Problem natury elektronicznej, przydałaby się jakaś wskazówka gdzie włożyć ręce.
Opis problemu...
Witam,
Panowie jest prośba o pomoc , może ktoś już czymś takim walczył i pokonał inżynierów z Audi
Problem z którym się borykam jest następujący :
Jeździłem autkiem przez 2 miesiące od zakupu wszystko było w porządku, któregoś dnia autko nie odpaliło akumulator nie udało się odratować (zwarcie na płycie - akumulator był od nowości a więc od 2007 roku). Zakupiłem nowiutką Vartę silver i przez 3 tygodnie wszystko było ok. W ostatnią niedziele autko nie odpaliło, a więc naładowałem akumulator i zacząłem sprawdzać jaki jest pobór po wyłączeniu samochodu i zamknięciu auta i tutaj moim oczom ukazał się wynik z pomiaru który powalił mnie z nóg. Autko zamknięte wyłączone a pobór jest w granicach 1,12 A. No to drogą eliminacji zacząłem szukać po bezpiecznikach i ich wypinaniu który to tak ładnie zjada mi akumulator. Dodam tylko, że od początku zauważyłem ze nie gasł po zamknięciu (wyjęciu kluczyka ze stacyjki) trójkąt od świateł awaryjnych , podświetlenie panelu po stronie drzwi kierowcy oraz podświetlenie wyłącznika świateł.
Dodam, że nie posiadam ani alarmu fabrycznego, dokupionego, posiadam za to zestaw głośnomówiący montowany przez dealera i zgodny z Audi, nawigację BNS 5.0 radio i klimatronik oczywiście, parktronik.
Drogą eliminacji doszedłem do następujących wniosków startując od wartości 1,02 lub 1,12 A :
1.Bezpiecznik 15 - nawigacja, przyrząd uniwersalny 0,5 A - wypięcie tego jednak powodowało, że cały czas był podświetlany panel klimatyzacji - wszystkie przyciski
2.Bezpiecznik 8 - telefon - z tego co pamiętam to było ok 0,07 A
3.Bezpiecznik 13 - moduł kolumny kierownicy chyba 0,1 A
4.Bezpiecznik 17 - wspomaganie parkowania tez chyba ok 0,1 A
5.Bezpiecznik 1 - klimatyzacja 0,1A
Startując z wartość 1,12 i odpinając poszczególne elementy doszedłem do wartości 0,25 A co i tak jest jak wiadomo ogromnym poborem w stanie spoczynku.
No to poszedłem dalej wykluczyłem alternator wypinając go z układu , nic się nie zmieniło, kolejny krok to moduł komfortu.
Po jego wypięciu wartość spadła w stanie spoczynku (oczywiście dalej bezpieczniki wypięte wymienione powyżej do wartość od 0.06 do 0,1 A ale zgasł trójkąt od świateł awaryjnych inne rzeczy które się świeciły. Myślałem że bezpieczniki niekoniecznie załatwiają sprawę więc wypiąłem fizycznie nawigację , klimatronik,i zestaw głośnomówiący oraz zegary a bezpieczniki wróciły na swoje miejsce.
Pomiar dał wynik identyczny jak w przypadku wypięcia wymienionych wcześniej bezpieczników a więc z modułem komfortu 0,25 po jego wypięciu od 0.06 do 0,1 A.
Nie ukrywam ,ze trochę ręce mi opadły i nie wiem co w końcu może być przyczyną całego zamieszania i czy w przypadku błędnie działającego jednego urządzenia może to mieć wpływ na błędne działanie
innych urządzeń i brak przechodzenia systemu w tryb uśpienia. Największy pobór jest w przypadku podpięcia z załączonymi bezpiecznikami liczników lub wypięcia bezpiecznika 15 to jest ok 0,5 A.
Niestety nie jestem elektronikiem i nie mam już pojęcia czy takie powiązanie na szynie CAN powodujące brak uśpienia się szyny są możliwe w przypadku błędnie działającego jednego z urządzeń.
Zwróciłem także uwagę na stacyjkę ale wydaje się że ona działa prawidłowo tzn. wyłączenie zapłonu wyłącza radio i nawigację co zakładam, że jest prawidłowe.
Pytanie tylko czy nie jest problem z jakimś stykiem który tak naprawdę nie pozwala przejść w tryb uśpienia i cały czas generuje pobór prądu.
Niestety lampka trójkąta + panel drzwi kierowy i podświetlenie nie gaśnie (gaśnie tylko w przypadku wypięcia modułu komfortu).
Czy jest możliwa jakaś zależność pomiędzy stacyjką a wyłączaniem w/w podświetlenia ??
Jak to naprawdę powinno działać i co wyłącza trójkąt itp... zamkniecie drzwi , czy wyciągnięcie kluczyka.....??
Po jakim czasie tak naprawdę system powinien przejść w tryb uśpienia , po ilu minutach ??
Zauważyłem jeszcze przypadkowo jedną rzecz, dzisiaj wchodząc do garażu trójkąt nie świecił się ale tylko chwilo , w momencie jak zbliżyłem się do auta t już się świecił, więc zakładam, że może czasami
system wchodzi w tryb uśpienia , ale raczej rzadziej niż częściej....
Pomóżcie
