[B3 2.0 6A] Obroty pytanie
jest jeszcze parę rzeczy do sprawdzenia
- czujnik temperatury który mamy wkręcony w bloku silnika z tyłu
- trzeba też ustawić na nastawniku 2,5 mA czyli od 0 do +5 mA aby to ustawić to sonda lambda musi być sprawna !
- może być też wytarty potencjometr
- zapłon - tu masz napisane w pierwszym poście pewne dwa sposoby jak to zrobić - inne posty poniżej powinno się skasować
https://audi80.pl/b3-20-16v-6a-ustaw ... t20713.htm
tu jeszcze lektóra - przeczytać bardzo dokładnie - to jest prawie komplet wiedzy o KE-Motonic'u
https://audi80.pl/b3-20-3a-jazda-z-o ... t47041.htm
https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... 045,30.htm
https://audi80.pl/b3-20-6a-obroty-py ... c&start=15
- czujnik temperatury który mamy wkręcony w bloku silnika z tyłu
- trzeba też ustawić na nastawniku 2,5 mA czyli od 0 do +5 mA aby to ustawić to sonda lambda musi być sprawna !
- może być też wytarty potencjometr
- zapłon - tu masz napisane w pierwszym poście pewne dwa sposoby jak to zrobić - inne posty poniżej powinno się skasować
https://audi80.pl/b3-20-16v-6a-ustaw ... t20713.htm
tu jeszcze lektóra - przeczytać bardzo dokładnie - to jest prawie komplet wiedzy o KE-Motonic'u
https://audi80.pl/b3-20-3a-jazda-z-o ... t47041.htm
https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... 045,30.htm
https://audi80.pl/b3-20-6a-obroty-py ... c&start=15
tu znajdowała sie brednia,
faktycznie oglądałem posta z telefonu, i zobaczyłem w obrazkach to co chciałem widzieć.
To chyba przewrazliwienie po tej tonie sprzecznych i nieprawdziwych informacji jakie znajdują się w necie i w ksiązkach sam naprawiam.
Faktycznie przy takim znakowaniu GMP znajduje się w osi znaczka O, a kreska jest kolejnym markerem.
Co do zapłonu - ustawia się sam, ale trzeba go ustawić na markerach. na kole i na aparacie zapłonowym. Reszte robi stukowy przy pomocy Halla.
faktycznie oglądałem posta z telefonu, i zobaczyłem w obrazkach to co chciałem widzieć.
To chyba przewrazliwienie po tej tonie sprzecznych i nieprawdziwych informacji jakie znajdują się w necie i w ksiązkach sam naprawiam.
Faktycznie przy takim znakowaniu GMP znajduje się w osi znaczka O, a kreska jest kolejnym markerem.
Co do zapłonu - ustawia się sam, ale trzeba go ustawić na markerach. na kole i na aparacie zapłonowym. Reszte robi stukowy przy pomocy Halla.
Ostatnio zmieniony 01 gru 2011, 08:03 przez subratri, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Witam koledzy i przepraszam za mega odkop.
Jezdze golfem mk2 z silnikiem 9a.
Natknąłem się na ten temat kiedy próbowałem rozwiązać problem moich zawieszających się obrotów. Dokopałem się do tej płytki - potencjometru przepływomierza. Wygląda tak:
Moim zdaniem nieźle.
Czy Waszym zdaniem te minimalne wytarcie powodują ciągłe zawieszanie się obrotów i konieczność wymiany tego potencjometra?
Jezdze golfem mk2 z silnikiem 9a.
Natknąłem się na ten temat kiedy próbowałem rozwiązać problem moich zawieszających się obrotów. Dokopałem się do tej płytki - potencjometru przepływomierza. Wygląda tak:
Moim zdaniem nieźle.
Czy Waszym zdaniem te minimalne wytarcie powodują ciągłe zawieszanie się obrotów i konieczność wymiany tego potencjometra?
No powinno jeszcze działać - nie jest za mocno wytarte moim zdaniem
Jak to będziesz składał to smar silikownoy nałóż na ścieżki
Do poczytania jak ogarnąć Ke-Motronic
Dla Kolego powyżej - Numery i zamienniki potencjametów
https://audi80.pl/all-tabela-zamienn ... htm#579490
-
Ustawieni zapłonu silnik 6A
https://audi80.pl/b3-20-16v-6a-ustaw ... t20713.htm
-
Regulacja prądu nastawnika 0 - 5mA i podłączenie amperomierza i poniżej wykres oporności czujnika temperatury silnika z tyłu w bloku silnika - silnika 6A
https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... htm#314922
-
Wykres R do °C - czujnika temperatury silnika wkręconego z tyłu w blok silnika
https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... htm#358526
-
Wymiana potencjometru i wstępne ustawienie
https://audi80.pl/b3-20-6a-obroty-py ... 395,15.htm
-
Dokładna regulacja potencjomeru
https://audi80.pl/20-6a-ustawienie-p ... ort#815975
-
Jak już wszystko to ogarniesz to pozostaje jeszcze jedna próba która nigdzie jeszcze nie została opisana na internecie - szukałem tego 4 lata i nic !!!
Mianowicie - na jałowych obrotach prąd ustawiamy w zakresie od 0 to +5 mA - potem zwiększamy obroty powyżej 2500 i sprawdzamy prąd - jeśli nie oscyluje w zakresie od -2 do + 7 mA to należy go ustawiće - sam to wyczaiłem po czterech latach - po krótce to reguluje się to śrubą torx która znajduje się pod żółtą śrubą na płaski śrubokręt widoczną na fotce
Przykład:
Jałowe obroty - prąd w zakresie 0 +5 mA
2500 obrotów i prąd w zakresie -5 -10 mA
W tym przypadku by skorygować prąd przy 2500 obrotów to należy przekręcić torx o około 1/2 obrotu w lewo - UWAGA po przestawieniu torxsa mocno zmieni się również prąd w zakresie 0-5mA !!! - należy to od razu skorygować wstępnie przekręcając o 1/4 obrotu inbus od regulacji składu mieszanki w prawo !!! - potem regulujemy dokładnie 0-5mA na jałowych obrotach inbusem - jak to ustawimy to potem znowu kontrola przy 2500 !!!
UWAGA - Śruba na płaski śrubokręt (ta żółta na fotce) ma aluminiową uszczelkę-podkładkę - tej śruby nie należy przykręcać zbyt mocno by nie urwać bardzo DROBNEGO gwintu !!!
Jak to wszystko wyregulujesz i dalej będzie do kitu to wymieniaj potencjometr
Ta cena - coś tu jest nie tak - nasz kosztuje 600 zł a ten sam ale o innej charakterystyce do mercedesa kosztuje 70 zł - kurcze czy Bosch pomylił się o jedno zero ???
Może zapytać Bosch'a czy aby się nie pomylił ???
Jak to będziesz składał to smar silikownoy nałóż na ścieżki
Do poczytania jak ogarnąć Ke-Motronic
Dla Kolego powyżej - Numery i zamienniki potencjametów
https://audi80.pl/all-tabela-zamienn ... htm#579490
-
Ustawieni zapłonu silnik 6A
https://audi80.pl/b3-20-16v-6a-ustaw ... t20713.htm
-
Regulacja prądu nastawnika 0 - 5mA i podłączenie amperomierza i poniżej wykres oporności czujnika temperatury silnika z tyłu w bloku silnika - silnika 6A
https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... htm#314922
-
Wykres R do °C - czujnika temperatury silnika wkręconego z tyłu w blok silnika
https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... htm#358526
-
Wymiana potencjometru i wstępne ustawienie
https://audi80.pl/b3-20-6a-obroty-py ... 395,15.htm
-
Dokładna regulacja potencjomeru
https://audi80.pl/20-6a-ustawienie-p ... ort#815975
-
Jak już wszystko to ogarniesz to pozostaje jeszcze jedna próba która nigdzie jeszcze nie została opisana na internecie - szukałem tego 4 lata i nic !!!
Mianowicie - na jałowych obrotach prąd ustawiamy w zakresie od 0 to +5 mA - potem zwiększamy obroty powyżej 2500 i sprawdzamy prąd - jeśli nie oscyluje w zakresie od -2 do + 7 mA to należy go ustawiće - sam to wyczaiłem po czterech latach - po krótce to reguluje się to śrubą torx która znajduje się pod żółtą śrubą na płaski śrubokręt widoczną na fotce
Przykład:
Jałowe obroty - prąd w zakresie 0 +5 mA
2500 obrotów i prąd w zakresie -5 -10 mA
W tym przypadku by skorygować prąd przy 2500 obrotów to należy przekręcić torx o około 1/2 obrotu w lewo - UWAGA po przestawieniu torxsa mocno zmieni się również prąd w zakresie 0-5mA !!! - należy to od razu skorygować wstępnie przekręcając o 1/4 obrotu inbus od regulacji składu mieszanki w prawo !!! - potem regulujemy dokładnie 0-5mA na jałowych obrotach inbusem - jak to ustawimy to potem znowu kontrola przy 2500 !!!
UWAGA - Śruba na płaski śrubokręt (ta żółta na fotce) ma aluminiową uszczelkę-podkładkę - tej śruby nie należy przykręcać zbyt mocno by nie urwać bardzo DROBNEGO gwintu !!!
Jak to wszystko wyregulujesz i dalej będzie do kitu to wymieniaj potencjometr
Ta cena - coś tu jest nie tak - nasz kosztuje 600 zł a ten sam ale o innej charakterystyce do mercedesa kosztuje 70 zł - kurcze czy Bosch pomylił się o jedno zero ???
Może zapytać Bosch'a czy aby się nie pomylił ???
Potencjometry smaruje się smarem bo na sucho wycierają się dość szybko co widać - pot. Szczotki przecież dociskają na tyle mocno do ścieżek że smar nie izoluje styku choć sam jest izolatorem.Jarewa pisze:Smar silikonowy jest izolatorem!! to powinno być na sucho składane. Umyć w IPA i złożyć.
Jak mam na moim pot. w aucie smar silikonowy i jest git już od wielu lat.
Ostatnio zmieniony 22 lis 2015, 06:11 przez ziemor, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Wiec to ci nic nie daje bo miedzy szczotką a ścieżka nic nie ma i tak się wycierają. A jak podejdzie smar to zrobi izolacje i błąd.Szczotki przecież dociskają na tyle mocno do ścieżek że smar nie izoluje styku choć sam jest izolatorem.
Takie rzeczy nigdzie nie są składane na smar itd tylko na sucho. Komutatory potencjometry itd. nigdy nie widziałem potencjometry składane na smar w oryginale a tez mam z tym do czynienia sporo.ziemor pisze:pot. w elektronice np. we wzmacniaczach zawsze na ścieżkach mają smar.
W przypadku tego potencjometria ważne jest by to nie robić na wolnym powietrzu (bo jest zanieczyszczone) tylko w komorze bezpyłowej. Bo każde rozszczelnienie powoduje 10x szybsze zużycie. Dlatego z reguły zawsze jest tak ze tego się bez powodu nie rozbiera.