Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi 80 [b3 1.8 RU +Lpg R4 gaźnik ] uszkodzona głowica ?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Petikk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 13 sie 2011, 13:05
Lokalizacja: Pomorze

Audi 80 [b3 1.8 RU +Lpg R4 gaźnik ] uszkodzona głowica ?

Post autor: Petikk » 13 sie 2011, 13:24

Witam . Mam problem z moją 80 którą kupiłem kilka dni temu .
A mianowicie z jej odpaleniem ;/ Tydzień temu prawie cały dzień audi bardzo ładnie chodziło odpalało od pierwszego przekręcenia kluczyka , aż tu nagle ... Próbuje odpalić a ona cos nie chętnie odpalała ale po chwili odpaliła . Podjechałem na cpn i tu zaczyna się cały problem stoją w kolejce Audi zaczeło wariować . Spadła z obrotów , w ogóle nie chciała się wkręcić powyżej 3 tys , strzeliła parę razy z tłumika , zgasiłem zalałem benzynę i od tamtej pory nie mogę jej odpalić . Pózniej okazało się , ze przestawił się zapłon . Mimo ponownego ustawienia nie pali ! :( A i mam pytanie do was , czy jak zawory są w pozycji dolnej czy tłoki powinny się o nie blokować ? czy jest tam jakiś "bezpieczny dystans" . I co może być przyczyna tej awarii ?
Z góry dziękuje za odpowiedzi
Ostatnio zmieniony 17 sie 2011, 11:28 przez Petikk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 13 sie 2011, 14:07

Co rozumiesz przez przestawienie się zapłonu? Rozrząd się "rozjechał"?

Petikk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 13 sie 2011, 13:05
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Petikk » 13 sie 2011, 14:59

Tak "rozjechał "się . Był przestawiony o 6 zębów na kole walka rozrządu względem oznaczeń na kole ;/

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 13 sie 2011, 15:24

Jeśli przeskoczył tylko o kilka ząbków to nie powinno nic się stać. Ponoć R4 8V w audi są bezkolizyjne albo małe prawdopodobieństwo kolizji.

Przy pomiarze sprężania powinno wyjść jeśli któryś zawór jest krzywy.

Petikk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 13 sie 2011, 13:05
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Petikk » 13 sie 2011, 15:42

Pocieszyłeś mnie tym postem . To teraz tylko załatwić manometr i do roboty ...

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 14 sie 2011, 15:10

Raczej nie powinno się nic stać,jeśli to 8V. U siebie testowałem na PM i jest bezkolizyjny. Ja bym ustawił rozrząd, zapłon, przekręcił wałem ze 2 razy ręcznie dla pewności i próbował odpalić.

Petikk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 13 sie 2011, 13:05
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Petikk » 17 sie 2011, 11:15

Tak jest to silnik na 8 zaworach . Dokładnie oznaczenie silnika to RU z tego co wyczytałem na forum i oraz internecie ;)
Wyzdrowiałem to mogę dziś zacząć próbę naprawy 80-siatki .

Auto parwie zrobione . To znaczy wczoraj pobawiłem się trochę założyłem pasek ustawiłem rozrząd i zapłon , i auto odpaliło od razu . Ale jest problem ledwo kręci sie na obroty nie ma w ogóle mocy :-( kręci się max do 3 tys (na luzie) , co może być tego przyczyna ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl