Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.0 6A] Obroty pytanie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 17 sie 2011, 19:27

jest jeszcze parę rzeczy do sprawdzenia
- czujnik temperatury który mamy wkręcony w bloku silnika z tyłu
- trzeba też ustawić na nastawniku 2,5 mA czyli od 0 do +5 mA aby to ustawić to sonda lambda musi być sprawna !
- może być też wytarty potencjometr
- zapłon - tu masz napisane w pierwszym poście pewne dwa sposoby jak to zrobić - inne posty poniżej powinno się skasować
https://audi80.pl/b3-20-16v-6a-ustaw ... t20713.htm

tu jeszcze lektóra - przeczytać bardzo dokładnie - to jest prawie komplet wiedzy o KE-Motonic'u
https://audi80.pl/b3-20-3a-jazda-z-o ... t47041.htm
https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... 045,30.htm
https://audi80.pl/b3-20-6a-obroty-py ... c&start=15

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 30 lis 2011, 20:50

tu znajdowała sie brednia,
faktycznie oglądałem posta z telefonu, i zobaczyłem w obrazkach to co chciałem widzieć.
To chyba przewrazliwienie po tej tonie sprzecznych i nieprawdziwych informacji jakie znajdują się w necie i w ksiązkach sam naprawiam.
Faktycznie przy takim znakowaniu GMP znajduje się w osi znaczka O, a kreska jest kolejnym markerem.

Co do zapłonu - ustawia się sam, ale trzeba go ustawić na markerach. na kole i na aparacie zapłonowym. Reszte robi stukowy przy pomocy Halla.
Ostatnio zmieniony 01 gru 2011, 08:03 przez subratri, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 01 gru 2011, 06:42

Witam

Znalazłem skan z książki znak "O" na ostrej krawędzi wtedy mamy ZZ

Obrazek
Ostatnio zmieniony 01 gru 2011, 11:23 przez ziemor, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 01 gru 2011, 07:54

ależ prosze bardzo

Noorba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 01 sie 2014, 00:39
Lokalizacja: RADOM

Post autor: Noorba » 18 sie 2014, 14:22

Kto wie gdzie można kupić ten potencjometr w podróbce i za ile?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 sie 2014, 16:37

Chyba w podróbce nie występuje. Jego numer to: 048133154

Noorba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 01 sie 2014, 00:39
Lokalizacja: RADOM

Post autor: Noorba » 01 wrz 2014, 10:34

Ma ktoś na miary gdzie można kupić ten potencjometr za 130-170 bo u mniewołają ponad 600(w IC 800 i nie ma)

[ Dodano: 2014-09-01, 10:46 ]
048 133 154 to jest potencjometr przepustnicy,amnie chodzi o ten do przepływomierza
F026T03024

kijazz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 21 lis 2015, 09:11

Post autor: kijazz » 21 lis 2015, 09:20

Witam koledzy i przepraszam za mega odkop.

Jezdze golfem mk2 z silnikiem 9a.

Natknąłem się na ten temat kiedy próbowałem rozwiązać problem moich zawieszających się obrotów. Dokopałem się do tej płytki - potencjometru przepływomierza. Wygląda tak:

Obrazek

Obrazek
Moim zdaniem nieźle.

Czy Waszym zdaniem te minimalne wytarcie powodują ciągłe zawieszanie się obrotów i konieczność wymiany tego potencjometra?

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 21 lis 2015, 09:33

No powinno jeszcze działać - nie jest za mocno wytarte moim zdaniem
Jak to będziesz składał to smar silikownoy nałóż na ścieżki

Do poczytania jak ogarnąć Ke-Motronic

Dla Kolego powyżej - Numery i zamienniki potencjametów
https://audi80.pl/all-tabela-zamienn ... htm#579490
-
Ustawieni zapłonu silnik 6A
https://audi80.pl/b3-20-16v-6a-ustaw ... t20713.htm
-
Regulacja prądu nastawnika 0 - 5mA i podłączenie amperomierza i poniżej wykres oporności czujnika temperatury silnika z tyłu w bloku silnika - silnika 6A
https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... htm#314922
-
Wykres R do °C - czujnika temperatury silnika wkręconego z tyłu w blok silnika
https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... htm#358526
-
Wymiana potencjometru i wstępne ustawienie
https://audi80.pl/b3-20-6a-obroty-py ... 395,15.htm
-
Dokładna regulacja potencjomeru
https://audi80.pl/20-6a-ustawienie-p ... ort#815975
-
Jak już wszystko to ogarniesz to pozostaje jeszcze jedna próba która nigdzie jeszcze nie została opisana na internecie - szukałem tego 4 lata i nic !!!
Mianowicie - na jałowych obrotach prąd ustawiamy w zakresie od 0 to +5 mA - potem zwiększamy obroty powyżej 2500 i sprawdzamy prąd - jeśli nie oscyluje w zakresie od -2 do + 7 mA to należy go ustawiće - sam to wyczaiłem po czterech latach - po krótce to reguluje się to śrubą torx która znajduje się pod żółtą śrubą na płaski śrubokręt widoczną na fotce
Przykład:
Jałowe obroty - prąd w zakresie 0 +5 mA
2500 obrotów i prąd w zakresie -5 -10 mA
W tym przypadku by skorygować prąd przy 2500 obrotów to należy przekręcić torx o około 1/2 obrotu w lewo - UWAGA po przestawieniu torxsa mocno zmieni się również prąd w zakresie 0-5mA !!! - należy to od razu skorygować wstępnie przekręcając o 1/4 obrotu inbus od regulacji składu mieszanki w prawo !!! - potem regulujemy dokładnie 0-5mA na jałowych obrotach inbusem - jak to ustawimy to potem znowu kontrola przy 2500 !!!

UWAGA - Śruba na płaski śrubokręt (ta żółta na fotce) ma aluminiową uszczelkę-podkładkę - tej śruby nie należy przykręcać zbyt mocno by nie urwać bardzo DROBNEGO gwintu !!!

Obrazek


Jak to wszystko wyregulujesz i dalej będzie do kitu to wymieniaj potencjometr

Ta cena - coś tu jest nie tak - nasz kosztuje 600 zł a ten sam ale o innej charakterystyce do mercedesa kosztuje 70 zł - kurcze czy Bosch pomylił się o jedno zero ???
Może zapytać Bosch'a czy aby się nie pomylił ???

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 21 lis 2015, 10:00

Jak to będziesz składał to smar silikownoy nałóż na ścieżki
Smar silikonowy jest izolatorem!! to powinno być na sucho składane. Umyć w IPA i złożyć.

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 21 lis 2015, 10:07

Jarewa pisze:Smar silikonowy jest izolatorem!! to powinno być na sucho składane. Umyć w IPA i złożyć.
Potencjometry smaruje się smarem bo na sucho wycierają się dość szybko co widać - pot. Szczotki przecież dociskają na tyle mocno do ścieżek że smar nie izoluje styku choć sam jest izolatorem.
Jak mam na moim pot. w aucie smar silikonowy i jest git już od wielu lat.
Ostatnio zmieniony 22 lis 2015, 06:11 przez ziemor, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 21 lis 2015, 10:31

Szczotki przecież dociskają na tyle mocno do ścieżek że smar nie izoluje styku choć sam jest izolatorem.
Wiec to ci nic nie daje bo miedzy szczotką a ścieżka nic nie ma i tak się wycierają. A jak podejdzie smar to zrobi izolacje i błąd.
ziemor pisze:pot. w elektronice np. we wzmacniaczach zawsze na ścieżkach mają smar.
Takie rzeczy nigdzie nie są składane na smar itd tylko na sucho. Komutatory potencjometry itd. nigdy nie widziałem potencjometry składane na smar w oryginale a tez mam z tym do czynienia sporo.

W przypadku tego potencjometria ważne jest by to nie robić na wolnym powietrzu (bo jest zanieczyszczone) tylko w komorze bezpyłowej. Bo każde rozszczelnienie powoduje 10x szybsze zużycie. Dlatego z reguły zawsze jest tak ze tego się bez powodu nie rozbiera.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl