[b5 AHU]Zmiana wtrysków z AHU na ASV
- M@rcus
- Forum Audi 80
- Posty: 1037
- Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
- Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
- Kontakt:
[b5 AHU]Zmiana wtrysków z AHU na ASV
Witam, jako że leżą już od dłuższego czasu wtryski w garażu a czasu ich założyć nie mam, ostatnio podjechałem je spr. i są ok, mam nowe podkładki, teraz potrzebuje Waszej rady czy sama zmiana wtrysków jest w pełni bezpieczna dla mojego silnika bez zmiany softu? Soft mam w planach ale nie wiem za jaki czas, jaki kąt powinienem ustawić po wymianie dla tych wtrysków?
Z góry dzięki
Pozdrawiam
Markus
Z góry dzięki
Pozdrawiam
Markus
on ma AHU więc kąt najlepiej ustawić między 50-55 <ok> wtryski ASV mają ciśnienia 220/300 bar i silnik pracuje na nich nieco głośniej jak na wtryskach np. AFN, jakbym w swoim miał zakładać wtryski ASV to przerzuciłbym same końcówki wtrysków na ori obsady, wtedy kąt wtrysku by się praktycznie nie zmienił a i silnik by ciszej pracował <ok>Niki20 pisze:M@rcus, bez problemu możesz założyć
Kąt między 50-65
Dawka 15-20
co do dawki to ustaw na 2.4-2.6mg/R i wtedy zobaczysz jak to się zbiera
- M@rcus
- Forum Audi 80
- Posty: 1037
- Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
- Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
- Kontakt:
Czyli jeśli podmienię same końcówki i zostaną moje stare sztyce to będzie ok?\UKI_XX pisze:on ma AHU więc kąt najlepiej ustawić między 50-55 <ok> wtryski ASV mają ciśnienia 220/300 bar i silnik pracuje na nich nieco głośniej jak na wtryskach np. AFN, jakbym w swoim miał zakładać wtryski ASV to przerzuciłbym same końcówki wtrysków na ori obsady, wtedy kąt wtrysku by się praktycznie nie zmienił a i silnik by ciszej pracował <ok>Niki20 pisze:M@rcus, bez problemu możesz założyć
Kąt między 50-65
Dawka 15-20
co do dawki to ustaw na 2.4-2.6mg/R i wtedy zobaczysz jak to się zbiera
A jak się to ma do sztyc od AFN, mam drugi komplet tyle że wtrysk sterujący jest ok a reszta leje, czy mogę śmiało wrzucić ASV do sztyc AFN i będzie też ten sam efekt cichszej pracy? Nic nie muszę potem ustawiać?
nic nie musisz ustawiać, ostatnio przekładałem rozpylacze z AFN do ori wtrysków w silniku AHU i korekty są niemal wzorcowe (nawet lepsze jak na ori końcówkach), silnik równo pracuje i mocy też przybyło, tylko musisz pamiętać o jednym czyli o sterylnej czystości <ok>
jak masz lejące wtryski AFN i super wtryski ASV to przekładaj końcówki na obsady AFN i będziesz miał super wtryski AFN <ok> jak chcesz to możesz sobie zaznaczyć która końcówka jest z którego wtrysku ale to i tak nie ma znaczenia bo jak nikt wcześniej nie pchał do nich łap to wszystkie podkładki regulacyjne mają ten sam wymiar <ok>
jak będziesz przekładał końcówki to wkręcaj wtryski w imadło końcówkami do góry to wtedy nic nie pogubisz, do odkręcania kołnierza użyj solidnej nasadki 15mm, rozpylacze mają bolce ustalające więc nie da się tego źle poskładać <ok>
jak masz lejące wtryski AFN i super wtryski ASV to przekładaj końcówki na obsady AFN i będziesz miał super wtryski AFN <ok> jak chcesz to możesz sobie zaznaczyć która końcówka jest z którego wtrysku ale to i tak nie ma znaczenia bo jak nikt wcześniej nie pchał do nich łap to wszystkie podkładki regulacyjne mają ten sam wymiar <ok>
jak będziesz przekładał końcówki to wkręcaj wtryski w imadło końcówkami do góry to wtedy nic nie pogubisz, do odkręcania kołnierza użyj solidnej nasadki 15mm, rozpylacze mają bolce ustalające więc nie da się tego źle poskładać <ok>
różnica jest w wymiarach podkładek regulacyjnych/sprężyn a konkretnie są tak dopasowane by ciśnienia wynosiły 220/300 bar a w AFN są ustawione na 190/300 bar i to jest jedyna różnicaM@rcus pisze:Jeszcze ramach upewnienia, jaka jest znaczna różnica w obsadach między AFN a AVS że silnik inaczej pracuje? :roll:
przekładka samych rozpylaczy to niecałe 20 minut roboty i trzeba się wyposażyć w ręcznik papierowy i trochę benzyny żeby wszystko było czyste
Niki20, różnica jest znaczna, na ASV silnik pracuje twardo praktycznie jak na wtryskach jednosprężynowych a na AFN prawie go nie słychać, ASV/AFN jest znaczna różnica, 1Z(AHU) jest gdzieś po środku