Dziś testowałem sprawność wentylatorów chłodnicy. Okazało się iż prawy jest martwy-podłączony na krótko działa. Idąc po wiązce znalazłem wolny przewód zakończony oczkiem- po podłączeniu oczka bezpośrednio pod aku działa. Gdzie podłączyć to oczko i jaki mógł być powód odłączenia go przez poprzedniego właściciela? Nadmienię, iż bardzo często załącza mi się lewy wentylator, niezależnie czy w trakcie jazdy czy na postoju. Pracuje krótko-nie mam możliwości zagotować auta tak by wywalało wodę z chłodnicy. Instalacje odpowietrzałem zgodnie z podpowiedziami z forum i wydaje mi się że wszystko ok.
Wskaźnika temp brak. Chwilowo mam zbiornik wyrównawczy od Volvo, ponieważ oryginalny z czujnikiem był pęknięty.
[ABC 2.6 93r LPG] Prawy wentylator chlodnicy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak, czerwono-czarny. A czy przy opornicy...? Nie wiem gdzie jest opornica. Wygrzebałem go gdzieś spod akumulatora i jego długość po odłączeniu od wiązki wynosi ok 17cm.aldi pisze:W którym miejscu masz to niepodłączone oczko? Może przy opornicy wentylatorów?
Jakiego koloru jest ten kabel? Może czarno-czerwony?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak, dzięki. Podłączyłem pod gniazdo pierwsze od góry (miałem trzy do wyboru)aldi pisze:Znalazłeś miejsce podłączenia tego przewodu?
Teraz wentylatory załączają się tak, że pracują wspólnie . Czy tak powinno być? Zwykle spotykałem sie , że wpierw włączał się jeden przy ok 92st i dopiero około setki drugi..
Mam jeszcze jedno pytanie: czy wentylator powinien sie dość często załączac w tym modelu? U mnie jest tak, że stojąc na wolnych obrotach załącza się co ok 50sek na jakies 10sek. Jadąc niezbyt szybko potrafi byc podobnie. Dziś zdjąłem pasek klinowy by zlokalizować hałas i grzechot skąd dochodzi i padło na pompe wody..
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak mają włączać się wszystkie razem. Przynajmniej u mnie tak jest. Ale za to mają dwa biegi.dyzio767 pisze:Teraz wentylatory załączają się tak, że pracują wspólnie . Czy tak powinno być? Zwykle spotykałem sie , że wpierw włączał się jeden przy ok 92st i dopiero około setki drugi..
U mnie załączają się na podobne czasy. Możesz profilaktycznie wymienić czujnik w chłodnicy bo one lubią często siadać.
Tutaj pompę masz napędzaną z rozrządu więc lepiej zrób szybko bo jak zblokuje to może być nieciekawie.
U mnie w 2.6 prawie nigdy się nie włączają wentylatory, a temperatura osiąga do 90 stopni jak jeżdżę. Kolega też w 2.6 zmienił chłodnicę na zamiennik i się mnie pytał czy mam sporą temperaturę, bo jemu chyba na zamienniku lekko w górę poszła.
Tak na marginesie to polecam termostat, który ma niższą temperaturę roboczą. Kupiłem taki ponad rok temu za 40zł i nie mam problemów, a silnik przy lekko niższej temperaturze zdaje się żwawiej napędzać auto (ale to raczej tylko efekt placebo).
Tak na marginesie to polecam termostat, który ma niższą temperaturę roboczą. Kupiłem taki ponad rok temu za 40zł i nie mam problemów, a silnik przy lekko niższej temperaturze zdaje się żwawiej napędzać auto (ale to raczej tylko efekt placebo).