[80 B4 ABT]ABT by king:) Zegary z eSyy :)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 316
- Rejestracja: 28 maja 2010, 13:27
- Lokalizacja: Łódź.
MolibdynowyGość, w tym roku audiczka urlopuje nad morzem
GerB3, w układzie dolotowym i paliwowym został przeprowadzony szereg modyfikacji - co przedstawiłem na 1-szej stronie tematu - więc polepszone osiągi w 95% zawdzięczam min. zmianie sterownika, powiększonym kanałom dolotowym, większej przepustnicy czy portingu głowicy - a pozostałe 5% należą się większej średnicy dolotu i do stożka. Jakimi aktualnie osiągami dysponuje audiczka dokładnie nie wiem, bo nie miałem okazji jej pomierzyć.
Na pewno zmieniła się charakterystyka przebiegu momentu obrotowego silnik zaczyna "ciągnąć" już od 2500obr/min (przed modyfikacjami od 3300obr/min) mam nadzieję że jakieś 15 niutonków wskoczyło :roll:
Jeżeli chodzi o zapotrzebowanie na zimne powietrze dla stożka to jest ono zaspokajane poprzez usuniętą zasuwkę za prawą lampą.
W ramach hobby planuję większą modyfikację silnika - to już będzie pełna hybryda
Na razie jestem na etapie zbierania funduszy bo lista części jest długa <ok>
GerB3, w układzie dolotowym i paliwowym został przeprowadzony szereg modyfikacji - co przedstawiłem na 1-szej stronie tematu - więc polepszone osiągi w 95% zawdzięczam min. zmianie sterownika, powiększonym kanałom dolotowym, większej przepustnicy czy portingu głowicy - a pozostałe 5% należą się większej średnicy dolotu i do stożka. Jakimi aktualnie osiągami dysponuje audiczka dokładnie nie wiem, bo nie miałem okazji jej pomierzyć.
Na pewno zmieniła się charakterystyka przebiegu momentu obrotowego silnik zaczyna "ciągnąć" już od 2500obr/min (przed modyfikacjami od 3300obr/min) mam nadzieję że jakieś 15 niutonków wskoczyło :roll:
Jeżeli chodzi o zapotrzebowanie na zimne powietrze dla stożka to jest ono zaspokajane poprzez usuniętą zasuwkę za prawą lampą.
W ramach hobby planuję większą modyfikację silnika - to już będzie pełna hybryda
Na razie jestem na etapie zbierania funduszy bo lista części jest długa <ok>
A co z wydechem ?
Masz bardzo zbliżony silnik do mnie, przynajmniej jeżeli chodzi o wtrysk. Zauważyłem ze własnie przepustnica którą powiększyłes oraz wydech ma wpływ na osiągi tego auta. Jak nie robiłeś nic z wydechem to wywal kata, nawet jak nie jest zapchany, na 100% jest róznica w osiągach, samym katem masz 5NM i z 2-3KM, przynajmniej w 1,8 tak jest. I zrób sobie środkowy tłumik pusty, auto nie buczy tylko ma taki specyficzny metaliczny dźwięk ale też ten tłumik wpłynie na elastyczność.
Ogólnie dobra robota, z zewnatrz bardzo ładne auto i zmiany pod maską które mnie bardzo ciekawią <ok>
Masz bardzo zbliżony silnik do mnie, przynajmniej jeżeli chodzi o wtrysk. Zauważyłem ze własnie przepustnica którą powiększyłes oraz wydech ma wpływ na osiągi tego auta. Jak nie robiłeś nic z wydechem to wywal kata, nawet jak nie jest zapchany, na 100% jest róznica w osiągach, samym katem masz 5NM i z 2-3KM, przynajmniej w 1,8 tak jest. I zrób sobie środkowy tłumik pusty, auto nie buczy tylko ma taki specyficzny metaliczny dźwięk ale też ten tłumik wpłynie na elastyczność.
Ogólnie dobra robota, z zewnatrz bardzo ładne auto i zmiany pod maską które mnie bardzo ciekawią <ok>
0d kolektora do kata jest rurka 2,5", za katem jest 2" - moje plany modyfikacji przewidują wspomniane przez Ciebie wycięcie katalizatora ale również pociągnięcie do końca rurki 2,5" czyli układ wydechowy będzie wyglądał miej więcej tak kolektor-->długo długo nic(rurka)-->lekko zmodyfikowany tłumik końcowy .
podziwiam ludzi, którzy mają tyle pasji aby modzić silnik ABT
mam długą skrzynie CCE. na trasie to dobra sprawa.
u mnie w ABT spalanie w cyklu mieszanym ok 10L/100 km, na trasie poniżej 8L/100km, a po mieście ok. 12L/100km. zimą po mieście na krótkich odcinkach ok. 14L/100kmking86 pisze:+o dziwo mniejsze spalanie średnio o 1l/100km (testowane na 1000 km trasie) spalanie poniżej 8l/100km (benzyny oczywiście) :lol: ;
mam długą skrzynie CCE. na trasie to dobra sprawa.
U mnie PM tylko w mieście bez oszczędzania pali góra 10,6 a mocy ma tyle samo co ABT, ja bym wymienił czujnik temp. od kompa mnie spadło 2l bo czujnik był popsuty.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez GerB3, łącznie zmieniany 2 razy.
czujnik temp. wymieniałem już dwa razy teraz mam ori. ten typ tak poprostu ma, że lubi długie trasy i wyższe prędkości. natomiast jazdę na b. krótkich trasach i z niskimi prędkościami słabo znosi, bo od razu rośnie spalanie. Może w przypadku krótkiej skrzyni wygląda to trochę inaczej. W dłuższą trasę nigdy nim nie jechałem ale jadąc już te 60 km jednorazowo, to spalanie spada do ok. 7,6L/100kmGerB3 pisze:U mnie PM tylko w mieście bez oszczędzania pali góra 10,6 a mocy ma tyle samo co ABT, ja bym wymienił czujnik temp. od kompa mnie spadło 2l bo czujnik był popsuty.
Wracając do tematu modów w ABT, to uważam, że ABT się kompletnie do tego nie nadaje. Ciekawy jestem czy Kolega przy opisanych wyżej modach zbliżył się chociaż do 100 KM.