Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A4 B7] - Rozładowuje aku, duży pobór prądu na postoju

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

[A4 B7] - Rozładowuje aku, duży pobór prądu na postoju

Post autor: Skuciok » 18 sie 2011, 08:58

Panowie macherzy jest problem z Audi A4 B7.
Problem natury elektronicznej, przydałaby się jakaś wskazówka gdzie włożyć ręce.

Opis problemu...

Witam,
Panowie jest prośba o pomoc , może ktoś już czymś takim walczył i pokonał inżynierów z Audi
Problem z którym się borykam jest następujący :
Jeździłem autkiem przez 2 miesiące od zakupu wszystko było w porządku, któregoś dnia autko nie odpaliło akumulator nie udało się odratować (zwarcie na płycie - akumulator był od nowości a więc od 2007 roku). Zakupiłem nowiutką Vartę silver i przez 3 tygodnie wszystko było ok. W ostatnią niedziele autko nie odpaliło, a więc naładowałem akumulator i zacząłem sprawdzać jaki jest pobór po wyłączeniu samochodu i zamknięciu auta i tutaj moim oczom ukazał się wynik z pomiaru który powalił mnie z nóg. Autko zamknięte wyłączone a pobór jest w granicach 1,12 A. No to drogą eliminacji zacząłem szukać po bezpiecznikach i ich wypinaniu który to tak ładnie zjada mi akumulator. Dodam tylko, że od początku zauważyłem ze nie gasł po zamknięciu (wyjęciu kluczyka ze stacyjki) trójkąt od świateł awaryjnych , podświetlenie panelu po stronie drzwi kierowcy oraz podświetlenie wyłącznika świateł.
Dodam, że nie posiadam ani alarmu fabrycznego, dokupionego, posiadam za to zestaw głośnomówiący montowany przez dealera i zgodny z Audi, nawigację BNS 5.0 radio i klimatronik oczywiście, parktronik.
Drogą eliminacji doszedłem do następujących wniosków startując od wartości 1,02 lub 1,12 A :
1.Bezpiecznik 15 - nawigacja, przyrząd uniwersalny 0,5 A - wypięcie tego jednak powodowało, że cały czas był podświetlany panel klimatyzacji - wszystkie przyciski
2.Bezpiecznik 8 - telefon - z tego co pamiętam to było ok 0,07 A
3.Bezpiecznik 13 - moduł kolumny kierownicy chyba 0,1 A
4.Bezpiecznik 17 - wspomaganie parkowania tez chyba ok 0,1 A
5.Bezpiecznik 1 - klimatyzacja 0,1A
Startując z wartość 1,12 i odpinając poszczególne elementy doszedłem do wartości 0,25 A co i tak jest jak wiadomo ogromnym poborem w stanie spoczynku.
No to poszedłem dalej wykluczyłem alternator wypinając go z układu , nic się nie zmieniło, kolejny krok to moduł komfortu.
Po jego wypięciu wartość spadła w stanie spoczynku (oczywiście dalej bezpieczniki wypięte wymienione powyżej do wartość od 0.06 do 0,1 A ale zgasł trójkąt od świateł awaryjnych inne rzeczy które się świeciły. Myślałem że bezpieczniki niekoniecznie załatwiają sprawę więc wypiąłem fizycznie nawigację , klimatronik,i zestaw głośnomówiący oraz zegary a bezpieczniki wróciły na swoje miejsce.
Pomiar dał wynik identyczny jak w przypadku wypięcia wymienionych wcześniej bezpieczników a więc z modułem komfortu 0,25 po jego wypięciu od 0.06 do 0,1 A.
Nie ukrywam ,ze trochę ręce mi opadły i nie wiem co w końcu może być przyczyną całego zamieszania i czy w przypadku błędnie działającego jednego urządzenia może to mieć wpływ na błędne działanie
innych urządzeń i brak przechodzenia systemu w tryb uśpienia. Największy pobór jest w przypadku podpięcia z załączonymi bezpiecznikami liczników lub wypięcia bezpiecznika 15 to jest ok 0,5 A.
Niestety nie jestem elektronikiem i nie mam już pojęcia czy takie powiązanie na szynie CAN powodujące brak uśpienia się szyny są możliwe w przypadku błędnie działającego jednego z urządzeń.
Zwróciłem także uwagę na stacyjkę ale wydaje się że ona działa prawidłowo tzn. wyłączenie zapłonu wyłącza radio i nawigację co zakładam, że jest prawidłowe.
Pytanie tylko czy nie jest problem z jakimś stykiem który tak naprawdę nie pozwala przejść w tryb uśpienia i cały czas generuje pobór prądu.
Niestety lampka trójkąta + panel drzwi kierowy i podświetlenie nie gaśnie (gaśnie tylko w przypadku wypięcia modułu komfortu).
Czy jest możliwa jakaś zależność pomiędzy stacyjką a wyłączaniem w/w podświetlenia ??
Jak to naprawdę powinno działać i co wyłącza trójkąt itp... zamkniecie drzwi , czy wyciągnięcie kluczyka.....??
Po jakim czasie tak naprawdę system powinien przejść w tryb uśpienia , po ilu minutach ??
Zauważyłem jeszcze przypadkowo jedną rzecz, dzisiaj wchodząc do garażu trójkąt nie świecił się ale tylko chwilo , w momencie jak zbliżyłem się do auta t już się świecił, więc zakładam, że może czasami
system wchodzi w tryb uśpienia , ale raczej rzadziej niż częściej....



Pomóżcie :-)

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 18 sie 2011, 10:44

Hmm
Szyna Can to tylko system przsyłu informacji pomiedzy wszystkimi urządzeniami sterownikiem komfortu, panelem klimatyzacji, zegarami , sterownikiem silnika , nawigacja/radiem .
Wyłącząjac stacyjke odłaczasz dopływ prądu do wszystkiego jak każdym zwykłym aucie, i magistrala CAN nie ma tu nic wspólnego.

Ja widze tylko dwie przyczyny uszkodzony moduł komfortu ale to powinno wyjśc na Vagu .
Ewentualnie zwarcie przewodów po stronie kierowcy z tyłu bezpieczników, lub jakieś uszkodzenie mechaniczne, ewentualnie brak masy (vag pokaże)
I najbardziej prawdopodobne któryśz przekażników pod deska cały czas trzyma zamkniety obwód .

Zawsze jako pierwsze VAg i błędy póżniej podmienianie części .

Zmień komfort boto on odpowiada za podświetlanie panela szyb i innych rzeczy jak i za działnie navi.

Bez auta nie wiele pomogę .

pozdro

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 18 sie 2011, 11:28

Pięknie podziękował, pójdziemy za wskazówkami. Z tego co wiem vag nie wywalał mu żadnych błędów ani na module komfortu ani na innych rzeczach.


To jeszcze spróbuję doprecyzować...
Na postoju przy włączonym wszystkim auto pobiera ponad 1A prądu....

Próbowane były różne rzeczy (odpinanie/ wywalanie bezpieczników) i w sytuacji gdy
miał wyłączone wszystko oprócz modułu komfotu, w tej sytuacji, odpinając moduł komfortu od instalacji pobór prąd spadał mu z 0.25A do 0.06-0.14A(wahania)

Największy spadek poboru prądu o 0,5 A zaobserwował przy odpinaniu bezpiecznika 15 (od navi) lub po fizycznym odpięciu kabli idących do liczników.

Może to coś jeszcze pomoże.

Moje myślenie jest następujące. Moduł komfortu nie dostaje informacji że ma się wygasić, co niekoniecznie oznacza że on sam w sobie jest dupnięty. Może coś po drodze co daje informację że ma się wygasić nie działa.
Tylko teraz jakie warunki muszą zajść żeby moduł komfortu dostał tą informację?
Moim zdaniem wszystkie krańcówki na drzwiach muszą być rozwarte dodatkowo musi dostać informację z drzwi że się zamknęły. Poradziłem że trzeba zobaczyć czy czasem kable idące do drzwi kierowcy nie są uszkodzone (przez co nie ma informacji o zamknięciu auta). Popraw mnie proszę jeśli źle myślę.


Czyli rzeczy do sprawdzenia konkretnego to byłyby:

- stacyjka
- moduł komfortu
- przekaźniki
- pajączek za bezpiecznikami
- drzwi kierowcy (?)

Będziemy patrzeć, jak się coś dowiemy jeszcze więcej to dam znać.
Inne uwagi mile widziane.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 18 sie 2011, 12:32

Jak dla mnie problem tkwi w zwartym przekażniku. Niepamiętam już dokładnie jak buło z zasilaniem. Ale po wyłaczeniu zapłonu wszystko się wyłacza. Pajak nie stanowi tutaj problemu. Drzwi kierowcy wypina się na słupku od wnętrza pojazdu jakies 5 kostek.

Pozdro

Ps możliwe że problem stanowi Navi i ona włacza zasilanie w instalacje. Nigdy w takim aucie nie będzie zerowego poboru prądu.

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 19 sie 2011, 08:21

Problem namierzony. Jednak to były drzwi kierowcy. Po wypięciu ich ze słupka prąd spada do normalnej wartości. Prawdopodobnie są przełamane kable na zgięciu lub jeszcze coś w środku. Będzie dopiero patrzał.
Wszystko sprawdził wg Twoich wskazówek. Były również pomocne. Więc ślicznie dziękuję. Leci plusik.


Edit:

Problem definitywnie rozwiązany. Kabelki zostały zaizolowane, wszystkie były sprawne.
Problemem był zamek. Został wymieniony. Problem ustąpił.
W zamku są jakieś mikrostyki które nie działały poprawnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl