Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 2.3 coupe quattro] stała blokada mostu

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
Awatar użytkownika
dell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 02 wrz 2007, 15:03
Lokalizacja: tarnów

[b3 2.3 coupe quattro] stała blokada mostu

Post autor: dell » 02 lis 2007, 21:45

witam mam takie pytanko czy ktos wie jak przerobic blokade tylnego mostu tak aby sie nie wylanczała przy 30 km/h,ale zebym mogł ja spowrotem przyciskiem wylaczyc ??

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 02 lis 2007, 22:19

Odepnij biało-niebieski przewód przy sterowniku blokady, pod tylną kanapą.

Na własne ryzyko ;-)

crx4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 27 paź 2007, 22:47
Imię: Cezary
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: crx4 » 03 lis 2007, 19:52

moim zdaniemna na zakręcie most roz*** bo własnie po to jest mechanizm różnicowy a zeby koła mogły sie kręcić z różnymi prędkościami (na zakrętach to est potrzebne)

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 03 lis 2007, 21:02

crx4 pisze:moim zdaniemna na zakręcie most roz*** bo własnie po to jest mechanizm różnicowy a zeby koła mogły sie kręcić z różnymi prędkościami (na zakrętach to est potrzebne)
Tak szybko się nie popsuję ;-)

crx4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 27 paź 2007, 22:47
Imię: Cezary
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: crx4 » 03 lis 2007, 22:29

nie wiem, nie próbowałem :-> ale wiem do czego mechanizm różnicowy służy czyli jak sama nazwa wskazuje a żeby koła mogły kręcić się z różną prędkością..

Awatar użytkownika
ClNEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 20 sty 2007, 15:11
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ClNEK » 04 lis 2007, 00:16

crx4 pisze:moim zdaniemna na zakręcie most roz*** bo własnie po to jest mechanizm różnicowy a zeby koła mogły sie kręcić z różnymi prędkościami (na zakrętach to est potrzebne)
z tego co rozumiem to zeby sie rozp... musialaby byc blokada 100% a taka chyba nie jest

crx4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 27 paź 2007, 22:47
Imię: Cezary
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: crx4 » 04 lis 2007, 08:48

pisałem że nie wiem czy to sie szybko popsuje bo nie próbowałem i nie wiem jak on jest zblokowany... no ale jednak po coś to zrobili a żeby sie samo wyłączało, to nie powinno być na stałe włączone :-P

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 04 lis 2007, 09:37

ClNEK, tylny mechanizm różnicowy jest otwarty i posiada blokadę, która to blokuje tylną oś w 100%.
Dajmy na to: W samochodzie napędzanym tylko na jedną oś, cały moment obrotowy silnika (100%) jest przekazywany tylko na dwa koła (po 50% przy dobrej i jednakowej przyczepności). Jeżeli jedno koło traci przyczepność to automatycznie strata ta jest przekazywana na koło, które ma mniejszy opór.-mechanizm różnicowy otwarty.
W quattro moment jest dzielony po 25% na każde koło (przy dobrej i jednakowej przyczepności). W przedniej osi mamy mechanizm różnicowy otwarty, w tylnej również mechanizm otwarty z tym, że posiadającą blokadę (gdy blokada jest włączona moment przekazywany jest po równo na każde koło niezależnie od tego jaka jest przyczepność każdego z nich-mówiąc każde mam na myśli tylko tył).W quattro jest też trzeci mechanizm różnicowy-między osiowy TORSEN. Przy dobrej i jednakowej przyczepności przekazuje on moment po 50% na każdą oś. Przy utracie przyczepności przez jedną oś, przekazuje on moment w stosunku 25%-75% <>75-25%, w zależności, która oś utraciła przyczepność. Z tym, że w odróżnieniu od mechanizmu otwartego nie przekazuje on momentu na oś która utraciła przyczepność, lecz odwrotnie, na tą która ją zachowała.
Wracając do tyłu. Blokada jest 100%, ale mamy na myśli 100% momentu przekazywanego na tył. Czyli, zakładając że mamy dobrą i jednakową przyczepność na każdym kole, na tył jest przekazywane 50% momentu i to jest nasza wyjściowa (100%).
Blokując tylny mechanizm, moment rozdziela nam po równo na każde z tylnych kół. Poruszając się w zakręcie z włączoną blokadą, na koła działają różne siły (tym większe im większa prędkość obrotowa kół), przez co koła dostają uślizgu, ponieważ mechanizm jest zblokowany.A przez to jest narażony na uszkodzenie. Dlatego blokada tylnego mechanizmu różnicowego wyłącza sie automatycznie po przekroczeniu 25km/h.

Mam nadzieje, że dosyć jasno to wytłumaczyłem :-D

Awatar użytkownika
dell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 02 wrz 2007, 15:03
Lokalizacja: tarnów

Post autor: dell » 04 lis 2007, 18:08

dzięki za szczegołowe wyjasnienie, ja poprostu chce tak zrobić by myc troche na placu sie pokręcić bo bez blokady jest cężko, no chyba że ma ktos sposob na chodzenie bokami bez włączonej blokady ?? :-|

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 04 lis 2007, 21:08

Może ten wątek Ci rozjaśni sprawę latania bokiem. To duże mody ale warto.
Miłego ogarniania :-D
viewtopic.php?t=930&postdays=0&postorder=asc&start=0

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 04 lis 2007, 21:23

dell pisze:dzięki za szczegołowe wyjasnienie, ja poprostu chce tak zrobić by myc troche na placu sie pokręcić bo bez blokady jest cężko, no chyba że ma ktos sposob na chodzenie bokami bez włączonej blokady ?? :-|
ZIMA i ŚNIEG... łatwo i bezpiecznie dla autka :-P

pajak100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 27 sie 2007, 18:41
Lokalizacja: płock

Post autor: pajak100 » 05 lis 2007, 13:12

Ja mam zrobioną taką blokadę. Po tygodniu jak kupiłem swoje Q nie wytrzymałem jak zobaczyłem, że się nie chce zakręcić. Na biało niebieskim przewodzie zrób wyłącznik i sprawa załatwiona. Możesz też go po prostu przeciąć tak jak sugeruje JMM, ale wtedy może pasażer siedzący obok włączyć Ci w każdej chwili blokadę, przy np. 140km/h w ostrym zakręcie, na żywym asfalcie , możesz też sam przez przypadek coś tam postawić na przycisku :mrgreen: Wtedy trudno powiedzieć czy nie naderwą się tylne poduszki mostu :-D lub wachaczy. Próbowałem wiele razy na żywym asfalcie zakrecić się swoją, ale niestety się nie da. Musi być na początku trochę żwirku. Na mokrym wychodzi ok :mrgreen:

Awatar użytkownika
dell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 02 wrz 2007, 15:03
Lokalizacja: tarnów

Post autor: dell » 17 lis 2007, 09:21

panowie quattro w zimie to piekna sprawa,wraz z moimi kolegami z klubu www.ttt.xk.pl krecilismy sie gdzie sie tylko dało,zaliczyłem pare mixów,trzeba wyczuc samochód bo raz nie moge go złamac a raz zbyt ambitnie,a co do przerobienia blokady to narazie sie wstrzymam,wystraszyliscie mnie tymi postami :P ;-)

Gibon84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 11 lis 2010, 21:26

Post autor: Gibon84 » 29 lip 2011, 15:07

Panowie, ja chciałem mocno odświeżyć temat bo spotkało mnie coś dziwnego dziś. Jechałem na myjnie, ładnie pistoletem pod ciśnieniem wymyłem autko wsiadam ruszam i na zakręcie słyszę zgrzytanie i blokowanie się z tyłu koła. Okazało się, że sam od siebie zablokował mi się DIFF. Naciskam przycisk i słysze tylko cykanie z tyłu a DIFF nie chce puścić. Rozpędziłem autko do 60km/h i nic z tego nie chce puścić. Co mi się mogło stać ?? Masakra boje się, że mi zaraz coś tam wyłamie czy coś a do mechanika mam kawałek krętej drogi :(

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 16 sie 2011, 03:52

Gibon84, wejdz pod auto i pociągnij za dzwigienkę przy tylnym moście , z lewej strony mostu do siebie i blokada rozpięta.Potem obejrzyj układ podciśnieniowy pewnie coś się rozłączyło.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl