Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b5 AHU]Zmiana wtrysków z AHU na ASV

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

[b5 AHU]Zmiana wtrysków z AHU na ASV

Post autor: M@rcus » 19 sie 2011, 19:30

Witam, jako że leżą już od dłuższego czasu wtryski w garażu a czasu ich założyć nie mam, ostatnio podjechałem je spr. i są ok, mam nowe podkładki, teraz potrzebuje Waszej rady czy sama zmiana wtrysków jest w pełni bezpieczna dla mojego silnika bez zmiany softu? Soft mam w planach ale nie wiem za jaki czas, jaki kąt powinienem ustawić po wymianie dla tych wtrysków?
Z góry dzięki
Pozdrawiam
Markus

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 19 sie 2011, 19:32

po zmianie wtrysków trzeba ustawic kat i dawke, zakładaj i sie nie zastanie wszystko jest bezpieczne.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 20 sie 2011, 17:47

M@rcus, bez problemu możesz założyć ;-)

Kąt między 50-65
Dawka 15-20

;-)

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 20 sie 2011, 19:23

Niki20 pisze:M@rcus, bez problemu możesz założyć ;-)

Kąt między 50-65
Dawka 15-20

;-)
Podziękował <piwo>

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 20 sie 2011, 19:51

Ja również :->

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 21 sie 2011, 11:26

Niki20 pisze:M@rcus, bez problemu możesz założyć ;-)

Kąt między 50-65
Dawka 15-20

;-)
on ma AHU więc kąt najlepiej ustawić między 50-55 <ok> wtryski ASV mają ciśnienia 220/300 bar i silnik pracuje na nich nieco głośniej jak na wtryskach np. AFN, jakbym w swoim miał zakładać wtryski ASV to przerzuciłbym same końcówki wtrysków na ori obsady, wtedy kąt wtrysku by się praktycznie nie zmienił a i silnik by ciszej pracował <ok>

co do dawki to ustaw na 2.4-2.6mg/R i wtedy zobaczysz jak to się zbiera ;-)

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 21 sie 2011, 12:40

UKI_XX pisze:
Niki20 pisze:M@rcus, bez problemu możesz założyć ;-)

Kąt między 50-65
Dawka 15-20

;-)
on ma AHU więc kąt najlepiej ustawić między 50-55 <ok> wtryski ASV mają ciśnienia 220/300 bar i silnik pracuje na nich nieco głośniej jak na wtryskach np. AFN, jakbym w swoim miał zakładać wtryski ASV to przerzuciłbym same końcówki wtrysków na ori obsady, wtedy kąt wtrysku by się praktycznie nie zmienił a i silnik by ciszej pracował <ok>

co do dawki to ustaw na 2.4-2.6mg/R i wtedy zobaczysz jak to się zbiera ;-)
Czyli jeśli podmienię same końcówki i zostaną moje stare sztyce to będzie ok?\
A jak się to ma do sztyc od AFN, mam drugi komplet tyle że wtrysk sterujący jest ok a reszta leje, czy mogę śmiało wrzucić ASV do sztyc AFN i będzie też ten sam efekt cichszej pracy? Nic nie muszę potem ustawiać?

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 21 sie 2011, 12:48

jak wymienisz koncówki to musisz poustawiac cisnienia.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 21 sie 2011, 13:15

nic nie musisz ustawiać, ostatnio przekładałem rozpylacze z AFN do ori wtrysków w silniku AHU i korekty są niemal wzorcowe (nawet lepsze jak na ori końcówkach), silnik równo pracuje i mocy też przybyło, tylko musisz pamiętać o jednym czyli o sterylnej czystości <ok>

jak masz lejące wtryski AFN i super wtryski ASV to przekładaj końcówki na obsady AFN i będziesz miał super wtryski AFN <ok> jak chcesz to możesz sobie zaznaczyć która końcówka jest z którego wtrysku ale to i tak nie ma znaczenia bo jak nikt wcześniej nie pchał do nich łap to wszystkie podkładki regulacyjne mają ten sam wymiar <ok>

jak będziesz przekładał końcówki to wkręcaj wtryski w imadło końcówkami do góry to wtedy nic nie pogubisz, do odkręcania kołnierza użyj solidnej nasadki 15mm, rozpylacze mają bolce ustalające więc nie da się tego źle poskładać <ok>

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 21 sie 2011, 14:46

Jeszcze ramach upewnienia, jaka jest znaczna różnica w obsadach między AFN a AVS że silnik inaczej pracuje? :roll:

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 21 sie 2011, 19:42

Ja bym się w to nie bawił... Po co to przekładać?? Tylko po to by silnik ciszej pracował? Nie sądzę by była znaczna różnica ;-)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 21 sie 2011, 22:25

M@rcus pisze:Jeszcze ramach upewnienia, jaka jest znaczna różnica w obsadach między AFN a AVS że silnik inaczej pracuje? :roll:
różnica jest w wymiarach podkładek regulacyjnych/sprężyn a konkretnie są tak dopasowane by ciśnienia wynosiły 220/300 bar a w AFN są ustawione na 190/300 bar i to jest jedyna różnica

przekładka samych rozpylaczy to niecałe 20 minut roboty i trzeba się wyposażyć w ręcznik papierowy i trochę benzyny żeby wszystko było czyste ;-)

Niki20, różnica jest znaczna, na ASV silnik pracuje twardo praktycznie jak na wtryskach jednosprężynowych a na AFN prawie go nie słychać, ASV/AFN jest znaczna różnica, 1Z(AHU) jest gdzieś po środku

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 22 sie 2011, 10:05

Czyli z ASV przekładam jedynie same końcówki, sprężynki, te przekładki z otworkami w środku wszystko zostaje z AFN? jakie wtedy będzie ciśnienie? 190/300 tak?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 22 sie 2011, 16:49

Tak, przekładasz samą końcówkę (oczywiście razem z iglicą, pamiętając że nie można mieszać końcówek z iglicami), przekładasz tylko to co trzymam w dłoni ;-) jak wtryski są w super stanie to iglica sama potrafi wypaść

Obrazek
Obrazek
Obrazek

misza1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 23 wrz 2007, 09:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: misza1983 » 17 kwie 2012, 10:02

Witam,
czy wymieniając końcówki wtrysków z AHU na ASV muszę posiadać wtrysk sterujący z silnika ASV ? Czy można we wtrysku sterującym z AHU zmienić końcówkę z wtrysku "zwykłego - nie sterującego " z modelu ASV ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl