[ 1.9 TDI 1Z AVANT ] Nagrzewnica
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Wszystko jest możliwe. Jeśli ktoś robi to któryś tam raz, lub po prostu ma etkę w głowie :mrgreen: , to wymiana nagrzewniczki nie zajmie mu długo czasu. Pomijam tutaj oczywiście kwestię dokładnego czyszczenia wszystkiego . Mnie sama wymiana chłodnicy zajęła około 2 godz <ok> ...ściereczka & płyn do szyb no i czyszczenie wszystkich zakamarków hihi .hudy pisze:trochę rozkręcania jest ale podobno niektórzy z forum zrobili to w 3 godziny chodź trochę nie chce mi się w to wierzyć...
Co do samej firmy Topran, to nie jest aż tak źle . Końcówki drążków kierowniczych tejże manufaktury wytrzymują już u mnie blisko 30kkm. Wydaje mi się, że trwałość tych części zależy od serii... czyli "jak im wyjdzie, tak jest" <oki>
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
a czemu wymieniałeś nagrzewnicę?? bo pewnie przeciekała.a czy wysuszyłeś dokładnie podłogę,dywaniki itp.wszytko suche?? bo zanim tego nie wysuszysz to będą parowały cały czas.magca01 pisze:dobra dobra dlaczego nieraz robia sie szyby tluste po wymianie nagrzewnicy co musi sie ona przepalic czy cos ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 450
- Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
- Lokalizacja: Strzyżów
zamiast nabijać posty i używać przy tym wulgaryzmów weź się lepiej za robotę i wymień tą nagrzewnicę. jazda bez ogrzewania jest nieprzyjemna ale i również niebezpieczna - jak Ci szyby zaczną parować albo jeszcze gorzej - marznąć, to co zrobisz?skoti pisze:Też mam dylemat czy wymieniać chociaż pogoda już powoli nie sprzyja ale brak ogrzewania robi się powoli wkór****y po 100km cały czas zimno brrrrrrrrrrrrrrr :cry:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Najpierw sprawdź termostat, jak zamontowałeś termostat z jakiejś żulerskiej firmy to nie zdziwie się jak okaże się, że padł
Co z temperaturą ? Silnik sie nie przegrzewa ? Jak tak, to pompa wody raczej jest OK.
Gąbki na klapkach łatwiej sprawdzić niż nagrzewnicę, wyciągasz do tego celu środkową część deski rozdzielczej, tzn ramkę która trzyma radio, panel sterowania nawiewami i ogrzewaniem, dodatkowe zegary, przyciski oraz środkowe kratki, zdejmujesz kanał powietrzny zasilający kratki środkowe i wtedy będziesz mieć widok na jedną z klapek. Jej stan da pogląd na to jak wyglądają pozostałe i jeśli masz szczęście to czeka Cie tylko renowacja klapek, jak masz pecha to musisz kupić nową nagrzewnicę <ok>
Co z temperaturą ? Silnik sie nie przegrzewa ? Jak tak, to pompa wody raczej jest OK.
Gąbki na klapkach łatwiej sprawdzić niż nagrzewnicę, wyciągasz do tego celu środkową część deski rozdzielczej, tzn ramkę która trzyma radio, panel sterowania nawiewami i ogrzewaniem, dodatkowe zegary, przyciski oraz środkowe kratki, zdejmujesz kanał powietrzny zasilający kratki środkowe i wtedy będziesz mieć widok na jedną z klapek. Jej stan da pogląd na to jak wyglądają pozostałe i jeśli masz szczęście to czeka Cie tylko renowacja klapek, jak masz pecha to musisz kupić nową nagrzewnicę <ok>
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Jako pierwszy otwiera się w garze zatem może po prostu za wcześnie sie otwiera i przez to jest kłopot ? Tylko że skoro temperatura 85-87 st C to znak, że chyba wszystko jest OK.
Pozostała Ci kontrola tych klapek i samej nagrzewnicy. Brak zegarów niczego nie ułatwia, bo masz w tym miejscu petowniczkę, którą też trzeba zdemontować <ok>
Pozostała Ci kontrola tych klapek i samej nagrzewnicy. Brak zegarów niczego nie ułatwia, bo masz w tym miejscu petowniczkę, którą też trzeba zdemontować <ok>