają wentylatory, a temperatura osiąga do 90 stopni jak jeżdżę. Kolega też w 2.6 zmienił chłodnicę na zamiennik i się mnie pytał czy mam sporą temperaturę, bo jemu chyba na zamienniku lekko w górę poszła.

Tak na marginesie to polecam termostat, który ma niższą temperaturę roboczą. Kupiłem taki ponad rok temu za 40zł i nie mam problemów, a silnik przy lekko niższej temperaturze zdaje się żwawiej napędzać auto (ale to raczej tylko efekt placebo).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl