Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4/ABC] Wystrzał i dym z pod maski

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kris4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 285
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:37
Lokalizacja: kuj - pom(Radziejów)

[B4/ABC] Wystrzał i dym z pod maski

Post autor: kris4 » 17 sie 2011, 13:54

Koledzy dzis po nocy wsiadam do auta i odpalam a tu coś, że jakby cos strzeliło i dym poleciał, spod maski i po tym juz nie chciał zapalic jak by kolektor w środku cos nie tak, ale po 5 min odpalił chodził kulawo i po czasie znowu zaczoł chodzic dobrze co to moze byc, czy to kolektor mógł spowodowac ten wystrzał
Ostatnio zmieniony 17 sie 2011, 17:53 przez kris4, łącznie zmieniany 2 razy.

dyzio767
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 06 sie 2011, 07:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: dyzio767 » 17 sie 2011, 14:19

...z doświadczenia nabytego kilka dni temu na wlasnej skórze, wróżę Ci wyjęcie kolektora ssącego i poklejenie zarówno dolnej jak i górnej jego plastikowej części. Ja wykonałem to elastycznym Poksipolem:)

Awatar użytkownika
kris4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 285
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:37
Lokalizacja: kuj - pom(Radziejów)

Post autor: kris4 » 17 sie 2011, 14:37

dyzio to była pierwsza myśl jak mi przyszła na mysil mysie ze popękał ten plastik w tym kolektorze i moze cos przyblokował i nie chciał zapalic, Ale mam drugi kolektor to ten postaram sie wyczyscic i założyć

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 17 sie 2011, 16:34

Jak masz "zwykły" gaz to się nie dziw że takie rzeczy się dzieją. Przy sekwencji też tak może być gdy niesprawny reduktor napuści przewodem podciśnieniowym gazu do kolektora.

Nawet jak masz instalację I lub II generacji to zobacz czy reduktor po zgaszeniu nie "zagazowuje" kolektora.

Awatar użytkownika
kris4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 285
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:37
Lokalizacja: kuj - pom(Radziejów)

Post autor: kris4 » 17 sie 2011, 22:25

Albert mam sekwencje na rozdzielaczu stag 300 i wiesz co jak tak sie stało to cos syczało i nie wiem co w okolicy reduktora moze go rozebrac co ten reduktor :-/

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 17 sie 2011, 22:48

Zdejmij cienki wężyk dochodzący do reduktora (mogą być dwa) koniec idący do kolektora zaślep tymczasowo np. śrubką. Odpal, przełącz na gaz i zobacz czy z miejsc gdzie były podłączone do parownika te/ten wężyk/i nie leci gaz. Jak jest problem z odpaleniem to możesz zdjąć wsuwki z elektrozaworu przed parownikiem, podać tam plus i minus (nie odwróć bo jak jest tam wbudowana dioda to zrobi się zwarcie).
Wtedy też obserwuj czy nie leci gaz z miejsc z których ściągnąłeś wężyki.
Przyczyną w tym wypadku może być przerwana membrana albo puszczający zawór bezpieczeństwa.


Druga opcja to wtryskiwacz może przepuszczać gaz po zgaszeniu. Trzeba zobaczyć po dłuższym postoju czy jest ciśnienie w wężach, można zobaczyć w sofcie do obsługi instalacji albo popuszczając opaskę i lekko ściągając waż żeby zobaczyć czy "syknie" wylatujący gaz.

Nie odpalał Ci ciężko po dłuższym postoju? Dużo już najedzone masz na tym reduktorze?
Bez zestawu naprawczego może go nie ruszaj albo rozważ zakup nowego.

Awatar użytkownika
kris4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 285
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:37
Lokalizacja: kuj - pom(Radziejów)

Post autor: kris4 » 17 sie 2011, 23:07

gaz jest 1,5 roku ale po dłużzym postoju pali dobrze tylko to mi sie stało pierwszy raz i ale to tez moze byc wina filtra fazy ciekłej bo go nie zmieniałem jak tylko gaz założony jest to moze oc cos brudzi i przycina czasem co ale jak tylko bede miał czas to wezme sie za cały dolot i rozbiore i uszczelnie i to pierwsze to musze ten filtr gazu wymienic :-/

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 17 sie 2011, 23:27

Jak nie ustawili jakiegoś strasznie niskiego ciśnienia minimalnego to przy zatkanym którymś z filtrów LPG powinien przełączać się na benzynę nawet z pełną butlą.
Filtr ciekłego LPG powinien wytrzymać 50 tyś km. A tanie filtry lotnego LPG można nazwać łącznikiem węży a nie filtrem.

Awatar użytkownika
kris4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 285
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:37
Lokalizacja: kuj - pom(Radziejów)

Post autor: kris4 » 18 sie 2011, 06:57

50 to napewno jest zrobione na tej instalacji na sto procent

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl